Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvilken melding var det som bekreftet det du hadde sterk mistanke om? Var det melding av 5/6 hvor Funcom mente at inntekter fra LMO ikke kunne dekke både utgifter og lån, eller var det melding av 23/7 som sa akkurat det samme? Du trenger ikke være noen rakettforsker for å kunne spå det.

Konklusjon er at det ikke akkurat er noen bombe at ikke LMO ble en superhit som kom til å dekke hele lånet. Jeg mener imidlertid aksjen er underpriset akkurat nå.

Meldinga 23/7 tenkte jeg på. Har akkurat kommet fra ferie og leser meg opp på forumet. Det er vanskelig å si om funcom er billig nå, får se på refinansiering og evt nytt prosjekt. Håper virkelig funcom klarer seg.

2 Likes

i så fall hva burde kursen være på da?

Det er veldig vanskelig å si siden Funcom ikke er de beste på kommunikasjon ut til markedet. Så det blir mye gambling nå i dagene fremover mot kvartalsrapporten. Men salgene til LMO er OK og burde generere en del ekstra på resultatet i 3Q. Har også troen på at 2Q skal havne i pluss.

Men jeg vil pr. i dag hverken anbefale å kjøpe eller selge Funcom. Det jeg kan si er at jeg sitter i alle fall med mitt da jeg tror Funcom kan ha noe som overrasker, og jeg tror at de driftsmessig vil gå i pluss i kvartalene framover. Når så den desidert største kreditoren er Jebsen, velger jeg å la tvilen komme tiltalte til gode.

4 Likes

Kursen kan kanskje ta seg opp litt når de melder det nye spillet de jobber med.

3 Likes

Funcom har lagt ut en ny film.

3 Likes

laget seg en grei bunn her nå da?
Får nesten lyst å prøve på trade

ja, du kan jo prøv å time gig og FC :tired_face:

1 Like

Ny all time low ? 0,78RT

3 Likes

Re: Kronn.

Satser på at du ikke forsøkte en trade.

Blir som å forsøke å fange en fallende kniv.

2 Likes

Nei, rører ikke Funcom mer eg, her er det game over.

Det finnes nok av andre dårlige aksjer :wink:

2 Likes

Tar noen lodd snart jeg, nå som ting ser som svartest ut og den siste optimist har minsta trua. Dog kun en brøkdel av tidligere eierskap :wink:

Problemet med å tørre en russisk rulett nå, er at i denne ruletten mangler det kun en kule, i motsetning til den ordinære ruletten hvor det bare finnes en kule.
Oddsen er med andre ord tynn, men så lenge det er liv, er det håp

4 Likes

Ikke uenig, men godt å kjenne man lever litt … i hvert fall til det eventuelt sier pang :wink:

1 Like

Hypotetisk spørsmål. Om man feks. satt med 100-200k aksjer kjøpt på 5-7 kr og av en eller annen grunn ikke har solgt enda. Hva ville dere anbefalt vedkommende?

Sitte på de…

Dersom en person har råd til å satse 1,4 mill kroner (200K 7kr) og har hatt råd til å tape til nå 1,240 mill (0.8kr) så sitter han med 160 000 kr igjen.

Sikkert bare lommerusk for en slik person. Han kan sikkert tape de også uten å tenke over det.

2 Likes

Jeg ville ikke solgt, siden mesteparten av verdiene allerede er radert på bort. Jeg ville sittet. LMO har så langt skuffet, men slik jeg ser det må Funcom kickstarte/reboote PC/MAC og android satsningen. Feks. halvere prisen på PC/MAC og inkludere flere kontoer for PC/MAC-versjonen slik at hele familien kan spille og virkelig reklamere for at dette er et sosialt familiespill. Jeg er overrasket om at ikke det før lansering har vært harde diskusjoner innen Funcom om dette. Dessverre vant som alltid i Funcom de fantasiløse BI-gutta. Jeg forventer eller håper Funcom gjør dette, men om de gjør det er annen sak. Umulig å si med en slik inkompetent ledelse.
Går de for en slik løsning kan mye se annerledes ut, selv om jeg tviler sterkt på at det redder Funcom-skuta alene, men det ville ihvertfall vise omverdenen; kunder og investorer at Funcom er seriøse. Men mulig det toget har gått.

4 Likes

Skjønner ikke logikken din, må være bedre med en annen aksje hvor det er mulig å se for seg en oppside.

2 Likes

Verre enn å eventuelt tape de siste 160k (som i eksempelet over), må jo være å se den på mirakuløst vis gå opp til 3-4 igjen etter å ha solgt seg ut?

4 Likes

Tanken er at en kar som er så risikovillig til å risikere 1.4 mill på funcom caset og som har sett verdifallet og valgt å sitte burde ikke selge når 90% av verdiene er tapt med mindre han har et annet case (aksje) der det er mer sannsynlig at han får igjen pengene.

Han skal for øvrig ha 875 % verdistigning på den da andre aksjen for å få pengene tilbake (7kr / 0,8 = 8,75 )

Notabene jeg nevnte at han trolig har råd til å tape de 160 000 som er potensiell nedside ved å bli sittende.

3 Likes