Hvis de vil ha en garanti, må de også gi et konkret tilbud. (gjerne med prospektet de snakket om)
Jeg ville ikke garantere for noe som helst før jeg fikk vite mere detaljer, men var tydelig på hva jeg kunne være villig til å spytte inn dersom detaljene var av interesse. (innenfor krav til minstebeløp)
Hørte aldri noe mere før det var for seint.
Nå er du jo ikke liten drittsekk, etter min mening er du en stor drittsekk, grunnen til at jeg synes det er at jeg i dag har et papirtap på ca 20% av min totale beholdning, og det er ikke gøy.
Men jeg tror det finnes noe bra i deg også!
Har skumlest de siste 50-100 innleggene.
Kan vi forvente å få tilbud om 16-32% av antall aksjer en hadde ved stengetid i går??? Til kr 0,55?
Hadde kona visst, må komme i pluss og vel så det snarest!
De snakker vel om at Jebsen kan ha lånt de ut til shorting.
Det jeg ikke skjønner, er hvorfor ikke Funcom for eksempel, viste oss game videoen og alt annet de kunne vise oss. Blir bare sprøyt å si att de ikke har noe, de sitter definitive på matriell som garantert hadde fått flere enn oss her inne til å åpne lommeboka. Ledelsen har bevist valgt å holde kortene tett inntil brystet og allikevel valgt å gjennomføre emisjonen. Dette er for meg ett helt uforståelig valg og er jo å pisse trofaste, langsiktige aksjonærer på ryggen. Jeg begynte å kjøpe flere aksjer aksjer i ettermiddag i tillegg til de 80000 jeg satt med i fra før. Ønsker å komme opp i 200 ganske kjapt, som jeg har skrevet tidligere når in game videoen kommer ønsker jeg å være nesten maxlastet i Fun. Ok emisjonen er pillråtten,men velger å ikke dvele lenger ved denne og heller fokusere på att nå er finansene bortimot på plass. Å Funcom har kjøpt seg tilstrekkelig med tid til å få CE ferdig.
Mer trenger ikke og sies. En ting har jeg fått inn med te-skje i dag, og det er at børsen er brutal, og langt fra rettferdig. I dag har noen få utvalgte tjent vanvittig mye penger, mens en haug småsparere har blitt rævkjørt. Sånn har det blitt
Heldigvis har jeg vært rasjonell hele veien og gått inn med småpenger, da jeg fortsatt holder på å lære meg børsen og dets klima. Jeg kommer til å huske denne dagen
Kan vi ikke alle være litt forsiktige med å være drittsekker idag? Mange er sikkert litt/mye deppa. Hvordan man reagerer er f.eks. avhengig av størrelsen på papirtapet og også hvor lenge man har holdt på med aksjer. Og noe som er ment som en liten spøk kan fort bli oppfattet mye verre av en som “ligger nede”.
Jeg er rimelig forbanna over både emisjonskursen som er alt for lav og at jeg ikke får kjøpe mer enn 16-32k aksjer for 0,55. Kan ikke skjønne at de ikke kunne få til en emisjon til over en krone. Er dette å ivareta aksjonærenes interesse?`Mange interesserte er ikke kontaktet og de svarer ikke telefonen wtf?
Uansett, det nytter ikke å la følelsene styre. Nå har vi alle muligheten til å kjøpe under krona. Hvem som får kjøpt inn nok nå og ikke blir gøy å se. Jeg har mye penger i bakhånd heldigvis og nå tror jeg turen er kommet til at jeg går hardere inn. Jeg har alltid hatt trua på Funcom etter AoC som jeg elsket og spilte fra lansering og i 3 år. Nå er nedsiden 0,55 krone. Før var nedsiden null. Selv om CE skulle feile vil det være 3-4 spill i pipelinen på det tidspunktet. Men jeg tror ikke CE vil feile heller.
Jebsen ut med alle sine aksjer, så har han tegnet seg for like mangen gjennom emien og har allerede tjent noen milioner på emisjonen, er det mulig ?
Dei evt nye aksjene han tar gjennom emisjonen, blir ikke tildelt før senere, og dermed unngår hanbudplikt, men det kommer mld imorgen om kryssing av flagg grense.
I såfall kommer det fortsatt en del milioner fra neo dei nærmeste dagene, om alt skal ut.
Det er ingen som har deltatt i emisjonen som har fått tildelt aksjene sine enda, så da er det kun Jebsen som kan stå for salget idag.
Melding om dette kommer nok imorgen, så er det om å gjøre å time inngangen sin iforhold til hvor langt ned mann tror kursen slippes
Hørt om shorting?
Sent som eg aldri driver med ja
Men det ikke jeg helt forstår er at aksjen starter på 0.99 og ikke nærme emisjonskurs på 0.55. Det er sikkert noen som var med på emisjonen som har tjent grovt på dette i dag, men hvordan kunne de vite at vi startet såpass høyt ift. emisjonskurs?
Hvis et papirtap på stusselige 20 % gjør deg gretten og hårsår har du ikke vært med lenge nok i Funcom.
En ok oppgang, tilsynelatende strålende fremtid med sola i ryggen ender oftest med at fortauet kommer opp og slår deg i panna, og så er det bare å håpe på neste drøm. Det er bare sånn Funcom ruller, get used to it.
Nå er jo muligheten gylden til å bli med å surfe på neste bølgetopp
Tviler på at det shortes nå. Funcom skal ha en framtid, og hvis Jebsen låner ut aksjene sine til shorting så setter han et svært dårlig eksempel for framtida. I lengden tror jeg ikke han nyter godt av det når samtlige kommer til å være skeptiske framover, så lenge han sitter der.
Nei jeg tror fremdeles ikke vi har hørt siste ord i denne greia her. Men synd for de som måtte selge i dag. Ufint av Funcom.
Jævlig irriterende med alt tullballet på HO, vitner om mangen idioter og folk med total mangel på respekt og voksenopplæring.
Dei som sitter verst i klisteret nå, er vel smertelig klar over det uten at det trengs så mangen påminninger om det.
Fordi alle som er her ville vært med på en emisjon på 55 øre. Det er til og med lavere enn det jeg mener de burde fått inn. Greit også å ta med seg at Jebsen “kjøpte” 42 millioner aksjer i dag til 1,50.
Jeg regnet på det over her, og jeg kom ihvertfall fram til at hvis man la gårsdagens mcap til grunn, la til redusert lån/ny cash og delte på antall aksjer, så fikk jeg 1,43kr som ny kurs. 1kr er sånn sett 33% rabatt sammenlignet med gårsdagens kurs. Nå skal det sies at den på det tidspunktet nok var litt overvurdert.
Ikke utenkelig at en del av de som har vært med på emisjonen er fornøyd med ca 80% avkastning på veldig kort tid
Hvis teorien din om at Jebsen har lånt ut aksjene sine til shorting skal være korrekt, må jo shorterne ha sittet med innside informasjon. Salget fra Neo startet vel allerede ved åpning etter “halt” perioden. Tror denne teorien derfor er lite sannsynlig. Det må enten være Jebsen eller en ny “stor fisk” som står bak…
Hvorfor må de det ?
Og av hvem må en “ny stor fisk” låne aksjer for å shorte ?
Emisjonsaksjene er vel ikke tilgjengelig ennå.