Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg trodde jo emisjonen skulle komme på noe latterlig lavt, men det var når kursen var på rundt en krone. Jeg synes det er rart at Funcom ikke klarte noe bedre med en kurs på 2,50. Som du selv sier, du satt klar med godt over millionen for en evt emisjon.

Ja jeg hadde nok forventet en emisjon en del høyere enn det som ble fasiten. Vi vet jo uansett ikke hva de som fikk være med ville gjort hvis kursen hadde blitt satt høyere :slight_smile:

Tror vi kan forvente oss mye bra fremover, bare å legge flesteparten av aksjene i skuffen, trade med en liten del og ha en liten penge bunke til tegningsrettene.

Fikk du være med på emisjonen?

Sitter igjen med ett underlig inntrykk av hele greia ??? Hvorfor en sinnsyk utvanning ?? de kunne sluppet noe gameplay trailere noe hyping og kjørt emisjon på 2,50 ??
ja jeg er all in funcom og har ett relativt stygt papir tap i dag men det skal ikke selges en eneste aksje i panikk her !!
jeg stiller meg spørrende til måten denna emi er blitt kjørt på ?
2 kr under dagens kurs!??
men ja, funcom er funcom ! og det kommer det alltid til og være!

2 Likes

La inn stop loss på 1,5 i dag, men den føyk rett gjennom så jeg fikk ikke solgt. Oh well…

1 Like

Nei. Dette var dårlig gjort for de som satt Long og hadde trua. Men men. Noe jeg har lært det siste halvåret så er det at man aldri vet med børsen. Heldigvis så kjøpte eg og solgte litt. Og har gått all-inn nå Tvi tvi. Men vi har Conan :slight_smile:

2 Likes

Må ærlig innrømme at jeg er litt småsår i baken. Med med snitt på 1.6 og noe etter repemi, realisert gevinst på over 100%samt mer aksjer i dag enn i går så er jeg fornøyd. Men som sagt, svir litt nå… :joy:

4 Likes

Jeg klager heller ikke, kjøpte for ett par mnd siden, på 1,4 og oppover. Hadde 50k i fortjeneste.

Det jeg var heldig med er att jeg solgte meg ned for å plukke noen Next og Nano aksjer de siste dagene.

Dem har jeg nå solgt igjen for å handle flere Funcom aksjer.

De som satt fullastet i dag å som ikke hadde/har midler til å handle nå føler jeg med :sob:

5 Likes

Tror det er flere som sitter med samme inntrykket. Det er helt utrolig at de valgte å sette emisjonskursen så lav. Hadde de sluppet noen saftige trailere og planer om nye spill så kunne de sikkert kjørt hele emisjonen over børs rettet mot alle eksisterende aksjonærer til 2-3 kroner. Føler meg ranet av Funcom i dag.

2 Likes

Morsomt å se hva Hegnar klarer å lire av seg. “Moroa over i Funcom”. Hallo? De har jo masse penger igjen. Det er vel nå moroa begynner?

6 Likes

Det er det. Men særs uelegant gjort. Dette fyller lommene til gamlingen.

1 Like

Ja virker som de prøver å snakke ned aksjen. Kanskje hegnar&co vil ha billige aksjer? :money_mouth: Rar vinkling fordi endelig er fremtidsutsikten klar for Funcom. Dette er jo starten på en laaang reise for å bli en av top 10 innen sitt marked, ref. 2016 plans. som de meldte i januar. Nå som finansiering er på plass gir det fred for en investor. Synd at de ikke fikk gjennomført emi på en høyere kurs. Men de har jo kommunisert flere ganger at det har vært vansklige forhold.

1 Like

Nettopp, hvis Funcom skulle prises som før, så skulle jo kursen vært 1,43 i dag. I tillegg så er det jo nå så å si null finansiell risiko. Lånet er mye mindre ned og de har cash. Jeg holdt meg borte fra aksjen fordi jeg var skeptisk til den finansielle situasjonen, og den er jo løst nå. Samtidig, jeg var helt klart i mindretall her, så det er nok mange som var godt lastet fra før av i dag.

Hvor kursen kommer til å gå på kort sikt er ikke så godt å si da. Hvis de som var med på emisjonen er kortsiktige (som tydligvis endel var), så er det fortsatt langt ned til 0,55.

Det eneste som må til nå for litt skikkelig moro er noen bra spill. Jeg har vel egentlig satset på at Funcom kommer med noe bra greier i september. :wink:

5 Likes

Det er action og nå kan vi nok forvente litt krutt etterhvert, selv om jeg tror det kan drøye 1 mnd til.

Noen som vet hvor mange aksjer en må eie for å kunne tegne seg i rep emi’en?

Teoretisk mellom 6- 7 aksjer for hver tr, mulig de runder opptil 10, men mulig å overtegne seg?

etter å latt dette synke noe mer inn,må eg eg jo si at dersom det er flere som kunne tenke seg å delta i emisjon med over 100k euro, så er det svært betenkelig at desse ikke har fått muligheten til å delta.
sterkt beklagelig at ikke Funcom maktet å emitere på høyere kurser, og at kun utvalgte har fått delta, dersom det er tilfelle

3 Likes

Enig. Jeg synes også reparasjonsemi er alt for liten.

Totalt ville de ha inn 10musd

Helt utrolig at denne emisjonskursen er godtatt av selskapet… Selv om jeg fortsatt har god tro på lang sikt og syntes det er fantastisk at finansieringen er på plass, syntes jeg denne utvanningen var i en klasse for seg selv og kunne heller aldri ha forutsett noe så brutalt.

Når jeg leser igjennom meldingen på newsweb ser jeg lite sannsynlighet for at Jebsen har spyttet inn penger i emisjonen. På det grunnlag at antallet han konverterte er rett under budplikt. Dette var nøye planlagt, ettersom han ikke konverterte hele det konvertible lånet på 7,950T men heller 7,700T for å unngå budplikt. Deretter følger meldingen om at Jebsen har godtatt å ikke konvertere resten av lånet før tidligst 30 dager etter Conan Exiles er lansert eller etter 31. Desember 2016. Noe han nok ikke var veldig velvillig å godta uten videre.

Kommer enda ikke over hvordan emisjonskursen er satt såpass langt under selv dobbeltbunn formasjonen som ble satt tidligere i år. Og med kursutviklingen aksjen nå har hatt i ettertid ikke tatt til følge. Når også DN.no nå skriver at MCAP er nå lik det den var igår med tanke på antall aksjer, nevner de ingenting om hva cashbeholdning og mindre lån gjør med MCAP. De setter kun en rett linje mellom antall aksjer og aksjepris.

Det står også videre i meldingen fra newsweb at denne emisjonen avviker fra Nederlandsk lov, men selv om det nå enda er opp til Nederlandsk lovgivning å godta denne emisjonen før den blir satt i aksjon ser jeg ikke at dette er noe ABG ikke har tatt høyde for og føler seg nok sikker i sin sak at det vil bli godkjent. Henviser til der det står “as the Private Placement was not directed towards all existing shareholders”. Noe som i seg selv kan tilsi at det ikke er utenforstående som står for emisjonen, men en gruppe eksisterende aksjonærer.

Selv om jeg ikke tror Jebsen har tatt denne emisjonen selv, tror jeg nok han har bidratt med mye, ettersom han idag har nettosolgt over 8m aksjer. (Tipper nå bare på at det er han som har solgt). Hvorfor han gjør dette er et annet spørsmål. Si han deltok med ca. 25m aksjer på emisjonen, da har han idag allerede gjort en god fortjeneste. Hvis det er tilfelle vil han per idag ha 24m + 42m + 25m - 8m = 81m aksjer. 245m / 3 = 81m aksjer som trengs for å trigge en budplikt. Så hvis han da selger unna de resterende aksjene KGJ kapital holdt per igår, 9,5m aksjer. Vil han akkurat være under budplikten. Og har med deltakelsen i emisjonen fått 7,5m aksjer gratis(henviser til dagens nettosalg)

8 Likes