Jeg mente hype her og på hegnar-forumet. Da vil det jo være mange som tenker at er risikoen null (ettersom konsensus her ser ut til å være at CE skal selge en million) og hyper som bare faen.
vannsklig å tolke handelen i dag ( det er jo hver dag ), er det noen som små plukker her og der, eller er det forsøk på rally kick of ?
edit: ser csb tok en grei slump, ellers er det kun kino penger
Folk venter i spenning og tar plass etter litt gevinstsikring. Tålmodighet er en dyd : )
fra 23. mars
We’re working on another developer diary video and this time our developers will be talking about (and showing!) some of the building aspects of CONAN EXILES. Look for it to hit in the not-too-distant future!
1 ny uke er gått, definér “not-too-distant future”
Stor risiko imidlertid, derfor ikke med i denne runden.
Kontantforbruket i Q4 var på 490 TUSD og beholdning var 31.12 616 TUSD.
Antar en samme kontantforbruk nå i Q1 så er de nede i 126 TUSD nå (1.043.000 NOK).
Riktignok ble Økokrim boten fordelt over Q3 og Q4 i følge dem selv, men så er jo Q4 også et bra kvartal inntektsmessig for spill selskapet og de hadde også ekstrainntekter på “The Park”.
De fremskyndet jo presentasjonen en måned og orienterte klart om emisjonsbehovet for å kunne utvikle nye spill og drifte videre. Så kan en jo spørre seg nå i april hvorfor det ikke er emitert enda ?
Naturligvis fordi det må ha dukket opp “noen skjær i sjøen”.
Tror det kan bli vanskelig å følge tidsplanen for “early acess” for Conan Exiles nå til sommeren som bare er måneder unna når de enda ikke har fått finansieringen på plass.
NOE må jo ha dukket opp, men er ikke enig med deg at det nødvendigvis trenger å være av negativ karakter.
Hva tror du grunnen er hvis det er noe positivt ?
Alternativet til emisjon må vel være Lån/obligasjoner, men de vel garantert ha konverteringskurs rundt dagens kurs, noe jeg ser på som alt annet enn positivt. Hvis Funcom i stedet for å ta opp utstede obligasjoner hadde fått kjørt en emisjon forrige gang, så hadde de vært i en vesentlig sterkere posisjon enn de er i dag.
Spekulasjoner spekulasjoner spekulasjoner:) å påstå at det er skjær i sjøen blir like riktig som å si at de venter til kurs er 5 kroner.
Jeg blir ikke overrasket over om løsningen ble et nytt konvertibelt lån fra Jebsen som vi får beskjed om på neste kvartalspresentasjon. Det vil tvinge flere potensielle investorer ned fra gjerdet hvis de har lyst til å være med i funcom i denne runden.
Mitt inntrykk for tida er det er mange som har lyst å investere hvis emisjon går bra. For mange tror jeg til at kursen skal helt ned mot emisjonskurs.

Hva tror du grunnen er hvis det er noe positivt ?
Det blir bare rein spekulering og tipping, så det vil jeg ikke begi meg ut på
Eneste jeg vet er at de virker LANGT fra desperate etter å hente penger.
Mange med mye midler som aldri har blitt kontaktet (som tidligere har vært inne med mye). Videre antyder de til de som har vært i kontakt at det ikke er noe hastverk men at de sonderer terreng.
Jeg sier ikke det er åpenbart positivt, men ikke åpenbart negativt heller. Jeg/vi vet ikke

Stor risiko imidlertid, derfor ikke med i denne runden.
Kontantforbruket i Q4 var på 490 TUSD og beholdning var 31.12 616 TUSD.
Antar en samme kontantforbruk nå i Q1 så er de nede i 126 TUSD nå (1.043.000 NOK).
Riktignok ble Økokrim boten fordelt over Q3 og Q4 i følge dem selv, men så er jo Q4 også et bra kvartal inntektsmessig for spill selskapet og de hadde også ekstrainntekter på “The Park”.
De fremskyndet jo presentasjonen en måned og orienterte klart om emisjonsbehovet for å kunne utvikle nye spill og drifte videre. Så kan en jo spørre seg nå i april hvorfor det ikke er emitert enda ?
Naturligvis fordi det må ha dukket opp “noen skjær i sjøen”.
Tror det kan bli vanskelig å følge tidsplanen for “early acess” for Conan Exiles nå til sommeren som bare er måneder unna når de enda ikke har fått finansieringen på plass.
Du unnlater jo her å nevne at Jebsen sannsynligvis må trå til hvis situasjonen skulle være meget vanskelig. Hvis ikke er hans investering i Funcom tapt.

Jeg blir ikke overrasket over om løsningen ble et nytt konvertibelt lån fra Jebsen som vi får beskjed om på neste kvartalspresentasjon.
Tror du Jebsen ønsker å låne mer cash til FC hvis emisjon er et alternativ ? Sist tok han 6 MUSD i en 15 MUSD obligasjon…

Du unnlater jo her å nevne at Jebsen sannsynligvis må trå til hvis situasjonen skulle være meget vanskelig. Hvis ikke er hans investering i Funcom tapt.
Jeg håper at Jebsen ikke må trå til men at de får til en emisjon. Hvis han må tror jeg det blir lite hyggelig for eksisterende aksjonærer
Kommer jo helt an på betingelsene selvfølgelig og summen, men jeg synes det virker ganske åpenbart at Jebsen er langsiktig i Funcom og hvis jeg var Jebsen så tror jeg det beste ville vært å låne ut litt nå for så å sette en emisjon senere i år når man har mer kjøtt på benet og kursen er i et sannsynligvis mye høyere område(f.eks. 5-6), men det er selvsagt også bare spekulasjoner som alt annet : )
Det er et alternativ men hva gjør han hvis CE ikke blir en suksess og trenger mer cash ?
Jeg tror ikke Jebsen skal inn med mer, men de kan jo kjøre en rettet emisjon mot tredjepart som Robur Ny Teknik, Storvestre etc. Eller så kan de selge hele eller deler av selskapet.
Jebsen kan jo også enkelt overta hele Funcom ved å overta boet ved en konkurs da…
Tror de har vansker med å få til en emisjon i og med at det åpenbart hastet allerede i januar da de fremskyndet presentasjonen en måned. Og dette var naturligvis hele poenget med fremskyndelsen.
Om så Jebsen skulle trø til med et nytt mindre kortsiktig lån dersom emisjon ikke lykkes så er jo selskapet ikke kommet lengre likevel med de store størrelser det er signalisert behov for. Det gir dem bare en ny pause til å drive videre og undersøke finansiering, men d enne prosessen har jo allerede pågått noen år.
Og er mine antakelser bare i nærheten av å være riktige m.h.p kontantbeholdning så kan de ikke holde på så mange dagene til før penger er på plass.

Jeg tror ikke Jebsen skal inn med mer, men de kan jo kjøre en rettet emisjon mot tredjepart som Robur Ny Teknik, Storvestre etc. Eller så kan de selge hele eller deler av selskapet.
Utfordringen til FC er at Jebsen kontrollerer for mye av selskapet spesielt etter at strike på det ene lånet ble endret fra 8+ til 1,54. Tror derfor det er vanskelig å få inn en stor investor på gode betingelser for eksisterende aksjonærer.