Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Mange som har solgt her det merket man. Jeg mener det ikke er noe galt i det, folk må få gjøre hva de selv vil. Handler jo om å tjene penger?!

Sa selv at kursen ville sige nedover, men jeg har ikke handlet/solgt noe. Nå et kursen stabilisert og blir nok ikke lenge til vi får et nytt rykk i kursen. Tenker neste uke!
K

Ja jeg merket også det, og det har en tendens til å skje samtidig for mange her - men kan være tilfeldig.

1 Like

Jeg kjøper og selger heller ikke nå. Jeg tror vi skal videre opp. Jeg ser helt klart at jeg burde tatt en trade, men jeg tør liksom ikke selge i fare for å gå glipp av den store oppgangen.

Edit: de siste gangene det har gått fort opp så har det ikke vært noe problem å få tak i aksjer,men jeg har ikke tid til å følge med hele tida, så da velger jeg å sitte rolig, selv om jeg vet at denne aksjen er volatile, og at jeg kunne tjent mye på å trade. Det er lett å kjenne igjen mønstre i handelen og på forum for å finne ut når det sannsynligvis er lurt å kjøpe eller selge.

2 Likes

Hvis de som skulle selge har solgt er det ikke rare presset lengre. Vi har støtte på 2.20 og trolig bunnet ut nå, Funcom er like aktuelt og potensialet det samme, risiko mindre pga suksessfull TP lansering da CE etterhvert skal ut på konsoll

2 Likes
5 Likes

Funcom er mer aktuelt og potensialet er bedret etter en vellykket lansering av TP på konsoll. Spillet fikk gode tilbakemeldinger og lite bugs, selv ikke min favoritt sjanger, men et greit spill og god underholdning for en kveld. Spillet er jo faktisk billigere en en kinokveld med kjerringa, og lenge siden filmene vi har sett har vet så underholdene!
K

1 Like

Selge nå? Neineinei

11 Likes

Får håpe det ikke er gjennomtrekk…Funcom konkurs kan folk bare glemme.
K

4 Likes

Skal ikke selge noe. Bare kjøpe mer om det blir aktuelt

1 Like

Jeg kjøpte mer i går (40%ekstra), har nå ca 20% av aksjeportefølje i Fun.
Investtech kommer i dag med ny kjøpsanbefaling.
Når så Norskbulls gjør det samme er jo dagen sikret :grin:

3 Likes

Når Funcom nå skal ansette flere nye medarbeidere, så tolker jeg det slik att dem har sikret fremtiden økonomisk på en eller annen måte.

Får meg til å føle meg mye tryggere.

Helt klart dem sitter med mer info en hvermansen på gata :slight_smile:

3 Likes

Som for eks at det fosser inn penger på The Park :sunglasses:

3 Likes

5 Likes

Bumper denne her, fordi jeg er helt enig, men tar gjerne en diskusjon på det. En ledelse i ett firma sitter gjerne med den totale informasjonen i ett selskap, og så har man alle underavdelinger som driver med sitt. Spørsmålet mitt er da: KAN man som ett profesjonelt firma gå ut å lyse ut stillinger hvis mulighet er stor for konkurs? Eller, VIL man gjøre det?

Edit: Det at den kreative seksjonen i ett firma ser de trenger mer folk til å løse fremtidens oppgaver er en ting,men de kan vel ikke begynne å lyse ut stillinger uten ledelsens aksept?

5 Likes

Alternativet er vel å sette kroken på døra med en gang? (eller 100% sikkert der fremme om vi ikke har rett kompetanse/personell i den aktuelle fasen).
Ettersom de allerede er ganske “trimmet” på kostnader, er det vel ofte litt sånn “… men driften og butikken går som normalt inntil videre”. (som inkluderer planer om nyansettelser)

Skal ikke male fanden på veggen jeg altså og ser vel på det som positivt selv, men du ville ha en diskusjon :wink:

3 Likes

Hva er ratioen på positive innlegg mot negative 10-1, 5-1

Synes folk blir mer og mer positive jeg. Det var mange flere negative på 1kr+ De få som da var positive ble da beskyldt for å være en menighet

Nå har kursen steget 150% uten at de fundamentale utfordringene er løst. Jeg tror ikke det blir konkurs, og jeg vet selvsagt ikke fasit, men dersom de må hente kapital bredt tror jeg de må ned mot 1.5-2.2, det er det samme jeg har trodd hele tiden, men det betyr at risikoen har økt en del og grunnen til at jeg sa kjøp på 1-1.35, hold på 2 og selg opp mot 3 (da det i mitt scenario er mest nedside der).

6 Likes

I dårlige tider setter man jo gjerne en stopper for nye ansettelser. Her har de lagt ut annonser med søknadsfrister langt fram i tid, noe som Funcom ikke har tatt seg bryet med tidligere. Hvorfor begynne nå? Kan det tenkes at de har planene klare i lang tid framover?

Positivt er det også at de har fått et eget “technology team”. De har kuttet ekstremt effektivt i kostnadene, og rett og slett effektivisert driften. Funcom har hatt godt av de dårlige tidene, og vil få betalt for dette når de begynner å tjene penger.

Både i form av lave kostnader og framførbart underskudd. Det kommer til å vises godt på marginene.

6 Likes

Er litt varierende i arbeidslivet det der har jeg erfart selv :wink: (kanskje ofte et siste desperat forsøk - vet ikke) Ellers helt enig.

3 Likes

Kan vel skje, men høyst tvilsomt i dette tilfellet. Og har du opplevd der du har jobbet, at de i dårlige tider har lagt ut stillinger med halvannet års søknadsfrist? Som en siste utvei så legger man jo ikke ut jobbannonseringer for over 1 år framover.

Jeg tror Funcom og også hovedeier, har såpass troen på Conan Exiles at de har planene klare i lang tid framover. De regner nok med store inntekter fra CE.

2 Likes

Ikke der jeg har jobbet, men har opplevd det blant mine nærmeste flere ganger.
Det kan være bemanning til “det som kan/skal redde skuta” der fremme, men som dessverre ikke gikk.
Som du sier har de nok såpass troen på CE (har jeg også) at de har planene klare (som å ansette flere), men hva skjer med de stillingene om CE av en eller annen grunn skulle floppe totalt og de store inntektene uteble tror du?
De må jo satse som om ting går som planlagt; ikke legge seg ned å gi opp.

PS: jeg er positiv til FC og sitter greit lastet bare så det er sagt :slight_smile:

1 Like