Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

grattis, og enda mer grattis med at du gjorde det motsatte av hva eg mente på kr 1.
Det viser hvor lurt det er å stole på egne meninger

2 Likes

Det går fort i hockey

1 Like

Du mener vel Stig sine meninger? Det er de som tydeligvis teller.

4 Likes

Pas ut med alt igjen nå ? kan bli en heftig siste time.

jeg tror vi fort kan avslutte på 1.7ish, det var det jeg stemte på pollen :slight_smile:

1 Like

eg stemte 1 :slight_smile:

1 Like

Jeg forstår ikke helt hva som skjer når jeg ser på nettohandelen i dag, da er det nok best å sitte i ro og se på fra utsiden. Mulig posisjonering før nyheter hvis jeg skal tippe noe.

4 Likes

Vi kan vel anta ikke insidere har deltatt i emisjonen etter som dette ikke er meldt, anser det som ett svært dårlig tegn, dersom det stemer
@rcasais Har du troen ?

edit : eller kanskje insidere kjøper nå, for å drive kursen ?

1 Like

De får 5 millioner opsjoner rett over 1krone

5 Likes

men dei kunne ha deltatt i emien til 55 øre ?

I så fall veldig umoralsk oppførsel, ille nok å berike tredjepart på denne måten.

4 Likes

Pas tar imot, skulle ønske det heller var f.esk Car

Ikke undervurder PAS, de kan klare å dobble aksjen på egenhånd. Det gjorde de like før sannheten om TSW-salget ble meldt. Da den kom var de selvfølgelig ute igjen.

1 Like

jeg tror dette er en mega pump og dump… som kjører på den “falske” RSI og MACD. De store kreftene i spill her spiser opp topp 20 poster på sekunder. Emisjonsgruppen har nok ikke sittet på sidelinjen siste månedene heller, det er grunn til at aksjen har vært så TA vennlig siste tiden.

Jeg tror det er et siste skrik, nå som muligheten er der å være enda mer umoralsk å dra inn kjøpere, som kanskje noen av de er uvitende om hva som kommer til å skje med antall aksjer, hvem vet (mange som trader uten å lese info)

Utifra det jeg har sett de to siste dagene, så tror jeg det er ihvertfall en dag til med pump… Det er en saying ihvertfall på gull og olje at “the gap always gets closed” så sikkert mange uvitende som trader på dette faktum også, i tillegg til TA… RSI… MACD… aksjen ser jo helt fantastisk ut nå om man bare fjerner et par av de siste meldingene

2 Likes

Ja jeg var kritisk etter emisjonsmeldingen, det var jo en “råtten” emisjon ovenfor eksisterende aksjonærer og en rep emi på 15 M aksjer er jo bare småplukk av en justering.

Har vært avventende med å gå inn i aksjen inntil finansiering var på plass etter at jeg gikk ut av aksjen i januar og også advart på dette forum mot denne høye risiko.

Regnet med at Funcom slet med å få til en emisjon, dette ble bare avvist med at de ville vente og så emmitere på høyere kurser etc. Nå ble denne emisjonen en “gratis gavepakke” til dem som fikk delta og “svarteper” for eksisterende aksjonærer. Så vanskelig og langdryg har denne prosessen vært.

Imidlertid så vil kursen om ikke lenge ligge på samme nivå som før emisjonen ble satt vil jeg tro.

Funcom er ikke verdt mindre nå enn før emisjonen, snarere tvert imot, og markedet ser heldigvis dette og korrigerer kursen oppover.

Og om det kommer emisjons aksjer ut i markedet ? Hva så ? Noen vil selge (naturligvis), men det er jo bare noen dagers omsetning i verste fall, de fleste blir med videre oppover vil jeg tro. Du må jo være rimelig treig i aksjemarkedet for ikke å ha fått med deg at Funcom aksjen pleier å gå godt før spill lanseringer og de fleste av emisjonsdeltakerne ser vel også dette.

Som er sannsynlig videre retning fremover etterhvert som vi får nyheter om og lansering av CE.

12 kr tror jeg ikke på, 3 kr er target ut året (men her kan jeg bomme totalt, men bruker alltid konservative estitmat), og godt over 2 kr i løpet av neste uke.

Blir i så fall tredje runde med solid gevinst i Funcom (AOC.TSW, og nå tidlig desember til januar og så en runde i GIG og nå tilbake all inn i Funcom for noen dager siden.).

ser også at SEB selger stort idag… Vi vet jo alle hvem det er

tok en liten pose til, i håp om at det kommer en krampe mot slutten

ps: bare monopol penger

Tror ikke at vi skal ned til en krone igjen…

• Funcom før emisjon , tomme for penger ,og stor usikkerhet priset til 240 MNOK

• Funcom etter emisjon med masse penger på bok i tillegg og usikkerhet borte priset til 1 kr (231 MNOK)

Det rimer ikke…

2 Likes

En tanke her…

Konverterte aksjer er i lock up… Men det er jo ikke eksisterende aksjer.

Mye mulig Jebsen skal ut med 25m

Helt enig @Burnside, og jeg tenkte 1kr etter emisjonen var et varp. Så tenkte jeg meg om og kom til at jaggu, 1kr virket som en grei prising, mens prisen før emisjonen var den som var på trynet. Nå har det akkurat vært en kjempepump i Funcom, jeg tror vi får se en like stor dump på et tidspunkt også. :wink:

1 Like