Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ny behind the scenes video ligger ute på Facebook nå: https://vimeo.com/167890829

5 Likes

Fin video, men jeg hadde håpet på noe mer enn en video av hvordan de lagde den første videoen. Men det er uansett bra at de gir ut en video nå. Får håpe på mer neste gang, og da håper jeg på noe gameplay

4 Likes

Ikke sikkert de har så mye mer å vise :wink:

1 Like

Nofun:
Ha du snakket med megler i de siste?
Din påstand er Emi på 1,10-1,20 mens jeg sa 1,5.

Den tanken her slått meg også, vi har sett litt bilder av landskap, characters, frisyre, rustning, flott cgi-intro-video, men ikke noe gameplay ennå. Det tar tid å lage et spill, og produksjonen begynte jo for fullt tidlig i år.

Men noen twitter-meldinger fra Funcom har nevnt spill-testing.

1 Like

Døvt opplegg, desto mindre grunn til å selge, hvorfor? Fordi mcap er så lav at det er lite salg av CE som skal til for å forsvare / øke kurs ved release. Mye tryggere å være med på release enn høy stigning før release. Emi på 2.50?

Ser for meg at Funcom ikke vil vise fram gameplay før de har alt av animasjoner/grafikk på plass. De fikk bra med pepper for nettopp disse tingene i TSW, og vil nok unngå den shitstormen denne gangen.

6 Likes

Godt poeng, kanskje det er derfor også de poengterer dette i twitter-kommunikasjonen for tida. Nå er det gjenbruk av AoC som gjelder og personene der er mer detaljerte enn de er i TSW, og AoC hadde heller ikke problemet med mismatch med overkropp/underkropp som kan sees i TSW hvis man snur seg mye mens man løper.

2 Likes

Conan exiles kan ikke sammenlignes rent grafikkmessig eller teknisk med hverken aoc eller tsw siden CE bygger på en heal annen grafikkmotor - unreal. Det er kun backend som er basert på funcom sin engine.

Jeg kan ikke nok til å vite hvordan de implementerer textures fra aoc, men det ville ikke overrasket meg om de må porte/tegne alt helt på nytt basert på det materialet de har.

2 Likes

Nei har ikke hørt noe siden sist. Har du ( eller andre ) ?

Sist var det 3 mai. Plutselig var det ikke aktuelt lenger med Emi.
Fikk dårlig følelse. han virket så andelenese en de andre ganger.

Tror ikke du er langt unna sannheten :slight_smile:

“Bylos said he expects The Secret World veterans to come in with expectations of supernatural happenings, and he hopes to subvert some of those. There’ll be reward for Funcom’s faithful too; although the technology change meant assets had to be overhauled and polished up with new textures, Funcom was able to reuse some 3D shapes and meshes, contributing to the shorter development time.”

1 Like

det ble vel sagt at det var omtrent ingenting som kunne brukes om igjen fra AOC til CE, da dette er som sagt ovenfor ny grafikk motor og jeg skal ikke si det sikkert men det vil nok ta like lang tid og konvertere som og lage nye?!

Edit: Mener han sa det i den seansen der publikum kunne spør spørsmål, hadde det for en tid tilbake ??

Joel Bylos har vel sagt i et intervju (fant det ikke i farta) at de måtte lage det meste i The Park fra begynnelsen igjen. Men det betyr ikke at de ikke sparer mye tid - mye av jobben ligger jo i konseptarbeidet. I tillegg har de historien lagt opp, og ikke minst musikken m.m. 3D-modeller som er lagd i programmer som 3DSMax og Maya kan endres på, og importeres inn i UE4 og jobbes med derfra.

Er sikker på de sparer mye tid på gjenbruk av assets.

2 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Funcom+-+2016+-+Plans.pdf&attId=144545

Bla ned til Conan Exiles - Key success factors

Er det noen grunn til å tro at dette har endret seg?

4 Likes

Dette er dog ikke den vi venter på :slight_smile: Funcom har fortsatt ikke lastet opp sin vlog som de startet å filme for lenge siden. Dette er en video fra de som lager trailerne :+1: Men er jo bare pluss at denne her kom ut, syns den var bra

4 Likes

Får mer og mer troen, selv om snittet mitt økte i dag…
Egentlig var de to siste kjøpene mtp sikre gevinst/trade, får se hva jeg gjør når ting skjer…

3 Likes

Børspause: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402843

Hva skjer?

1 Like

Tipper emi…

Oi, spennende : ) Kommer alltid som lyn fra klar himmel.

1 Like