Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

De må vel betale tilbake det midlertidige lånet før 1.juli…

2 Likes

hvorfor det?

"As previously communicated, Funcom N.V.
(the “Company”) is planning a share issue with the
purpose of raising capital for the development and
marketing of Conan Exiles, as well as the execution of
the overall Company strategy. As part of this process
the Company is compiling the required prospectus
documentation for the contemplated equity issue.

Pursuant to this activity and in order to offer the
Company more flexibility, the Company has now entered
into a short term loan agreement with KGJ Investments
S.A., SICAV-SIF for the amount of USD 500,000 to
support the operation of the business during this
period.

This loan will be repaid in full once capital is raised from the share issue.

Badhoevedorp, The Netherlands, 13 April 2016
Funcom N.V.

This information is subject to the disclosure
requirements acc. to §5-12 vphl (Norwegian Securities
Trading Act)"

står vel at først emisjon så tilbakebetaling. Hvor kommer 1 Juli fra?

De har jo jobbet med å få til finansiering av videre drift i flere år nå uten å kunne vise til noe. De fremskyndet til og med q4 presentasjonen en måned for å fortelle om emisjonen de behøvde for å kunne utvikle CE frem til førlanseringsfasen.

Meldingen nå betyr bare at de enda ikke har fått til en emisjon og arbeidet videre med disse planer.

At CE kan lanseres som Early access allerede i sommer tviler jeg på at er mulig. Mest sannsynlig vil være et nytt nødlån for å klare driften noen måneder frem til en eventuell emisjon lykkes.

Nå har de jo noen måneder til " å lage prospekt på" som de velger å kalle det selv når de ikke har klart å plassere en emisjon. Litt skuffende, mange hadde vel ventet en melding om at de nå hadde midler til å kunne utvikle CE.

Spør dere meg, så håper jeg mest på videre lån fra Jebsen.

Slik att dem får ut de spillene som skulle komme i 2016, så vil nok Funcom klare seg uten en emisjon.

The #TSW servers will come down for Maintenance on May 19, at 13:00 GMT/ 9:00 AM EDT. The downtime is estimated to take 2 hours.

Kilde: https://twitter.com/TheSecretWorld/status/732988801669193729

1 Like

fra årsrapporten:

“On April 19, 2016, KGJ Investments transferred USD 500 thousand to the Company as a bridge
loan with 5% interest payable at maturity. The maturity date is the earlier of July 1, 2016 and two
business days after Funcom receives proceeds from the planned equity issue.”

4 Likes

Da vet vi altså at emisjon eller et evt. utvidet midlertidig lån kommer før 1 Juli :slight_smile:

Er spent på hva som kommer i morgen.

1 Like

Kunne vært interessant å se hvem som tror på emisjon FØR promomateriell, dvs om noen tror Funcom er helt borte hva business angår :open_mouth:

2 Likes

Blir det emisjon før 1 Juli så blir det nok mye Conan Exiles materiale forut for det.

Nøkkelord :slight_smile:

ja, for det er ikke gjort i en vending å få pengene fra en emisjon inn på konto.

3 Likes

Da satser vi på fantastisk hausete info fra og med i morgen tidlig? Og at emisjonen settes et sted ut i neste uke? Har de fullmakter nok til det? Kan de bruke de fullmaktene fra 25 Feb som jeg fikk inntrykk av gikk mest opp mot det justerte konvertible lånet?

1 Like

Gunvor har vel pr. nå fullmakt til å utstede 70milioner nye aksjer om eg ikke tar feil, noe eg av og til gjør

Jaha? :smiley:

1 Like

Har ikke Gunvor fullmakt til 140mill aksjer?

Funcom mener du. Enig vedr 70 mill.

“The highlights of the matters to be discussed in the
meeting are (A) the approval of certain points
included in the offer from its major creditor KGJ
Investments S.A., SICAV-SIF (hereafter “KGJ”) (i) to
extend the maturity dates for the convertible loan and
convertible bond by two additional years and (ii) to
merge the working capital loan into the convertible
loan, and (B) an additional authorization of
70,000,000 shares to be available for issuance at the
discretion of the supervisory board of the Company for
the purpose of raising capital to support the company
strategy. Furthermore, additional authorizations are
proposed to allow the supervisory board of the Company
to issue rights to KGJ if and when the conversion
price of the convertible loan and convertible bond
will change.”

Når de timer Annual meeting agenda som de gjør så tror jeg da at vi ser en emisjon i den kommende uke og at info i morgen blir sterkt kursdrivende. Annual meeting 2016 fullmaktene (48 mill) blir da brukt til å dekke det konvertible lånet og ha ekstra rettigheter til en evt. reperasjons emisjon senere i 2016 eller 2017 om dette skulle gå over all forventning.

Hehe, Gunvor er ikke helt god, så vet dere det :slight_smile:

Pokkers ordboka så kødder med meg, skulle D Være funcom.
.i iox ble "slutt " til " skutt "

2 Likes

Hehe, tenkte litt feil

Jammen ikke lett dette. Altså Funcom har allerede rettighet til å trykke 70 mill nye aksjer fra Ekstraordinær Generalforsamling 25 Februar (dette for de konvertible bla.). Men etter generalforsamling 30 Juni så ser det ut som taket settes på 140 mill aksjer i Funcom i tillegg til disse fra Februar. Da snakker vi altså om at annual meeting nå i praksis skal godkjenne utstedelse av 48 mill nye aksjer. Da tror jeg og at størrelsen på emisjonen nå i neste uke (om det stemmer) blir mindre enn 48 mill aksjer.

“Please find here attached the convening notice, with
the explanatory notes in relation thereto, the
proxies, the annual accounts and other supporting
information. Reference is especially made to the
agenda items #11 and #13 that propose the
authorization to issue up to a maximum of 140,000,000
shares in the capital of Funcom N.V. in total and in
addition to the authorities granted in the
Extraordinary General Meeting of Shareholders of
Funcom N.V. of 25 February 2016.”

Merker meg at litt over 40 mill aksjer med 20% rabatt fra dagens kurs gir oss 10 mill USD i økt egenkapital og cash beholdning. Tror det vil slå positivt ut at man endelig har positiv Egenkapital igjen :wink:

3 Likes

Ja, leste akkurat dette selv.

Det leser jeg som at Jebsen ikke har noe plan om å konvertere alt helt enda. Ettersom 140m ikke vil være nok til konvertible lån+emisjon+opsjoner.

Bedre nyheter enn jeg trodde for 20min siden.

2 Likes