Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er ingen som tror mcap skal ned, tvert i mot… Det er kun usikkerheten knyttet til emisjonen som råder. Gi det et par dager så suser det opp igjen.

1 Like

Jeg tror ikke storebrand kommer til å selge før release.

1 Like

NEO ferdigsolgt?
Så nå er det å vente på at alle aksjer ervervet ved emisjon skal dumpes ut slik at deltagerne får minimal fortjeneste, derav vente med å kjøpe fordi kurs skal ned i emisjonskurs?

1 Like

Hvorfor tror du at et fond som Storebrand skal selge? Og må alle som har god fortjeneste i et spillselskap absolutt selge hvis kursen er gått 100%? Det er profesjonelle aktører som fikk tegne seg og det er sikkert mange av dem som ser muligheten for mange hundreder prosent.

1 Like

For det er bedre med 100% i hånda enn 1000% på taket.

Bankrenta er 1,5-2% om dagen. Profesjonelle aktører måles mot børsavkastning på årlig 5-10%, ikke lottogevinster.

Noen som tror aksjonærer tar hensyn til reduksjon av gjeld i Funcom samt at de har nok midler til å drive dagens strategi i mange år (Ja, jeg tar for gitt at dagens og fremtidens spill drar inn penger). Eller sitter alle og venter på inngang etter den 10.juni, fordi da vil alle få mulighet til å kjøpe aksjer for 0,7 øre eller noe slik da millioner på millioner skal pumpes ut i markedet for en kjapp 20-30% fortjeneste?

Hadde du gjort det ? Det hadde ikke jeg gjort. Dumpe bare for og dumpe. Når åpenbart markedet vil noe helt annet. Men om de skulle så er det bare å laste enda meire,

De som har fulgt Funcom tett vil selvfølgelig ikke gjøre det, men kommer en aktør som kun ser mulighet for 30% avkastning så selvfølgelig selger denne og ser seg ikke tilbake. Men å tro på kurs ned mot emikurs, det blir for dumt i mine ører. Alt kan skje i Funcom, det ser vi jo, men det vil trolig stoppe opp lenge før emikurs. Jeg mener fremdeles kursen snarlig skal opp rundt 1.40-1.50

1 Like

Den teorien forutsetter at ingen emisjons eller repemi aksjer dumpes i markedet. Og den fasitten har vi ikke før 10 juni når det er frislipp.

1 Like

Før eller etter 10. juni?

Når er litt over 30m aksjer omsatt fra igår og idag, en del av de er nok tradet og solgt flere ganger. Mener du at markedet har 150m til å ta imot 96m nye aksjer?

Dere skjønner at hvis markedet gjør dette her, så hadde det vært nok kapital tilgjengelig for Funcom til å kjøre en mye høyere priset emisjon. Hvis kursen mot formodning skulle krabbe oppover mot 1,5 etter 10. juni, så har Funcom fått inn 50m, tegnerne har tjent 100m og de nye kjøperne har betalt nesten 300% av opprinnelig pris.

1 Like

Info kommer ikke før slutten av neste uke i såfall. Opsjonene skal prises først.

Men det gleder meg at fornuften vi snakket om i går stemte. Tross alt så er det mulig å si noe om retning.

Jeg er heilt enig. Funcom går i bølgedaler, og alt under 1,40 nå er billigt. Kortsiktig kan vi dippe men om bare en måned er vi tilbake til 2 kroner om ikke før. Om vi får se kronen igjen tviler jeg på. Om vi gjør blir det slukt rått av markedet anyway.

Så hvordan forklarer du at funcom måtte sette emmisjonen på 55øre… om markedet vil sluke alle aksjene som kommer rått?

Du er klar over at teorien din har flere ekstreme feil og mangler? Hadde markedet elsket funcom hadde de ikke trengt en gi bort emmisjon. som 55 øre er

2 Likes

Markedet elsker nok Funcom men ingen tør å gamble basert på tidligere erfaringer og tumulter :slight_smile:

En del fikk seg en skikkelig smell igår.

Ikke gå på den samme smellen 10. juni i den tro at markedet tar imot 96m aksjer på 1 krone. Hadde markedet gjort det, ville emisjonen vært priset mye høyere og opp mot 1m euro. De eneste som tjener på at kursen holdes opp og at folk kjøper dyrt, er tegnerne på 0,55. INGEN andre.

Hvis noen mot formodning har store beløp tilgjengelig som de planlegger og kjøpe for… gå sammen i en gruppe og kontakt Funcom angående en ny emisjon. De fylte ikke opp limiten på 10m euro. Da får man en bedre inngang, og Funcom får inn mer penger til å utvikle, i motsetning til å gi en gratis lunch til de som har tegnet allerede.

1 Like

Hvordan ? Grådighet og en utrolig dårlig emisjon. Markedet vil jo åpenbart noe helt annet . De sitter med havresekken slik er det. Og i det store og det heile så er det kun snakk 50-60 millioner i fortjenste om de dumper aksjen til en krone. Importer du en bil eller en bilforhandler, så vil du ha fortjeneste.Man dumper ikke bilen på billigsalg når andre er villige til å betale mer for den.

Dette gir jo en implisitt prising på 2x hva man putter inn. Altså Funcom har fått 55m NOK. Et par uker senere er den cashen verdt 110m i markedet pga. at den skal brukes til utvikling av et spill. Som sagt, har man mye penger, gå direkte til Funcom og spørr om det er mulig å utvide en emisjon istedenfor å putte penger rett i lomma på det som fikk for 0,55.

Et annet alternativ er å spørre Storebrandfondet om de ønsker å selge, men da må man nok et stykke over 0,55 avhengig av størrelse på posten.

1 Like

@AllsangHosSvensken
men er det noe vits å kontakte noen som helst, skal ikke kurs ned til emisjonskurs likevel, siden alle aksjene skal pumpes ut i markedet igjen? Er vel bare å legge kjøp på 0.65 da?

Edit: Hva er grunnen til at kurs er over kronen nå? Blir alle som kjøper nå lurt?

Er det bare en ny eier over flaggegrenser eller kan man vente med å flagge til aksjene leveres ut?

1 Like

Er nok mange som og nå etterhvert skal kjøpe aksjer for å få være med på rep emi.