De solgte 1 million etter kort tid - fra egen hjemmeside - 49.99$. Dette tok ca 3 uker.
49.99*1mill= $50 millioner
Spillet er tjent inn så det holder.
De solgte 1 million etter kort tid - fra egen hjemmeside - 49.99$. Dette tok ca 3 uker.
49.99*1mill= $50 millioner
Spillet er tjent inn så det holder.
AoC ble ikke solgt fra Funcom sin hjemmeside før noen år etter launch. Det var kun mulig å kjøpe fysisk ved launch. De fikk brøkdeler av disse pengene selv. Derav nedskrivingen.
jeg synes ikke det er så vesentlig nå etter nye eiere og emisjon. AoC slik står i dag drifter solid i pluss. Jeg gir blaffen i om noe penger som ble investert i 2006 sånn totalt sett er tapt.
De måtte selvfølgelig betale alle ansatte selv om spillerne forsvant fra AOC. Men de har tjent penger på AOC isolert sett.
AoC er fullt avskrevet nå. Dette betyr fint lite. det eneste som betyr noe nå er at AoC gir et veldig positivt og solid bidrag i dag.
Har vært en del av forumet lenge og lært mye av dere alle sammen da jeg er fersk funcom investor.
Måtte rulle litt rundt i fosterstilling etter nedgangen i går, men ser faktisk positivt på det i det lange løp. Funcom har endelig fått bensin på tanken sin i allefall
Er det sånn at vi som satt med funcom aksjer før rep emi vil bli tilbudt aksjer til 0.55 den 10 juni?
Det både du og han krangler om er irrelevant. Spillet er fullt avskrevet. Nå er dette en hyggelig eiendel Funcom har som bidrar. Gir blanke i om Jebsens kroner totalt sett ennå ikke er betalt tilbake.
FC brukte vel mer på markedsføringen av AOC enn de fikk inn på det de solgte de første 3 ukene
Helt enig, som Funcom skriver i den siste kvartalsrapporten, så er driften/utviklingen av AoC/TSW/AO noe som bidrar positivt i dag, investeringene de har gjort er for lengst nedskrevet.
Jeg tenker slik at Storebrand er hakket bedre enn oss (;)) på å verdstette et selskap og de har verdstatt Funcom til 0,55 øre med infoen de fikk presentert.
Jeg tenker bare de er jævlig grådige og at de ikke orket løfte lanken uten at noen gratismilioner ble lagt på bordet. Funcoms verdi er ikke redusert til 120 mill bare fordi noen fikk emisjonsaksjer til 0.55.
Ja, var det Storebrand som verdsatte Funcom til 0,55 øre pr aksje, eller ble de presentert et for godt tilbud til å kunne si nei til?
Det er vel antagelighvis ikke hos Storebrand du finne de største gamerene heller.
Grattis med kjøpet ditt til 1 krone aksjen forresten. Ser ut til å bli fin den inngangen
Det er da lenge til 10 juni gutter. Fin mulighet for å gjøre litt penger frem til da
Jeg har nå blitt nødt til å tenke adskillig lengre enn det.
Når må man være aksjonær for å delta i emisjonen?
Hypotesen er altså at mange vil selge emisjons-aksjene til meget god gevinst like etter den 10.juni, men gitt Funcoms tidligere utgivelser som viser i alle fall for TSW og AoC at kommer man tidlig inn er det liten risiko å bli sittende til release, der kursen sakte vil stige oppover, kanskje krakke ved en utsettelse, men vil likevel være nær topp ved release. Hvorfor skal man da dumpe aksjene sine ved første anledning og ikke vente til et bedre tidspunkt?
Det var mest myntet til de som synes det var feil å gå fra 200k til 500k aksjer og snitte kraftig ned. Som jeg har gjort. Jeg er klar for mer den 10 jeg