vent litt skulle ikke fc selge seg ut av et studio. husker ikke navnet her å nå
Stunlock Studios AB?
Those other options are likely to include a sale of individual assets – games, code, etc – or a bankruptcy filing as a last resort.
Nå begynner det å bli litt for spennende her synes jeg. Håper ikke de går konkurs…
http://www.vg247.com/2015/08/11/age-of-conan-secret-world-dev-funcom-up-for-sale/
http://www.pressfire.no/nyheter/PC/9912/funcom-ser-etter-kjpere
Så du vil legge ned det selskapet som drifter og lager nytt innhold til AO,AoC og TSW ?
Hehe nei jeg vil ikke det, jeg håper for all del at det ikke blir tilfelle. Men jeg bare ser på mulighetene til Funcom og om aksjekursen pr. i dag muligens burde ligget høyere - har de f.eks. muligheten til å selge den delen av virksomheten de har i NC og sitte igjen med Oslo?
Gjelden ligger vel uansett i Funcom NV så ikke så mye du får gjort med den
Hadde det ikke vært bedre å kvitte seg med flest mulig i Oslo ? Vil jo anta at at kost per ansatt er høyere i Oslo enn Durham.
yes
Strategien til Funcom er nærmere Oslo enn Durham. Og går ut fra at gjeld relatert til TSW er lokalisert til Funcom Inc?
Nei. Jeg husker ikke helt men tror TSW ble utviklet i Oslo + Montreal men som et ledd i restruktureringen ble drift/utvikling av alle livespillene flyttet til Durham.
Vil ASC få info om det nye spillet Funcom har planlagt og som Bylos har jobbet med? Vil noe info rundt dette bli gitt til potensielle partnere/oppkjøpere eller de andre mulige strategiske partnerne? Jeg regner med svaret er nei.
Med høy $kurs så lønner det seg klart å betale lønninger i NOK. Det er nok lav NOK kurs pga elendig oljepris de neste 2 åra… Tror Durhams drift til dels blir flytta til Norge… Hvis de overlever dette.
Dersom Morti får rett og vi skal inn i en rød periode… Da tror jeg Funcom bare fortsetter å falle. Funcom med trøbbel og rød børs har alltid vært en stygg sak.
la rallyet begynne
Hva trigger folk på?
rally fordi Nordea kjøpte aksjer for 200 000 kr…
å ikke værre…
Da er omsetningen lav. Noen må komme med noe positivt for at FUNCOM skal få noe å gå på. Salgstall eller lignende. Slik det ligger ann nå så har de og sagt at de er klar til å selge ut godbiter for å få blidgjort Jebsen… Man kan jo alltids håpe at de klarer å selge noe til overraskende høy pris… Men jeg tror utsiktene fortsatt er bedritne…
Nordea akkumulert 500k i skrivende stund!
imponert… Den meldingen i dag trodde jeg ikke folk skulle ta så bra som de gjorde…
Tydelig at det at konkursspøkelset er utsatt betydde mer enn at Jebsen i så mange ord egentlig sier… “Vel har dere ikke penger da skal vi selge en fot og en arm…”
+1 til Cagey for den… Og -1 til meg for å få dødarskrekken på morgenkvisten.
Det betyr kanskje at emisjon er avlyst?