Da håper jeg NEO ikke selger en eneste aksje i morgen og vi står i 1.35 før 9:15.
Så skal jeg komme her og gni det inn. Bare for å være en liten drittsekk. thihi, var jeg morsom nå?
Da håper jeg NEO ikke selger en eneste aksje i morgen og vi står i 1.35 før 9:15.
Så skal jeg komme her og gni det inn. Bare for å være en liten drittsekk. thihi, var jeg morsom nå?
Jeg tror også vi skal ned men usikker på om vi skal ned til 0.7.
Etter emisjonen var et faktum, gikk kursen rett fra 2,45 til ca 1,10, så mest sannsynlig langt under stop loss kursen du hadde satt. Mao, det var ikke noe teknisk som gikk galt her. Her er det Funcom som har kjørt en litt overraskende dumpingemisjon.
Kursen vil bestemmes først og fremst av hvordan Jebsen, de som tegnet seg i emisjonen og den som solgte i dag oppfører seg videre. En eller flere av disse tre kan være samme person, det kan også være tre forskjellige aktører (i så fall en tredje uavhengig aktør som shorter). Uklarhet rundt dette gjorde at jeg ikke kjøpte i dag.
I tillegg så er det også en viss usikkerhet rundt om noen av de 15m aksjene i rep emi også selges.
55 øre per aksje. Hva i all verden er det som har gått galt her. For et døgn siden var folk villige til å betale 2.45 kroner for en aksje.
Nettopp. Så det er bare til å laste
Jeg lurer også på hva bakgrunnen er her. @rcasais dere bør komme med en forklaring på hvorfor dere legger dere så lavt i denne emisjonen, men det regner jeg med at dere gjør etter hvert.
Også prissetter dere opsjonene til de ansatte etter denne meldingen? Den er svært tvilsom for å være litt mild. Men på grunn av det tror jeg kanskje det kommer noen fine meldinger de neste dagene for å “gjøre opp” for dette.
Får aldri noe forklaring på hvorfor, Funcom skylder oss ikke en dritt, de er happy, mange arbeidsplasser er bevart og de skal holde på i årene som kommer, dette er jo kommunisme satt i live på sitt beste…
Lempet NEO det siste ut i sluttminuttene? Siste handel 16.19 etter å ha lagt seg helt ned på 0,9…
Rett skal være rett. Funcom har i lang lang tid prøvd å få til en emisjon, denne dumpingemisjonen kom etter at de har prøvd ut alt annet. Det satt langt inne for Funcom å gjøre dette.
Prøvd ut alt annet? Hvor mange av oss hadde ikke kastet oss over en emisjon på > 0,55 pr. aksje?
Det er nevnt et stykke opp. De har vært på jakt etter penger siden august i fjor, og fikk nå inn like over minstebeløpet på 5m euro til minimumskurs (?) fra GF. Det må betydelig rabatt til når man skal ha inn et såpass stort beløp fra eksterne aktører, spesielt når de blir sittende med minoritet da Jebsen ikke ville bidra selv.
Men hallo, interessen for Funcom er stor - emisjonskursen er uforståelig. Så jeg håper fortsatt på en forklaring på den.
Det er forskjell på et par millioner fra småsparere og 5m euro friske penger. Det er også en grunn til at de kjører minstebeløp på 100k euro for å forenkle den juridiske prosessen med prospekt, tidsramme osv.
Ok…Så i løpet av 9 måneder er 0,55 det beste ABG klarer å hoste opp? De har ikke engang gjort et halvhjerta forsøk på å kontakte investorene med aksjer.
Jeg kjøper ikke den helt. En av investorene her på forumet var jo nesten villig til å ta hele emisjonen selv.
Jeg kjenner til 500K euro som kunne vært med (meg og min nære krets). 700K om jeg tar med nofun.
Edit: Og hele om vi tar med vedkommende @koe snakker om
Da er det nok noen med større kjeft enn lommebok
Funcom har vært på jakt etter nye investorer av betydning i lang tid.
Hvis dere er seriøse, hvorfor ikke kontakte Funcom på en skikkelig måte og spørr om det er aktuelt å øke emisjonsbeløpet opptil øvre grense på 10m euro?
Virker for dumt å komme i ettertid og sutre på et forum.
Men NEO må jo være Jebsen. Kan jo ikke være andre som selger over 8 millioner aksjer (nesten 9 millioner) i løpet av kort tid?
Det som fort kunne hendt hvis man prøvde seg på en emisjon mot “småsparere” er å ikke få den fulltegnet med fullstendig krise som resultat med flere emisjons-runder. Man bør ha noen som kan garantere for en emisjon, hvis ikke blir det veldig usikkert.
Jo men da bør jo ASC forhøre seg litt rundt omkring. De har jo ikke kontaktet folk.