Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Den har falt på lavt volum og nå steget på lavt volum, opp er opp. Fortsetter den videre er det veldig positivt, da vi er ved et viktig veiskille, men litt tidlig å avgjøre det her.

2 Likes

Nå har jeg spilt en del Tsw. En stor grunn at folk slutter tidlig er den ALTFOR VANSKELIGE GATEKEEPER. Man må slå han for og få tilgang til flere Dungeons og mye gøy. Dette blir rett og slett for vanskelig. Selv jeg med 200 k aksjer i Funcom. Gir opp for det er rett og slett for vanskelig. Folk gir opp, og de har da bare noen fåtall Dungeons og spille og missions. Dette er min mening. FUNCOM SE TIL …
OG GJØR DET LITT ENKLERE FOR FOLK. SKAL DERE IKKE TJENE PENGER ???

Det jeg mener at hver gang tsw har topper i spillerbasen sin… så tar det ca en måned eller 2 spørs hvor mye du spiller. Her mister de mange kunder. Bare de hardcore gamere er igjen. Spillet er TOPP det. Men det skal jo være gøy, litt vanskelig . Men det må da være en viss grense.

Altså en til to måneder før man da skal fronte Gatekeeper. Og da synker spillerbasen drastiskt hver gang. Dette er min Teori.

Noen som vet hva jeg snakker om. ???

Jeg har skillrank 13 og elemental/pistol og et Tank deck. Sett youtube uttalige ganger hvordan man skal slå han.Prøvd og prøvd. Og fått en del venner som der inne som rett og slett gir opp. Meningen må da å holde på de litt mindre Hardcore gamere og ikke sant.

Bare og titte på kommentarene til youtube det. Mange som ikke klarer han.

Jeg er rett og slett forbannet. Fins folk som knust keybordet sitt i fortvilelse.

Ja det er sikker ikke så ekstremt vanskelig for hardcoregamere. Javel så jeg er en noob eller hva det kalles. Funcom vil sikkert ikke ha meg som kunde da. Penger har de visst nok av. :slight_smile:

Du Jebsen om du leser dette. Få Funcom til å gjøre det litt enklere. SÅ vi kan få litt større spillerbase I Tsw.

Hehe frustrasjonen er til å ta-og-føle-på :slight_smile:

2 Likes

Vanskelighetsgraden i TSW er justert ned mange ganger. Husker i lukket beta når man ble slaktet ned rett utenfor politistasjonen i Kingsmouth. Det var tider det! Det var da jeg trodde dette skulle bli en stor suksess for Funcom… Men den brutale vanskelighetsgraden falt ikke i smak hos mange.

Mye senere etter salgsfiaskoen var et faktum: Slet også en del med The Gatekeeper, jeg slo han med min assault rifle med leeching (og fists) som jeg alltid brukte (og bruker) i hele spillet. Bare med en liten vri: For å få nok damage fort nok hadde jeg healing på 0% på leeching builden min!

Her er en link for spesielt interesserte om leeching build
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?65533-The-Reaper-The-complete-guide-to-rifle-leech-healing-(more-power-edition)

3 Likes

Takker for den infoen Alex. Spillet er som sagt topp og etter en diskusjon med guilden jeg er med i. Så er det jo en viss fornuft og ikke få tilgang til alle dungeone heller med en gang. Men som i starten av spillet som du sier, hvis det før var vanskelig. Ja da skjønner jeg at de har gjort en bommert. Men starten er fremdeles vanskelig. Blir lettere når du har kommet deg litt videre. Men som spiller er det artigt å kunne få følelsen av at dette mestret jeg selv og ikke måtte søke på nettet for hver bidige løsning for å klare et mission. Kjempespill men altfor vanskelig til tider. Man føler seg dum når man helle tiden må se på youtube for å klare oppgavene. Poenget er jo å ikke gjøre ting altfor komplisert som Rema sier det enkle er ofte det beste. Og de tjener Penger. Jeg er temmelig sikker på at Tsw har fortsatt en fremtid som mmo. Men det burde heller bli vanskligere etter hvert og heller en mykere start.Takk for tipset har allerede begynt og bygge et healingdeck. :slight_smile:

2 Likes

Det er vel dette som er Funcom :slight_smile: De ønsker å gjøre ting på sin måte men av og til glemmer de å se på hva som er “standard” hos konkurrentene.F.eks en skikkelig dungeon finder som TSW nettopp har fått men som burde vært med når TSW launchet.

2 Likes

Aaaaaaaah Gatekeeper, lite lättare som healer.
Det kan vara svårt att tro när man sliter med honom men faktum är att dom dungeons som kommer efter är ännu vanskligere. Klarar man inte slå Gatekeeper så har man inte en chans i Nightmare dungeons… :dark_sunglasses:

Dock värt det, bara att kämpa på, för dom flesta tar det en vecka eller mer, ofta så måste man också grinda lite för att låsa upp builds man inte har tillgång till när man kommer dit.

För mindre hardcore gamers finns elite dungeons, scenarios (upp till elite) och hela storyn. Man kan dessutom få ett fullt set med 10.9 gear utan att någonsin göra en nightmare dungeon. Man kan till och med raida utan att slå gatekeepern.

Och slutligen:
/chat join Noobmares
/chat join Sanctum
För hjälp och tips.

Och jo ett stort problem med TSW var att dom insisterade på att återuppfinna hjulet på >ALLT<. “Med vår egen spinn”, istället för att se på vad som provats fram till att fungera bra. Därför fick vi El Dorado (skräp), men samtidigt Stonehenge (riktigt bra). Men ja, det slog lite 50/50, många gånger borde dom backat och sagt “Na vi följer standard här istället”.

6 Likes

Veldig rart, Støvsugde alt til salgs på 1.5 og 1.51 og da detter Fun til 1.48…

Tosk, 20 minutter forsinkelse. På tide med en kopp kaffe!

1 Like

Det er nå ca 3 måneder og en uke til 1. juli og 3 mnd og 3 uker til det er midt på sommeren. Da kan godt CE være lansert. Det pleier å være et godt tidspunkt for ny inntreden i god tid før en nærmer seg lansering av et spill som har et så stort potensiale (se siste kvartalspresentasjon).

Emisjon eller ikke emisjon. Emisjonen blir ikke så stor for dette spillet. Da må det i så fall være i forhold til de neste spillene de har planlagt og pga uforholdsmessig store kostnader forventet i forbindelse med dette. Det tror jeg heller ikke. De neste spillene kommer nok til å koste tilnærmet likt som CE fremover tror jeg. Det er også det de har sagt. Hva så om det kommer en utvanning på 20%? Vi vet jo at Funcom går mer enn det bare på èn dag! Good times ahead tror jeg nå. Inngang her på 1.50 blank ser nokså trygt ut syns jeg. Skal vi si kursmål intradag 3.50 innen 1.mai?

4 Likes

Og der kjøpte jeg 22k til på 1.53 :slight_smile:

8 Likes

De har i hvertfall ikke tatt helt påske hos Funcom :slight_smile:

8 Likes

Gi meg én aksje som dere tror har større sjanse for en dobling neste mnd enn Funcom

2 Likes

Gi meg en aksje som dere tror har større sjanse for halvering neste mnd enn Funcom

3 Likes

Gig :smile:

2 Likes

Du svarte på begge spørsmålene antar jeg? :smiley:

2 Likes

Oppsiden i Gig er vel noe begrenset :wink:

4 Likes

Alle selskap som står foran muligheter til en gamechanging future, kan dobles ved news :wink:

Tenk om de kunne laget noe så enkelt som en timelaps hvor de bygger noe fett i turbomodus, hvis det blir så bra som jeg håper. Mulighetene er mange, håper de har vett på å gjøre det riktige, som kan være flere ting…

1 Like