Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Dette er en antakelse,like god som følgende antagelser, som JEG mener er BEDRE :

• De har kjørt massive pump and dump indirekte tidligere som følge av tidlig haussing og hyping av spillene. Dette ønsker de ikke nå, det fører bare elendighet med seg og gagner noen få. De ønsker mer ordnede former og lager en prospektpakke for investorer
  • Som det nevnes her så er trolig ikke Jebsen interessert i at Funcom dobler antall aksjer, han ser potensialet til Conan Exiles og at regnskapet drar seg mot pluss, og velger derfor å gi de smålånene de trenger frem til spillet er ferdig / nærmere release.

Tar du sjansen på å kjøpe en bil når det eneste du vet er at den kommer ut i 2016 for kr. 199.000,- , eller er du kanskje mer risikoavers og venter til du vet hva du får med 15% rabatt, selv om da prisen kanskje er 450.000?

Edit: Så ja, det er vanskelig å få til emisjon på nåværende tidspunkt, fordi det er ett bevisst valg av Funcom at de ønsker å vente nærmere release og fjøre det i ordnede former uten at kursen blir blåst ut av proposjoner, begge alterantiver er gode da jeg personlig har tro på CE som spill og salgspotensiale! :slight_smile:

3 Likes

Ser at Funcom annonserer på Facebook at de trenger flere folk. http://jobs.funcom.com/

Tydelig at optimismen er tilbake i selskapet ihvertfall :slight_smile:

2 Likes

Ble akkurat twitret også, men de skal sikkert ikke jobbe med noe, iallefall ikke nye prosjekter, fordi Funcom har jo ikke penger, så det blir å titte i veggen…

9 Likes

er det nye stillinger, eller det dei som har vert der over en tid nå ?

Denne er vel ny:
Senior Game Programmer Conan Exiles 2016-10-10 Oslo

1 Like

Kan ikke Funcom bare spørre Kjos. Han var jo villig til å tegne emisjon med WR Entertainment.

Hehe ja, det var det snåleste…

1 Like

Liker særs godt at Funcom stengte på 2.040 i dag :slight_smile:

4 Likes

Gordon sier han har tro på 2.20 mot ukeslutt, da tror jeg på 2.15 :slight_smile:

1 Like

Kanskje den av oss som er vurderer å ta hele emisjonen på 10M USD alene skal kontakte Gordon. Han er den eneste jeg vet om som ellers kan være villig til å satse så store beløp på funcom.

2 Likes

@olepederk

1 Like

Nysgjerrig på snittkursen folk her inne har i Funcom :slight_smile:

• 0.72 - 1.01
  • 1.01 - 1.15
  • 1.15 - 1.64
  • 1.64 - 1.83
  • 1.83 - 2.01
  • 2.01 - 2.24
  • 2.24 - 2.34
  • 2.34 - 2.49
  • 2.49 - 7.36
  • 7.36 - 24.70

0 stemmegivere

3 Likes

Hva tror dere om emisjonskurs?

• 0,01 - 0,24
  • 0,25 - 0,50
  • 0,51 - 1,00
  • 1,01 - 1,50
  • 1,51 - 2,00
  • 2,01 - 2,50
  • 2,51 - 3,00
  • 3,01 - 4,00
  • *> 4,01

0 stemmegivere

2 Likes

Sagt rundt 2.50 hele veien, ser ikke noen grunn til at det skal endres på nåværende tidspunkt, med info som styrker /underbygger mulighet for suksess så er det helt innafor, mener jeg da :slight_smile:

1.584. Var mye lavere da jeg gikk inn på 0.96 første gangen og har tradet litt. Sitter på 350k aksjer og har vurdert mer kun for å komme inn på topp 20 hahahahaha

5 Likes

Som sagt var det en kortvarig tanke å ta hele emisjonen selv så som jeg sa la jeg den tanken vekk på grunn av problemet med å likvidere så mye aksjer alene når man må igjennom 5 flagg… Er jo ikke et problem per se, men er ikke bra for kursutviklingen til Funcom.
Derfor sendte jeg inn her i håp om å finne 10 likesinnede. Ettersom det må 10 personer til for å komme under det nederste flagget.
Det var ikke en plan for å sette i hodene til folk at nå de ut å ta opp lån for seg selv å gå inn i emisjonen. Kanskje jeg ikke presiserte godt nok at det måtte være en plan satt mellom oss 10. Så vi stod unisont og fikk den beste avtalen i begge ender. Med en tidsramme såklart, for jo tidligere vi kan gå sammen å banke en full emisjon i bordet til ledelsen, jo bedre mulighet for rabatt.
Jeg har lagt den store planen hvor jeg er i front for en full emisjon allerede litt bak meg når jeg så responsen, ettersom jeg så for meg at folk satt i en bedre økonomisk situasjon her inne.

Men fortsetter å se på muligheter

6 Likes

Itillegg til at man må ha økonomien på plass så må man også ha “baller av stål” for å kjøre inn 1 MUSD i en emisjon i Funcom. Jeg mangler en av delene :wink:

7 Likes

Hadde eg hatt pengene så kunne eg vurdert å gjort det, galskapen har eg.
Men det ville blitt en del betingelser, og da spesielt rettet mot posisjonen til Jebsen.
Bl.a ville eg ikke risikert å bare kjøpe gjelden hans, en naturlig kurs ville da blitt prisen som Jebsen kan konvertere til, det vil i praksis si ca.25% rabatt fra dagens sluttkurs.
Dette om emien skulle blitt gjennomført med tilgjengelig info pr nå.

5 Likes

Du er ikke den eneste som er skeptisk til en emisjon uten betingelser i forbindelse med salg/konvertinger fra Jebsen :slight_smile:

3 Likes

Samme her. godt skrevet

1 Like