Jeg tror ikke Jebsen vil putte mer cash i funcom men får de ikke til en emisjon på en kurs som han vil godta så har han kanskje ikke noe valg?
Jeg er forsiktig optimist med tanke på hvorfor Funcom ikke har meldt noe enda. Men irritert på at de ikke holder markedet og oss eiere bedre oppdatert på prosessen.
Som nevnt tidligere ble jeg oppringt rett før den fremskyndede q4, altså ganske lenge siden nå. Da sa jeg at jeg var interessert men ikke i en full pott på 100k euro, kanskje halvparten men at jeg uansett ville se litt mer info om CE først. Nå har jeg ikke hørt fra dem på lenge… og i og med at de ikke har fulgt opp meg videre kan jeg ikke tenke meg at de er så veldig desperate akkurat?
Jeg tror Jebsen vil stille opp for Funcom enda en gang hvis det virkelig trengs, ikke nødvendigvis fordi han har lyst, men fordi han må. Det burde være gode muligheter for å konvertere og selge litt aksjer rundt release til høyere kurs enn nå.
Hva har Jebsen å tjene på det? Med utlån av aksjer ref YA, konvertering osv så er det sikkert ikke synd på han?
Han er største aksjonær med mange millioner aksjer (ca.25) og største kreditor, vil tro at han vil gjøre mye for at ikke disse skal få null kr i verdi…
Her er litt info omkring Issue 14:
http://www.thesecretworld.com/news/developer_update_issue_14_preview
De gjentar at det skal ut i mars, men det kan jo bli 30. mars som Neofun antydet
“All this is set to launch this month, March 2016.”
Nye stillinger i Durham:
Lead Programmer All Products 2016-04-30 Durham
Audio Designer All Products 2016-04-30 Durham
“Funcom is now looking for an enthusiastic Lead Programmer to join a highly motivated team of talented developers and industry veterans working on a next-gen title.”
For begge stillingene ønsker de kvalifikasjoner innenfor UE4 og konsoller.
Da er de altså i full sving med en “next-gen”-tittel i USA også.
Får ikke til emisjon? pffft…
Pluss de ser etter streamer til Conan Exiles… Dette går veien, er bare å være toldmodig nå
Yep… fylle på litt mer nå. Har gjort. Skal fylle på mer.
Jeg tror Funcom’s neste next-gen tittel som de ansetter folk for å jobbe med i USA nå er rettet mot e-sport og/eller Twitch. Forøvrig ser vi jo også at survival games som ConanExiles er populære på Twitch.
Fra e24: La med noen fine linker til dere til slutt.
Her i Norge er det kanskje mange som tror at dataspill fortsatt er en marginal gutteromsgreie, men sannheten er at den globale dataspillindustrien antas å omsette for i underkant av 800 milliarder kroner årlig innen 2019.
Til sammenligning estimeres hele verdens filmindustri til å runde 860 milliarder kroner samme år. Beregningene er gjort av konsulentgiganten PWC.
Profesjonell e-sport er fortsatt bare et fragment av dette, men industrien er en av de raskest voksende innenfor underholdning, og omsetter for flere milliarder årlig, ifølge Marketwatch.
Arrangør av mesterskapet er Blizzard, den ene halvdelen av det amerikanske børsnoterte spillselskapet Activision Blizzard.
Totalt ble det spilt over 14 milliarder timer på verdensbasis av selskapets dataspill i fjor, mens publikummere fulgte med på 1,5 milliarder timer av streamet innhold fra selskapets portefølje.
Twitch driver markedet
En nøkkeldriver for å forstå industrien slik den er i dag, er den mest populære plattformen for å se på spill, nemlig Twitch.
Tjenesten ble i 2014 kjøpt opp av Amazon, som vant kappløpet mot Google for å sikre seg Twitch ved å legge seks milliarder kroner på bordet.
I dag har tjenesten over 100 millioner unike seere hver måned, og 1,7 millioner unike såkalt broadcastere (personer som sender sine spill på Twitch). 12.000 av disse har så store følgerskarer, at de er blitt med i Twitchs såkalte partnerprogram, der spilleren får en cut av annonseinntektene samt kan selge abonnementer til sine følgere.
Spillekspert og daværende programleder i Level Up på VGTV, Rune Fjeld Olsen, sa tilbake i 2014 at det kan være vanskelig for folk utenfor spillmiljøet å forstå akkurat hvor stort Twitch er.
Finnes der noen tegn på at du har rett eller er dette bare et skudd i løse luften?
Her tror jeg Morti er inne på noe. Funcom viser i planene sine at de i 2017 skal slippe et innovativt spill, hvor Esport ser ut til å inngå.
Med The Park la de linjen for planene sine videre. De så hvordan de skulle få noe “enkelt” til å bli noe stort, og de så at de fikk til dette med Twitch og Youtube. Det er ingen tvil om at de kommer til å benytte seg av disse mediene i stor grad på Conan Exiles. Open World Survival passer perfekt til dette når det er godt utført.
Funcom virker som en safe bet nå
Fikk med meg Q4 Rapporten

Her er litt info omkring Issue 14:http://www.thesecretworld.com/news/developer_update_issue_14_preview
De gjentar at det skal ut i mars, men det kan jo bli 30. mars som Neofun antydet
“All this is set to launch this month, March 2016.”
Det blir interessant å se hvordan spillertallene til AoC og TSW utvikler seg framover. Synes AoC har holdt seg brukbart spesielt med tanke på at de har fått mindre innhold enn TSW. Nå kommer også det nye arena systemet i AoC :
"Hey, all!
The new Arena system, officially dubbed the Pit Master’s Arena, is now available for testing on the TestLive realm along with the 4.9 update changes.
For those able to access TestLive and the TestLive forums, please visit this subforum:"
Totalt 6 utlyste stillinger hos Funcom. Lukter det konkurs av slikt? Isåfall, snakker de ikke sammen, hvor sannsynlig er det?
Hører det argumentet ofte, men realiteten er at rekruttering og finansielle funksjoner som oftest er helt separate funksjoner i litt større virksomheter.
ved en evt konkurs så er det ikke så vanskelig å bli kvitt ansatte uansett.
Det til side, så er vel neppe konkurs det mest sannsynlige scenariet for Funcom
Mon tro om FC starter klatringen mot nye høyder disse dagene. Håper det!
Volum: 368k, verdi 548tnok. Ikke akkurat noe omsetning å snakke om.
olepederk var allerede tatt, så bruker olepederk1