Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Stemmer det, ikke helt i strid, i gråsonen… Så hvis du trekker fra warrants utstedt til Conan LLC og opsjoner utstedt til styret. Så er 100% av alle mulige tilgjengelige aksjer, dratt ut fra alle kroker, blitt tildelt i denne emisjonen…

det er vel da litt rart at de ikke klarte hele 10m USD når det er snakk om denne mengden aksjer.

2 Likes

Er alle de som har kjøpt/kjøper aksjer nå blitt lurt fordi kurs skal ned til 70-80 øre, har jeg fått svar på dette?

1 Like

Lurt er jo en definisjon. Dersom man tror at emi aksjene ikke blir solgt før etter CE, og at markedet plutselig kaster seg over Funcom, så bør man jo kjøpe.

Dersom man tror at prisen kan komme til å gå ned fordi flere av emmisjonsgutta planlegger å selge før og etter 10 Juni, så venter man.

1 Like

Det finner man ut 10 juni. For min del er det åpenbart at kursen skal ned når 96m nye aksjer kommer ut i markedet med en kostpris på 0,55, men andre her inne mener folk har lyst til å ta imot mye høyere (og gi en fantastisk gevinst til de som tegnet seg).

1 Like

Det er ikke gitt. Tidligere var nedsiden konkurs, nå er nedsiden 0.55. Det er en vesentlig forskjell i risiko i aksjen nå.

3 Likes

Bunnlinja her kan nok alle være enige i (bortsett fra alle de nye personene som strømmet til forumet igår). Emisjonen er et resultat av dårlig utført jobb av ASC. Det ble nevnt før for noen måneder siden hvem i ASC som tidligere har håndtert Funcom sine emisjoner, nevner ikke navn. Denne personen har delegert dagens emisjon til folk som ikke var veldig interessert i å gjøre denne jobben til selskapets beste

1 Like

Nedsiden er fortsatt ned mot 0. Ta EMGS som eksempel, gigaemisjon på 0,25, men trades et godt stykke under den kursen.

Men det forutsetter at Funcom støter på problemer med CE.

1 Like

Selskapet uttaler jo at de er veldig fornøyd med fortsatt drift. Tidligere aksjonærers beste… mye mer usikkert, men der går det igjen på hvilket emisjonsmandat man har gitt ledelsen gjennom GF.

Nå kommer det inn nye, store eiere og da blir maktbalansen enda en gang snudd i Funcom.

Så uavhengig av fremtidsutsiktene så skal ingen gi mer enn 0.55 for aksjene så blodsugerne ikke tjener penger?

Er en krone bare verdt 50øre fordi noen på ett tidspunkt fikk muligheten å kjøpe for det?

1 Like

Såklart er selskapet fornøyd med fortsatt drift. Jeg er også veldig fornøyd med det selv om jeg har sittet med mine aksjer i mange måneder, etter gårsdagens krakk.

Det jeg ikke er fornøyd med er håndteringen.

Det kommer nå klart ut for selv deg, vil jeg tro, om du tør å innrømme det. At dette ikke var for selskapets beste. Selv om det faktum nå at selskapet er finansiert er selvfølgelig meget bra. Ansatte i selskapet har og vil få fler opsjoner. Det er ikke heldig at disse også vannes ut.

Med utgangspunkt i antall aksjer utstedt i emisjonen, er resultatet Funcom mottar i NOK/USD ikke godt nok. Her lå forbedringspotensialet for en bedre løsning for selskapet

1 Like

Blir ganske nærme 10 M USD hvis de lar de eksisterende aksjonærene tegne seg for 30 million aksjer. Da får de inn 16,5 millioner NOK, eller rundt 2 M USD. Det er rimelig dårlig av selskapet hvis de bare gir 15 mill aksjer i repen…

1 Like

De som satser 5m euro på et risky case pleier veldig ofte å få en rabatt i forhold til småsparere som kjøper for 10k om gangen. Det blir vill gjetning, men jeg antar at 10-20% over 0,55 kunne vært fair for begge parter, men hvorfor man skal gi 100% over 0,55 skjønner jeg ikke helt. Hvis den kursen holder seg 10 juni kan man nesten banne på at selv langsiktige med inngang 0,55 også selger.

Det er fortsatt ikke i nærheten av 10m USD, selv etter repareringsemisjonen.

Det kommer klart frem at 30m aksjer er en maksgrense

1 Like

Videre kursutvikling vil avhenge av hva som skjer med de emmiterte nye aksjer. Å kunne selge med 100% fortjeste vil naturligvis friste en del og danne et salgspresss.Kursen vil etter dette sannsynligvis stige noe frem mot høsten for pre release CE. Ny emisjon innen året
Da de på langt nær har hentet inn det de behøver. Etter CE release en gang ut i 2017 vil det bli et nedsalg før 30 dager er omme og hovedeier påbegynner konvertering av gjelden.

Kan jo spørre andre veien, er Funcom verdt 2,5 per aksje fordi noen tradet den opp dit på lavt volum? Hvorfor er den verdt 2,5 når friske penger på massivt volum havnet på 0,55?

Det er første gang jeg er med på en emisjon, men slik jeg ser det for meg tolkes Funcom sine fremtidsutsikter veldig godt av markedet, derav økningen på godt over 100% fra januar til mai.

I en “normal” emisjon, med restrukturering og et håp om bedring av et selskap på lang sikt forstår jeg at man nærmer seg emisjonskursen ganske raskt, men her i Funcom er det veldig høyt kjøpspress. Bare se hvordan markedet slukte de første millionene til NEO. Det virker som om alt avhenger av om de resterende aksjene som ble utdelt til 0,55 blir pumpet ut. Foreløpig ser det ikke sånn ut, men hvem vet hva som skjer de neste ukene. Syns det virker veldig usikkert før 10. juni.

Er helt fair det. Om man mener at Funcom klarer å få 50m i emisjonspenger til å bli 100-150m på kort tid så er 1-1,5 riktig prising.

Men historikken tilsier at det er vanskelig, spesielt når vi vet såpass lite om CE.

Det du sier er at makspotensialet til Funcom på kort sikt er dagens kurs og at kurs etter 10juni ikke har all verdens potensiale, så da bør man selge? Er du vell bevart?

2 Likes

Det har da for pokker ikke noe å si for potensialet til kursen og inntjeningspotensialet til CE? Jeg gir meg, vi er for langt fra hverandre :+1:

3 Likes

Kurspotensialet må jo være veldig begrenset på kort sikt grunnet leveringen av emisjons-aksjene etter 10 juni. Det vil være stor fristelse for eierne av de 95 millioner nye aksjene anskaffet for 0,55 kr til å ta en rask 100% gevinst hvis mulig. Sett deg selv i samme situasjon, inn for 0,55 kr, to uker senere kan du selge for det dobbelte… Hva ville du gjort? Blir stort salgspress etter 10 juni, spørsmålet er bare hvor stort.

Tror derfor det kan være lurt å avvente til disse aksjene er i omløp, det er værtfall planen her. Etter støvet har lagt seg kan vi godt se andre kurser igjen.

1 Like