Slik er det for Starbreeze i hvert fall, de fører bare sin del av omsetningen
Hvis dere ser på årsrapporten ser dere at de deler opp i royalty og direkte salg, der royalty trolig handler om betalingen Funcom får fra forhandlere og distributører som Steam, app store osv (samt andel fra salg der de eier IP)
Dvs 76% direkte salg, så det meste er fortsatt utenfor Steam:
Revenue is attributed to a country based on the location of the selling entity. In 2015 the royalties from distributors recognized in revenue amounted to USD 2,461 thousand and represent 24 per cent of total revenue. In 2014 the royalties from a distributor recognized in revenue amounted to USD 2,224 thousand and represented 18 per cent of total revenue.
Kursen oppfører seg nå omtrent akkurat slik jeg forventet da jeg solgte den traden min, at rykket kom for tidlig og at vi sakte men sikkert kom til å dette nedover. At den allerede kom ned i dette nivået dagen etter at jeg solgte var en tilfeldighet som heller ikke var helt uventet. At kursen nå faller litt og litt tror jeg har med det samme som tidligere. Å vente på nyheter gjør at tiden går sent og folk får lyst til å dra ned risikoen litt. Det skjønner jeg godt. Dette vil nok fortsette så lenge det ikke er noen som prøver å krasje kursen. Lykkes de vil vi få et rally igjen like etterpå. Lykkes de ikke vil kursen likevel fortsette å sige nedover frem til vi får noe nytt.
Akkurat det tror ikke jeg. Jeg tror den nedgangen vi har sett var svært forventet som du sier, men bare fordi den følger RSI trenden. RSI setter stadig høyere bunner og sist bunn var på 55.547. Nå har vi RSI 59.369 og vi ser allerede at det begynner å butte i mot. I morgen kan være dagen RSI snur opp igjen. Uansett, hvis man tror på trenden så skal RSI ikke stort lengre ned. Jeg tipper RSI er over 60 igjen innen få dager og det uten nyheter.
Greit nok det, men jeg handler sjelden når RSi tilsier at jeg skal handle. Men tilfeldigvis nærmer vi oss nivået mitt nå også. Var vel nede i 2.34 i dag.
Det tekniske bildet har vært perfekt frem til nå, så hvorfor skal dette endre seg? Det er realiteten selv om jeg ikke er så i troen som mange andre. Bunnen er 2.20 og den skal vi ikke under, RSI er normalisert igjen.
Eneste grunn til at FUNCOM skal falle videre og under støtten på 2.20 er hvis noen mener vi er en dag nærmere konkurs, heller enn 1 dag nærmere nyheter rundt CE. Det etterlyses personer til ansettelser i 2017, TP selger godt og har hatt en fin lansering med ny motor, det er naturlig å tro på noe info rundt Q1?!
Å selge nå mener jeg er bare tull og hvis man vurderer å selge NÅ og ikke når RSI er på 80, da kan man like så greit holde seg u nna FUNCOM
Det kan du si. Men svarte i hovedsak på det du sa om at aksjen skal falle til det kommer nyheter. Det tror jeg er feil. Da jeg kjøpte aksjen steg den uten nyheter fra 1.90 tallet til øverst på 2 tallet. Det samme tror jeg skjer nå. Dette har ikke noe med nyheter å gjøre. Aksjen vil bare svinge sånn helt naturlig i sin ferd oppover.
Tror vi trenger nyheter nå. Funcom er ikke en aksje som takler nyhetstørke bra
Men ingen fare - de vil nok komme på rad og rekke nå, og senest 19. mai i form av Q1-rapport.
Jeg tenker de kjører samme taktikk på kvartalsrapporten denne gangen! Sist slapp de trailer på CE rett etter stengetid dagen før rapport slipp!
Denne gangen kommer det gameplay og sikkert en promo sak! Også på kvartalsrapporten så legger de frem emisjon planen sin!
Virker veldig sannsynlig at emisjon blir meldt ved Q1. Selskapet er stille som graven nå.
tror dere q1 ender i pluss ?
Håper du har rett TOL. Jeg sier ikke den kommer til å falle langt. Men håper å få kjøpt mer på 2.20 tallet og at det snur opp igjen der
RSI viser vel ikke akkurat at aksjen er oversolgt enda?
Spennende og se om de har fått seg en samarbeidspartner eller investor fra spill miljøet ! De nevnte vel noe slik i årsrapporten sin!?
Tenk viss det tikker inn melding om emisjon uteblir og at en stor aktør tar del i utvikling og promo mot noen slanter av salgs verdi Det ville jo blitt en bra løsning
Hvilken RSI er det der? Ikke 14 dager glidende hvertfall. Poenget er at vi har stadig økende RSI i bunnene. Altså økende kjøpelyst. Man skal vel da neppe ned til oversolgt igjen, det ville i såfall bety at Funcom ikke har økende stigningstakt lengre og sirkuset er over for denne gang.
Det var unsmoothed, her har du smoothed hvis du foretrekker det
Trenden starter sommeren 2015? Om du tar det tidsrommet så ser du RSI trenden veldig godt. Tror du vi får et brudd i RSI? Jeg tror ikke det. Stadig flere får interesse i Funcom etter at de kommer ut av en ørkenvandring. Q1 tror jeg blir et veldig bra kvartal om jeg ikke misforstår alt.
Jeg tror det, men det vil bestemmes av av fundamentale nyheter tror jeg. Kommer det en melding denne uken om at de har løst kapitalsituasjonen med et samarbeid med tredjepart så kan oppgangen fortsette, men jeg tror det er mer sannsynlig at de vil gå ut og hente penger bredt i markedet, og da vil trolig kursen måtte komme ned til 1.55-2.20 - og så kan heller oppgangen fortsette derfra.
Jeg tror de skal dele mye informasjon om Conan Exiles først. Det er grunnen til at jeg har kjøpt litt nå. Emisjon kommer etter at markedet har fått sett noe sexy først. Det gjelder uansett industri man snakker om.
Trendbildet er meget tydelig her, vi skal ikke under 2,20 kroner mm det kommer melding på emisjonskurs under 2 kroner eller utsettelse eller lignende. Det vil jo være galskap og lansere noe negativt før det kommer info vedrørende CE, jeg håper og tror de gjør som tidligere, lanserer en emisjon /negativ sak med video av Conan Exiles eller noe i den duren, slik at den ene slår ihjel den andre og vi får en “normal” reaksjon heller enn rett opp og rett ned eller motsatt.