Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg skrev om setningen for jeg så den kunne leses feil…

Det jeg mente å si var at i April så visste de ikke at The Park kunne komme til å generere inntekter i skala 500 TUSD i månedene fremover. :slight_smile: Til nå har de generert mindre enn 500 TUSD ja, men innen August så tror jeg de har generert 500 TUSD.

1 Like

Er det 2,47 som er dagens lav og blir det ?
Synst godt aksjen kan sendes nedover litt eg da

@Kronn, Hvis jeg var deg, så ville jeg, først og fremst, spandert en øl på meg. Så ville jeg kjøpt på 2,47

God helg

6 Likes

Fikk dere brev fra Funcom i dag?

Ikke noe nytt, protokoll til GF…

1 Like

Hvis noen vil se hva det nye i TSW er, avsløres det i streamen nå kl 21.
https://www.twitch.tv/funcom
https://www.twitch.tv/funcom

1 Like

Fusang update kommer i hvertfall. Og det er gull bare det!

Det nye som kommer er noe som heter “Museum of the Occult” - et slags bibliotek, som er ditt eget, omkring de forskjellige monstrene fra spillet. Du oppnår etterhvert som du spiller såkalte “mnemonic pedestals” - som du kan bruke på de forskjellige monstrene for å oppgradere dem i biblioteket. Du kan invitere venner for å se biblioteket ditt, for å se hvor langt du har kommet. Etter hvert får du også rewards - som gjør at du kan bruke monsteret ditt i kamp - men dette er visstnok noe du må kjøpe i butikken(?) - og jo lengre du er kommet - jo kulere og bedre vil disse monsterene være. Det vil si at du kan bruke dette monsteret når du angriper.

Alt i alt er dette en ganske kul feature som gjør det mye mer moro å spille spillet. Får nesten lyst til å spille selv.

Her litt bilder.

6 Likes

Hypen var i ihvertfall stor i chatten på streamen. Dette lover bra, tross alt spillerne som selskapet lever av.

1 Like

7 Likes

Liker att dem skal ansette folk, men tenker også om dette er stillinger som må fylles fordi andre har sluttet.

Kanskje noen som vet?

Over 1500 Ratings av The Park på konsoll alt i alt!

5 Likes

Siden det er veldig lang frist på disse så tror jeg at dette er stillinger de skal utvide med hvis spillene blir en suksess og det blir rom for det. Hvis de skulle fylle plassen til noen som hadde sluttet ville det vært kortere frist.

1 Like

Det er kortere frister på de siste stillingene som er lagt ut for Durham. Faktisk bare 2 måneder. Det virker som de trapper opp produksjonen, og har god tro på framtiden. Hvorfor skulle de ellers legge ut stillinger med søknadsfrister tett opp mot release av CE? Kan det tenkes at CE slippes i juli - så de får se hvor det bærer før nyansatte kommer?

Nå er jo en del som har sluttet, men noen har måttet gjort det på grunn av kostnadsbesparelser i Funcom. Veteranen Simon Poole hørte jo til Oslo, og jeg skjønner at han ønsker å jobbe med prosjektet til Ragnar & Co.

Og Josh og Witchingbones har i alle fall ikke sluttet - og de ansatter folk i samme posisjon som dem.

5 Likes

Hmmmmm, er det bare jeg som tenker å sitte en lengre periode i Funcom?
Har vel ca 25 % av all kapital i Funcom nå, hadde tenkt å evt selge siste kjøp ved en god anledning, men lurer på en tilleggskjøp for å sikre gevinst med.

Siste kjøp var vel snittet 2,35, totalt ligger jeg på snaut 2,04 og komfortabel med det.

Hva tenker dere om dagens kurs?sterk tekst
Tenker evt på et tilleggskjøp på 20% ekstra ift hva jeg allerede har.

De har jobbet lenge med den traileren nå… Tror timingen er god nå.

4 Likes

Må gjerne vurdere å kjøre på med litt mer…opp til 33%…men da får det pinadø være nok!
Hva med nedsiden?
med 10-20 % er jeg komfortabel, men nå begynner andelen i Funcom i bli litt stor… :slight_smile:

Edit: Greit å ha en pott å trade/sikre gevinst med ved neste rally!

1 Like

Jeg skal vekte meg opp en del mer , jeg kjenner litt på hvordan emisjon blir løst !? Har to tanker, gå inn neste uke , sitte igjennom hele emisjon (kurs ned-opp) ? Eller gå inn etter en event emisjon er blitt fullkjøpt og måtte henge seg på slep ! Jeg tror jeg får for første tanken!

1 Like

Visst du tror på en snarlig emisjon, så ville eg heller valgt å sitte klar med cash, for å delta i emisjonen når den kommer.
Det vil også være betydelig mindre risiko, pr nå er det stor risiko, selv om mangen later til å tro at det ikke er det.
Kanskje dumt å gå all in n, om man tror emien kommer innen kort tid, den vil garantert ha en rabatt på minimum 15-20%

Edit : eg kunne ha unnlatt å skrevet stor risiko, å heller nøyd meg med risiko

4 Likes

Kronn, hvorfor er det så stor risiko? Jeg ser ikke helt den, i og med at hovedaksjonær støtter Funcom 100%, og er sterkt delaktig i emisjonen. Er det fortsatt tanken om at de ikke klarer å få til en emisjon som gjelder? Hvilke holdepunkter har man for at de ikke skal klar å gjennomføre den. Slik som det står nå, handler det vel mer om til hvem, og når. Ikke om.

Risikoen pr. i dag, når lånene er utsatt til langt ut i 2018/2019, er i mine øyne veldig lav. De tjener jo penger på selve driften, og det er svært stor sannsynlighet for at Conan Exiles kommer til å selge bra. Med rekordlave kostnader og svært kort utviklingstid på sine spill, tror jeg Funcom kommer til å sikre framtiden sin i løpet av 2016. Det virker ikke som at de ligger på latsiden, og i tillegg kommer vi til å se to småspill i nær fremtid.

Og så snart de begynner å tjene penger og er i trygg havn, trenger de ikke betale skatt engang - siden de har store framførbare underskudd som de kan benytte seg av.

Hvor er den store risikoen?

3 Likes