Jeg tipper 2,53. Håper jeg tar feil!
Hvis man skal trade FC så er det jo greit å tenke litt på hva andre gjør også ? Og da er det vel ikke unormalt å se litt på de som skriker høyest
Joda, men nå er der jo flere som til tider “leker” seg i Funcom, men det er stort sett bare en kar som det snakkes om…?
Bare fordi han er så flink at han lurt meg en gang… så nå ha jeg lært meg å kjenner han.
Og synes det er VELDIG viktig siden han er Funcom STØRST trader!!!
Hvordan “lurte’” han deg??
Bruker ikke gordon Nordea?
Lurte meg når han skrikker kjøpt mens han egentlig selger…
Men jeg tror DU egentlig vet akkurat hva jeg snakker om.
Jeg skal ikke begynner å graver ut din Pop corn tråder.
Vel, da legger du noe annet i begrepet å lure noen enn meg…
Edit: Jeg blir rimelig oppgitt over folk som føler seg lurt av hva de tilfeldig leser på et anonymt nettforum!
Så helt ærlig mener du at å sier kjøp til andre når DU vil ut er ikke lureri???
Da må du kjerpe deg…
Men ha jeg lært at børsen er en kjitten spill… ha fått penger tilbake og er fornøyd med det.
Stoler mer på Holmes som basere seg på fundamentelt og ikke Poker spill.
Alex liker jeg og, kommer aldri med en kjøp eller salg ambefalling.
Morti liker jeg at han melder med en gang hva han gjør slik jeg kan gjør mitt egen vurdering.
Trives veldig godt nå på TekInvestor og om denne skull ikke var anonym lenger kan jeg legger ut mitt full navn.
Tror ikke det er mange av dere som kan tenker det samme…
ganske sikker på DNM og muligens Skandiabanken, men jeg kan ta feil
Liker overskriften din på HO cagay
Så er eg veldig enig I at hva enkelt personer Gjør, Bør man ikke bruke så mye energi på.
Om Gordon er inne eller ute, Bør jo ikke kunne ha veldig mye å si for den enkelte sin vurdering, da vitner det i vertfall om invisteringer gjort basert på feil grunnlag
Selv om tekinvestor i utgangspunktet er anonym så er det flere her som vet navnene på en del av de andre. Vi hadde iallfall 2 møter med ledelsen i Funcom før release av TSW I det møtet jeg var med på var vi 4 og tror det var flere ( 6 ? ) som var med på det andre. Er vel uansett flere av de som var med på møtene som ikke er så veldig aktive på forumet.
Og dere vet hvem jeg er siden jeg skriver/utaller meg så dårlig på Norsk…
Abdullah ?
De fleste som er på børs er der for å tjene penger . Selv på forum hvor folk poster med fullt navn må man vurdere om info’en som kommer er for å “lure” deg til å kjøpe/selge . Tror derfor man skal være veldig forsiktig med info som kommer på anonyme forum
Ja, selv de “seriøse” meglerfirmaenes anbefalinger må taes med en STOR klype…
Det er helt sant, men man kan jo vurdere utifra personen også, er det en historikk med haussing etterfulgt av “forresten solgte jeg det meste på toppen” noen dager etter kan man være ekstra forsiktig. Det er uansett viktig å selv gjøre en analyse og vite hvorfor man kjøper (om det er fundamental, teknisk, triggere etc som ligger til grunn blir opp til den enkelte).
Ting jeg ser etter for å vurdere innholdet i det folk skriver er typisk, og som trekker troverdigheten ned er:
- Personkritikk
- Skittslenging om f.eks CEO/enkeltpersoner i et firma
- Vill ros av CEO/enkeltperson er i et firma
- Fokus på bittesmå elementer, f.eks en liten DLC som det kommer ti av i året
- Gjentatte endringer i syn på firmaet (positivt/negativt) i takt med tradingmuligheter
Finnes mange i siste kategori inne her?