Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Økt cashbeholdning er ikke lånet på 500 kUSD. Det kom først ganske sent i April, altså Q2 2016.

De har nok penger til å drive fremover.

1 Like

e24-artikkel

en ting jeg så i rapporten:
LMO legges nok ned

For LEGO Minifigures Online a new Series of
Minifigures, Series 15, was launched at the end of
December. The license agreement with LEGO for
this game will expire on 1st October 2016 and the
Company has no current plans to renew it.

4 Likes

Han viser til en tidligere analyse der det fremgår at de mest populære titlene i samme sjanger på Steam har solgt mellom 410.000 og 3,4 millioner spill.

Bra at potensialet nå viser seg i media og potensialet for nye Funcom vil bli synlig. Hva priser man Funcom til ved 2-3 mill solgte av CE alene mon tro?

1 Like

Hva tenker dere om emisjonen og når den kommer? - jeg vil tro at det skjer ila Juni seinest.

De sa jo selv at de trengte minimum 5 MUSD(?) for å få til utviklingen frem til early access CE som er satt til “late summer” altså sikkert september gitt ingen utsettelser.

Hva var development syklusen de tok sikte på? Dersom vi sier september så er det bare 3 produktive måneder igjen, Juni, Aug, Sept.

Trenger de virkelig 5 MUSD for å arbeide i 3 måneder? Eller er det et større etterslep allerede i arbeidet deres. Kanskje det er derfor vi ikke har fått en ny trailer og derfor vi får så utrolig lite news rundt CE. Kanskje de ikke har kommet så langt som de hadde planlagt da de annonserte CE.

Føler litt på meg at de har slitt med å få til en emisjon, fått et lite lån for å holde hodet over vann fra Jebsen, men at de ikke har midlene til å virkelig sette i gang med arbeidet sitt. Dersom 5 MUSD var minimum for Early Access CE så har de kanskje hatt cash + lån. ca 1.5MUSD å benytte? Ergo rundt 3.5MUSD resterende arbeid inkludert marketing. Så kanskje 2.5-3 MUSD i arbeid og 500TUSD til marketing?

Så da er de kanskje 40% ferdige? men tidsmessig har de brukt snart 6 mnd av 9 tilgjengelige?

2 Likes

Ikke bestemt om det vil være mikrotransaksjoner eller ikke i CE:

“Vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha mikrotransaksjoner, kun oppgitt at vi skal ha en premium-modell ved den tidlige lanseringen, sier Casais.”

Jebsen involvert i kapitalinnhenting:

“– Selskapets største aksjonær og kreditor er involvert i kapitalinnhentingen. Hvordan denne blir strukturert og hvilke parter som blir inkludert, er fortsatt til diskusjon, og jeg kan ikke snakke for aksjonærene. Men hovedaksjonæren er involvert i diskusjonen, hvilket også er klart gjennom brofinansieringen som sikrer oss tid til å gjennomføre emisjonen på en god måte, sier han.”

4 Likes

Gode poenger, men ville de gitt oss avstemning på frisyrer allerede nå om de bare var 40% ferdig? Virker rart det også synes jeg.

1 Like

Ett naturlig tidspunkt for å sette eimen, må Være snarest mulig.
Eg blir ikke overasket om der allerede Før helgen, kommer mer info rundt dette, vertfall ville eg sagt at det nå er naturlig å Gjøre det.
Samtidig har jo flere, meg inkludert trodd denne skulle vert på plass allerede.
Uansett bare en god måned til Jebsen skal ha tilbakebetalt siste lånet, så noe må da Være nært forestående

2 Likes

Hva tenker dere om at Jebsen er involvert i emisjonen? Har egentlig tenkt at han ikke ville det, men det kommer frem i intervjuet.

1 Like

Det er supert at han er involvert. Han vil utvannes minst mulig og tipper han er interessert i å få med seg større fisk inn i selskapet.

1 Like

Jeg tror ikke han blir med, på sikt bør eierandelen hans uansett ned. At han er med i diskusjonen er en selvfølge, men ikke en garanti for at han stiller. Tror til og med for å ta et eksempel at jeg har lest i PCIB at største aksjonær (PHO) støttet emisjonen, men de ble likevel ikke med på den til slutt.

edit her er formuleringa:

The Company’s two largest shareholders, Photocure ASA and Radiumhospitalets
Forskningsstiftelse, controlling 19.2 per cent and 11.1 per cent of the
outstanding shares in PCI Biotech, respectively, are supportive of the Rights
Issue and have entered into an agreement to vote in favor of the Rights Issue at
the EGM. Radiumhospitalets Forskningsstiftelse has in addition agreed to be part
of the underwriting syndicate, and has underwritten NOK 5.0 million of the
Rights Issue.

4 Likes

Jebsen er med i diskusjonen fordi han egentlig kontrollerer selskapet, uten at han er med på notene så blir det ikke gjennomført.

Jeg vil tro at Jebsen kan bli med i emisjonen, men at hans eierandel vil være lik eller lavere det den er i dag når det blir gjennomført, slik at han ikke bryter grensen for budplikt.

3 Likes

Dette er jo en fin måte å finne ut hva folk vil ha slik at det ikke blir som med tsw hvor det var mye syting på frisyrer/ansikt++ rett før launch.

2 Likes

Det er sant, men vil fortsatt tro de hadde fokus et annet sted dersom de nå ser show stoppere for early access. (eller så mye etterslep eller ikke kommet så langt som håpet etc som Irathi nevner).
Jeg tror frisyrer og kosmetikk (selv om det er viktig det også) ville fått mye lavere prioritet da.

Frisyrer og kosmetikk er kanskje noe de kan jobbe med uavhengig av game mechanics og world creation?

3 Likes

Kan absolutt hende :slight_smile:

Lånet var vel hentet i April så økt cash ved utgang av Mars kommer annet steds fra, stemmer det?

Ja, det er redusert arbeidskapital, først og fremst utestående fordringer som har blitt betalt inn.

3 Likes

FØLG MED :wink:

Paddy, kan du spørre Funcom om Q2 omsetningen og resultatet blir bedre enn Q1?

Jeg kan ikke tro annet. 40 000 The Park til 12.99$ og halvparten til Funcom gir vel tett på 300 000 $ i omsetning alene for The Park i Q2?

Hehe, tror du virkelig de vil svare på det TOL…?

2 Likes