Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Flott initiativ men jeg har nettopp kjøpt meg nytt hus i Oslo. Så har ikke så mye i cash for tiden. Regner med at risikoen er mindre på boligmarkedet. Eller hva sier du @holmes? :smile:

5 Likes

http://hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/04/To-kjoepsanbefalinger-en-salgsanbefaling5

" Funcom utløste et kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon i midten av januar, og har i tiden etter innledet en stigende trend på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorer er økende. Det ligger motstand over dagens nivå ved 2,20 kroner, og et eventuelt brudd opp gjennom dette nivået vil utløse et kjøpssignal. Ved en reaksjon tilbake har aksjen støtte ved 1,90 kroner på mellomlang sikt. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen har en høy risiko med en gjennomsnittlig prisendring per måned på over 30 prosent. Det er ikke blitt rapportert om handelsaktivitet blant nøkkelpersoner i selskapet det siste året. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech."

3 Likes

Der slo den inn også:

5 Likes

Hva er egentlig grunnen til warrants som er utstedt til Conan LLC?
Her er et lite utdrag fra børsmeldingen 17.12.2015

"Funcom Oslo AS has entered into an agreement with “Conan Properties International LLC” making it the Preferred Partner for PC and Console games based on the “Conan the Barbarian” brand.

As part of this partnership, Funcom Oslo AS has acquired the rights to develop multiple games based on “Conan the Barbarian” and the world of “Hyboria”."

Les her to utdrag fra den børsmeldte avtalen i 2006 om at Funcom holder disse rettighetene til 2023:
“Funcom and Conan Inc. extends agreement up to 2023…”
"…May 29, 2006 - Funcom and Conan Inc. has extended the agreement in which Funcom has the exclusive rights to develop any and all Massively Multiplayer Online (MMO) games based on the Conan license."

Ser ingen forskjell her annet enn at de har fått tittelen preferred partner i denne nye avtalen de gjorde i Desember 2015. Hva er godene ved å være en preffered partner?

Eller siden de er så flinke til å si “as part of this partnership” og “amongst these terms” at det ligger noe i kulissene her…?

Kan ligge noe i kulissene der, men de viser spesifikt til MMO i den første avtalen. Nå har de rettighetene til å utvikle Conan-spill i alle sjangre.

2 Likes

Nettopp, de kunne ikke ha laget CE med den originale avtalen.

1 Like

såvidt Internett har fortalt meg er Open World Survial spill i MMO sjangeren

1 Like

Ja det er mulig CE går inn under det, men det er også lagt opp for å spille single player der - og da er de kanskje i grenseland?

Ser imidlertid de viser til den meldingen flere ganger i forklarende noter til ekstraordinær generalforsamling. Hva er årsaken til det? Punkt 2, 3 og 8.
“Reference is furthermore made to the press release by Funcom N.V. that was published – inter alia – on the website of the Oslo Stock Exchange and on Funcom N.V.’s website on 17 December 2015.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=392792

2 Likes

Uten oppklaring fra Funcom selv lar det oss stå med masse ubesvarte spørsmål og tillater oss å spekulere villt, litt gøy egentlig…

ja, litt det jeg ville frem til at det var kun MMO i den første avtalen. For jeg leste det her i årsrapporten.

“Funcom’s main focus will be directed towards the Computer Screen and Entertainment Screen markets, while third-party developers will be able to license Funcom’s intellectual properties and develop games for the Personal Screen segment. It is an important part of Funcom’s strategy to distribute its upcoming games across multiple platforms.”

Er med denne Desember avtalen plutselig Conan en del av Funcom’s intellectual property?

ja du kan ha rett i at det er hele grunnen

For øvrig var det, med unntak av 400 aksjer, kun Jebsen som var representert med stemmer (proxy) på den ekstraordinære generalforsamlingen :smile:

http://www.funcom.com/investors/extraordinary_general_meeting4

“…24,500,925 ordinary shares with a par value of EUR 0.04 each in the share capital of the Company, amounting to EUR 980,037 of the issued and outstanding share capital, are represented by proxy, at the Meeting.”

3 Likes

Siden 17. Desember meldingen inkluderte 3 separate ting, vil jeg tro at de henviser til denne delen av meldingen i punktene 2 og 3:
“As communicated in the 3Q 2015 report, the Funcom Group of companies (“Funcom”) will be announcing three new games in 2016. The first of these games will be based on the “Conan the Barbarian” license and will be revealed in January 2016.”

Mens punkt 8 henviser muligens til avsnittet over hvor de melder om warrants som er utgitt til Conan LLC

1 Like

Da tipper jeg det var Magnus Grøneng som var proxy for Jebsen.

“Mr Grøneng holds 400 shares in the Company”

edit: utdratt fra årsrapporten

1 Like

Her deltar Community Manager Andy Benditt på en liten Twitch-seanse. Skippet meg fram til noe interessant ca på 01:12. Her sier han at det snart kommer en form for “open trial” til TSW. Når dette trer i kraft trenger man altså ikke lenger en nøkkel for å starte spillet - det skal være bare å laste ned og starte det. Blir spennende å se hvor mange nye spillere dette trekker, men det spørs om det blir sporbart for oss.

https://www.twitch.tv/queuetimes/v/62649942

«Really soon, in the next few weeks or so, we plan on having an open trial system, so it won’t be invite only, you’ll be able to click a button, and just play the game”

“…_so we’re just doing a whole bunch of new stuff within. Hopefully that will be coming out really soon_™”

Henta denne her fra twitter her om dagen:

https://twitter.com/witchingbones/status/724652026601299968

er det gjenbruk av AO også i Conan Exiles?

AO fikk jo oppgradert engine i fjor men de fleste textures++ er ikke oppdatert til å dra nytte av ny engine så tenker at det er det hun holder på med.

2 Likes

Høres mer ut som hun jobber med å utnytte at AO har en “ny” rendering engine ved å oppdatere texturene.

1 Like

Hun skriver lenger ned at hun holder på med Morrowind.

https://twitter.com/witchingbones/status/724652603079057408

4 Likes

ah ok, så ikke den kommentaren. I programmet jeg bruker kommer ikke kommentarene om tweeten opp tydligvis.