Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvorfor det… Er det ikke snarere det at de må gjøre dette fordi emisjon ikke lengre er mulig?.. Om de hadde klart å gjennomføre en emisjon ville vel det vært bra for stakkars radbrekte FUNCOM…

Finner sånne her artikler over hele nettet… http://www.pcgamesn.com/the-secret-world/secret-world-developer-funcom-is-up-for-sale

Tragisk nok er det nok dette som til syvende og sist kommer til å øke salget av TSW og AoC

Dersom kursen øker kan Jebsen konvertere lånet om til aksjer, det er også en mulighet Og har god tro på kursframgang - nå kommer Funcom til å gi oss neste spill på lista og kanskje får også LMO en boost når det kommer nye minifigurer nå i september. Forhåpentligvis oppdaterer de spillet med noe fancy samtidig.

1 Like

LMO er sheit tydeligvis… Ikke kast bort tid på det… Om du skal håpe på noe… så håp heller at det neste spillet er et skikkelig fett nytt konsept som gjør StarBreeze investorene våt i trusa slik at de blåser opp FUNCOM som de nå har gjort med StarBreeze… Eneste mulighet for noe hyggelig slik jeg ser det…

2 Likes

Vel, etter å ha spilt Hearthstone og blitt kastet ut av spillet 5 ganger så ser jeg jo at et spill til mobil ikke nødvendigvis må være 100% for å tjene penger. Og jeg mener LMO som sådan er like bra som mange av de toppspilla til mobil der ute. Men det er et MMO og da må de muligens gjøre litt mer av det hvis de vil at det skal selge. Nå er vel Blizzard sikkert litt hissigere på å promotere spillet og med å få til reviews så da går det litt bedre. Blizzard-navnet spiller selvfølgelig inn også da.

På PC er LMO for dyrt men det kommer vi til å se endringer på etter hvert.

Funcom inngikk i 2012 en intensjonsavtale med et større spillselskap om et spill basert på et sterkt merkenavn. Spørsmålet er om det ble noe av denne avtalen.

Joda skulle det… Men det virka tydeligvis ikke så fett… Klarer de det ikke med LEGO liksom da klarer de det neppe med noe annet… Så gudene vet… Ut fra erfaring med andre Scandinaviske Spillselskap er det kanskje best for investorene at de bare lanserer en haug med drømmeprosjekt… Så vil aksjen boble nokså villt helt på egen hånd :stuck_out_tongue:

Mye på grunn av Lego-restriksjoner og forskjellige regler der de måtte forholde seg til, tror jeg. At Lego ikke en gang hjelper til med å promotere spillet er elendig dårlig, spesielt med tanke på at de selger flere minifigurer hvis spillet går bra. Funcom må jo nesten ha røket uklar med Lego så bedriten som Lego er å videreformidle LMO.

La oss håpe de i det minste klarer selge LMO til LEGO for en grei penge… Så kan FUNCOM på en måte komme seg tilbake til kjernedriften?

Hehe… ja kanskje det… eller å utvanne aksjonærene med impulskjøp :stuck_out_tongue:

Eller ingen av delene.

Klart LMO kan få en liten boost ved lansering av nye minifigurer men de må komme med noe nytt innhold for å holde på spillerene. Det holder ikke å komme med en ny verden for det varer bare toppen en uke og så er folk lei den. Hvis de ikke skal ha pvp og ingen bygging så ser jeg ikke for meg hva de skal komme med for å holde på spillerene.

5 Likes

Helt enig med deg og det er rart det ikke er kommet oppdateringer enda.

PS: Her ser man hvordan det går hvis man kjøper seg reviews (Hearthstone)

At LMO ligger så lavt på iOS skyldes at Funcom rett og slett ikke utnytter seg av de mulighetene de har. De burde kjøre på for å få bedre reviews asap. LMO > Hearthstone som er et møkkaspill.

1 Like

Utfordringen til FC er at de må bruke penger der de ser de for mest igjen for de. Hvis ikke lansering av nye minifigurer booster salget på ios/android mye for LMO så tror jeg at det er bedre å bruke ressurser på TSW og eventuelt AoC enn LMO.

Ja det kan være, men da går de jo litt vekk fra strategien sin, noe jeg ikke tror kommer til å skje. Da flytter de nok heller folk over til et annet spill som de holder på med i Oslo.

Men hallo, 71 ratinger på iOS??? Og 3,3 i snitt? Det er nesten umulig å få til et så dårlig snitt om man hadde gått inn for det, og så dårlig er faktisk ikke spillet. Hvis de er 47 ansatte i Oslo burde dette generere (med venner og familie) godt over 200 positive ratings bare der. Skjønner det bare ikke:/

Hvis man utviklet et spill alene kunne man sikkert fått 50 positive reviews bare på familie og venner…minst.

Nå er det vel ganske kjent i gamermarkedet at de større aktørene som f.eks. EA og Blizzard, blir bedre behandlet enn de mindre i reviews på nett. Selvsagt har jeg ikke bevis for dette, men jeg forsøkte å begrunne det med blant annet det jeg postet lengre opp. 16 positive reviews fra kritikerne, 3 av dem med 100/100. Ser man på reviews fra brukerne er disse langt mer spredd. I tillegg får de forskjellige gaming sitene tilsendt spill m.m. gratis fra de større utviklerne. Det hjelper på.

Hearthstone er av alle ting “pay to win”, dvs. du har lettere for å vinne dersom du betaler. Bare det burde trekke spillet ned til halvparten.

Men det var bare et eksempel…du kan google “fake reviews ios” e.l. eller gå inn på en freelancer site. Du vil finne mange som tar seg betalt for å skrive positive reviews. Det er også egne websider for dette, og her er et lite knippe av dem:

http://buyappreviewsmall.com/
http://www.bestreviewapp.com/

Nå mener jeg ikke Funcom skal benytte seg av dette og sier heller ikke at Blizzard har gjort det (men tviler sterkt på at 16 positive reviews fra kritikerne er helt stuerent). Men å benytte seg av venner og kjente bør være fullt lovlig og også fullt ut innenfor. “Alle” gjør det.

Husker også tilbake til når TSW ble sluppet. Det var en GW-fan som postet en elendig review (den dårligste på Metacritic.com) til TSW. Samtidig postet han toppkarakter til GW2. Når jeg sjekket han nærmere var han blodfan av det første Guild Wars. Latterlig.

Edit: Jonathan Deesing heter han. G4TV. En av de første reviewsene som kom på Metacritic.
http://www.g4tv.com/games/pc/46075/the-secret-world/review/
http://www.g4tv.com/games/pc/45299/guild-wars-2/review/

Edit:
Ser han faktisk har gjort seg fortjent til å bli foreviget hos Wikipedia :smile:
“Jonathan Deesing of G4 TV gave The Secret World a score of 2.5/5 during closed beta testing of the game.”

'https://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_World

Dette hadde stor påvirkning på samlet score på Metacritic.com. Dette burde Funcom tatt videre og fått fjernet, spesielt med tanke på at de brukte Metacritic-score som en av unnskyldningene til floppen.

6 Likes

når jeg så artikkelen på gamer.no om LMO var tanken om at den var bestilt fra FC der :unamused:

Sporer kanskje litt av her med TSW og greier, men her er en del diskusjon om reviews, og det tas fram review fra “Tomchick”, som ga TSW 2/5 og Guild Wars II 5/5.
http://www.brokentoys.org/?p=5593

Jeg følte meg ganske sikker på den tida at Arenanet/NCsoft ikke hadde rent mel i posen, og at dette var deler av deres måte å stoppe konkurransen fra TSW på (som ble gitt ut omtrent på samme tid). Det var ekstremt viktig å havne høyt på Metacritic.com på den tida.

For øvrig rimelig ufint at Metacritic.com tar med en review fra en closed beta.

“Munch sier videre at administrerende direktør Lars Boilesen, finansdirektør Erik Harrel og flere andre ikke sov natt til fredag, som følge av arbeidet med å få alt på plass.”

Jeg vil gjerne lese i melding fra Funcom at ledelsen ikke har sovet siste måneden fordi de jobbet dag og natt med å få på plass en løsning for aksjonærene. Det hadde vært noe!

4 Likes