Det kan også være at TP selger bedre enn hva PC gjorde i samme tidsrom, slik at de ligger an til bedre salg totalt sett, avhengig om det fortsetter eller ei. Hvis det er bedre på nåværende tidspunkt så er det fort snakk om 5 mill ++ omsatt. Dette viser at småspill, ved å lansere tilsvarende produkter som The Park kanskje 3-4 i året kan bli mange bekker små.
Synes dette gikk over all forventning i dag, selv om Funcom fremdeles leverer på minussiden tørr ikke folk slippe taket, for tenk om… Sitter du ikke på nok aksjer når gameplay videoen kommer ut, tror jeg ganske sikkert att du blir sittende og tenke Hva fa… tenkte jeg på. Tror det fort kan bli dyrt å tenke : Jeg skal inn igjen med mere bare jeg får den ett par tiøringer lavere…, de tiøringene kan fort bli VELDIG dyre. Personlig sitter jeg med det jeg har nå til etter release av CE, da blir det å vurdere etter hvordan den gjør det på topplisten på Steam. Skulle CE holde seg bra på listen, gudhjelpe meg for ett haraball vi får da, ett veldig morsomt ett riktignok. Nå mangler vi emisjonen, denne får vi IKKE før Funcom har vist oss absolutt alt de sitter på. Velger å tro att ledelsen vet såpass om drift att de er fullstendig klar over hva flotte halvveis oppakkete store gaver, pakket inn i kulørt gavepapir gjør med oss Funcom aksjonærer. Joda vi åpner lommeboka både raskere og større slik att emisjonen blir fulltegnet og antall nye aksjer ikke blir flere enn nødvendig.
Hva skulle være vitsen med å holde kortene tett inntil brystet, for så å be om penger. Nei det er det ingen logikk i, så jeg holder mere enn en knapp på det som jeg skisserte opp først.
Jeg håper jeg har forstand til å sikre gevinst ved å selge 10-30% ved en passende anledning. 3+? Nei, må høyere
Hvis CE lykkes brukbart, la oss si 400000 som vel er ett moderat antall? Kan ikke jeg skjønne att kursen ikke er langt over 3 kr.
Spørs vel litt på hvor mange aksjer du må gange 3 med for å finne mcap på tidspunket, men trolig ja
Funcom regner med å investere mellom 4-10 musd i CE
Hvis vi regner med antall solgte 0.4 millioner og trekker fra Steam (30%), Unreal (5%) og Conan IP (15%), og tenker oss en pris på 30$ så får vi 0.4M*50%*30$ = 6 MUSD. Dvs ±0 på investeringen (litt avhengig av hvor de ligger i intervallet når det gjelder investert kapital).
Jeg tror Funcom satser betydelig høyere enn dette.
Tenkte bare å være litt forsiktig, så jeg ikke risikerte å bli kalt for hausser…
Når kjøper du Cassais ?
Det er noe jeg ikke forstår
Hvor mye cash brenner Funcom i et kvartal vanligvis?
Fin oppsummering, @holmes. Jeg er overbevist om at vi passerer godt over 400k solgte. Følg med, folkens. The Park har solgt nesten 100k eksemplarer…
Jeg har snart doblet pengene mine i Funcom, og kommer ikke til å selge med det første
Det gjør han nok i emisjonen, men ikke før. Det vil være en ren provokasjon mot de aktørene de forhandler med nå vedr. finansiering. Insidekjøp vil drive pris mye opp. Det er en balansegang for dem dette, ikke hause for mye og ikke hause for lite.
noen som vet?
Q4 2015 tror jeg de brant 500 TUSD
Det er vanskelig å si hvor mange penger de brenner hvert kvartal. Det som er positivt er at selve “butikken” går i pluss, denne gangen med 263TUSD. Det slår positivt inn på cash flow, men som de skriver, er det i stor grad innbetalinger fra kunder (kanskje Valve/Steam kom med en større innbetaling i Q1) som bidrar til en god cash flow. Valutaendringer har også hatt stor betydning i de siste kvartalene.
Det jeg ikke helt forstår denne gangen, er hvorfor de tar nedskrivninger for 923TUSD, samt at posten for investeringer i utstyr og immaterielle eiendeler (spillene sine) er såpass store som 1358TUSD.
Hva er det de skriver ned med nesten $1 million? Og hva er det de har investert såpass mye penger i?
Det er da bare å se på cashflowen?
Joda, men det har jo som regel sine årsaker. Så de har jo ikke en “fast sum” som de brenner hvert kvartal. Er umulig å forutse. Og de går jo faktisk i pluss, men gjør avskrivninger som fører til minus i driftsregnskapet.
Og du vet jo aldri når de får en større innbetaling eller kanskje må betale en leverandør. Derfor kan man ikke si at de brenner så så mye i kvartalet.
Men de bruker imidlertid, i Q1, ca. $1,8millioner i lønnskostnader, markedsføring, leie av lokaler og drift av spill. Og de har inntekter på over $2 millioner. Og ender på $263000 i pluss. Før avskrivninger.
Og jeg tror de jobber noe sinnsykt med Conan nå. Det vises på investeringskostnadene.
400.000 solgte vil være en vits og hvis dette skulle vært target ville de aldri laget spillet. Conan Exiles må være likt de andre på mange måter, ala COD serien som er enkel men appellerende til mange, det selger som hakka møkk hver gang. 400.000 solgte bør de fint klare før vi ringer julen inn, skal være så eplekjekk og si at de passerer 500k solgte på 3 mnd, og da holder jeg igjen på hva jeg tror potensialet kan være hvis spillet formes slik jeg håper
DayZ hadde riktig nok en zombiebølge å ri på og var tidlig ute, men fy fader så mye bugs og for en elendig spillbarhet, fps på 10-15 i de store byene, selv med krafige grafikk kort. De har trolig passert 4 millioner, target for Funcom bør da være snitt av spillene de lister opp som “konkurrenter”. Da er vel det ca 1.5 millioner mener jeg å huske?! (Riktignok over ett par år på noen av de). Da vil vel kursen også være pen selv med noen titallsmillioner ekstra aksjer )
Akkurat, det var noe slikt jeg og tenkte.
Hør på dette:
Ved inngangen til Q2 2016 så har Funcom over 1000 TUSD cash. Så låner de 2 uker senere 500 TUSD, da er de oppe i 1500 TUSD. Om vi og tar med Cash flow fra The Park på konsoll for Q2 (Allerede over 1500 rev., skal vi si vi klarer 2500 før slutten av Q2) så får vi enda mer cash. 2500*20 (justert)= 50 000 * 12.99$ /2 = 325 TUSD. Da har de 1825 TUSD. Om man trekker fra 500 TUSD som er en sånn tilsynelatende fast mengde cash de brenner så skal altså cash være på 1325 TUSD ved inngang til Juli.
De har råd til å betale lånet tilbake uten emisjon nå i Juni delvis pga The Park suksessen (825 TUSD etter betalt lån). De ser da ut til å ha nok cash til å klare seg frem til Q2 rapport i August. Dette særlig om man kan tære litt på working capital i tillegg. En emisjon satt i August vil koste noe helt annet tror jeg enn i dag. Det er slik jeg ser det en mulighet pga The Park.