The park har vel omtrent 40k solgt på PC ? Viss jeg ikke har forstått det feil?
Så viss en kan få 20-50 k på ps4 så må de jo ha tjent penger på det ? Noen som har break Even tall ?
The Park er nok inntjent allerede på PC og mere til, så personlig tror jeg det som kommer inn av inntekter nå er rett på bunnlinja.
Dark Souls III har 800K solgte kopier på Steam (Steamspy). Serien har solgt over 8 millioner kopier, 40% av dem på PC.
60% av 800K=480K på konsoller.
Nå vet jeg ikke fordelingen mellom PS4/Xbox, men det finnes vel en del flere PS4-konsoller, så la oss si 280K på PS4. Med 12800 ratings blir det 280000/12800= 22.
Mulig Holmes er i nærheten her med en faktor på 20. I tilfelle har de solgt 6-7K kopier hvis vi regner med Xbox.
Uansett må vi si at TP har vært en godkjent suksess, Soma har solgt mer enn 250k, men fortsatt ikke i pluss, så det har nok kostet en del mer enn TP å utvikle
med tanke på at The park har gjennomsnitt spilletid på hele spillet på ca 1 time , så har soma gjennomsnitt på 12,5 time på og runde hele spillet! Så det ligger nok mye mer bak det, men at The park overrasker på kvartalsrapporten den 19 mai kan jeg absolutt forstå!
Malvin,Tror du det kommer frem noen salgs tall på TP til konsoll på kvartalsrapporten?
Jeg vil da tro at siden de har nevnt det så mange ganger at spillet Ikke kommer til og lage inntekter,at viss da plutselig det har skapt inntekter langt over hva de forventer så tror jeg de vil komme med ett salgstall! Eller hva sier / tror dere andre !?
Husk at det er Q1 de skal snakke om Jeg liker rapportene til SB siden de tar med info om ting som har skjedd etter det kvartalet de presenterer og de er itillegg mye åpnere om hvor mye hvert enkelt spill har av innteker. F.eks i rapporten som tar for seg okt-des 2015 har de med dette :
“Under januari 2016 uppgick Starbreeze andel av intäkterna från försäljning av
PAYDAY 2, via PC-plattformen Steam, till 7,0 MSEK.”
Det kan være at det er en strategi. De er jo interessert i å få Funcom mer normalt priset før en emisjon, og det du nevner her vil tjene den strategien.
Jeg synes Stillfront også er ganske flinke til å gi informasjon, også om Arpu osv, og fordelt på spill, men selv der har vi enda ikke fått noen slagstall fra Unravel.
Funcom sa også at TP på Steam ikke var forventet å gi noen signifikante inntekter, men slik jeg tolket Q4 rapporten bidro TP med ganske stor del av omsetningen dette kvartalet. Med tanke på at de ikke sendte ut en melding om dette etter lansering, så vet jeg ikke hvorfor de skulle gjøre det nå. Det går vel også helt som forventet nå, synes ikke det virker som de selger noe mer enn det vi kunne forvente?
På den annen side kan vi håpe de vil gi mer informasjon i emisjonsprospektet, blant annet hvordan fordeling av omsetningen ser ut per spill hadde vært interessant.
Dette er mine forventninger som jeg har postet tidligere (og litt om at Soma på Steam ikke utgjør hele PC salget slik jeg også skrev over, men trolig mesteparten)
Ja enig i det som blir skrevet her , men jeg vil tro det gagner Funcom sin ide om emisjon på høyest mulig nivå, og komme med info på foreløpig salgs tall av The park og hvordan TSW sine kampanjer har slått Ann !? Det vil kanskje som en bi kommentar i en eventuell emisjon friste pakke? At salget og lansering på konsoll har gått bra og TSW har fått XX nye spillere ? Det vil kanskje skape mer sikkerhet eller hva enn skal kalle det at de andre spillene til Funcom skaper kronasje og at emisjon ikke trenger og bli så stor som først antatt !?
Og at ikke alt hviler alene på CE!
Mitt syn hvertfall
Ja ja, morgendagen blir det kanskje lavere volum? Eksisterende trender kan forsterke seg typisk da. Eller om noen er så sleipe at de prøver å melke ut noen stop losser mens folk sitter med utepilsen i solveggen og nyter langhelgen…? Time will show
Utepils? Må jobbe (dvs følge børsen). Litt ned i morgen og kanskje mandag, normal rsi og up up up…
Hverken utepils eller stoploss for min del altså
Hmmm, blir veldig feil dette her må jeg bare innrømme. Hvis 40% av totalsalget er på PC, må Dark Souls ha solgt 2 millioner totalt. 40% av 2 millioner er 800K. Altså 1,2 millioner på konsoll. Si minimum 500K på PS4 da.
500000/13000=38,46
Så The Park, med pr nå 308 ratings har solgt 300*40=12000, på PS4.
Med forbehold om at fordelingen er lik på dette spillet i serien som de andre.
Uansett er en faktor mellom 30-50 sannsynlig.
Jeg tipper PS4 har ca dobbelt salg av spill vs Xone, iallefall slik i retail. Mm alle kjøper online på Xone og ikke PS4 spillerne handler online så tror jeg du kan i stor grad vekte PS4 mye høyere.
Godt mulig, men faller fortsatt innenfor 30-50 da vil jeg tro. Og et salg på mellom 10-20K totalt til nå mener jeg er sannsynlig.
Utvalg ca 20 butikker i Norges største elektronikk kjede, hittil i år, er forholdet 34% XOne - 66% PS4. Det er sikkert ikke langt fra sannheten totalt sett.
Bra for DNO, men ikke bra for oljeprisen at Irak øker produksjon