Hvor mye kan Jebsen selge uten å flagge?
Det virker på meg som om Jebsen er gått lei. Da er det like greit å få han skiftet ut. Hans eierandel bør i alle fall bli enda mindre. Men han reddet funcom, det vil jeg ikke glemme.
selskapet hans er vel representert i styre, må meldes uansett ??
De gikk ut i Oktober ifjor
Ikke så veldig mye mer før han er ferdig konvertert. Skal regne på det senere
Ikke tid å følge men solgte alt nå på 1,50
Skal inn igjen
Jeg tror han var lei av å spytte inn mer penger men tror han fremdeles er langsiktig med investeringen sin.
Godt poeng, han fortjener egentlig at en gang blir funcom den suksessen han en gang drømte om. Uten han hadde det nok vært kroken på døra for lengst.
Oslo børs må da sitte med oppdatert informasjon? Der står det antall aksjer utstedt: 92 208 134*. Er det noen som med sikkerhet vet om de nye aksjene er ute eller ikke? Det er jo helt krise at ikke det ikke er noe klarhet i det. Det vil ha alt å si for et fall eller videre økning neste uke.
Det jeg ikke skjønner helt er før Emien var vi på rundt 2,50 , dette tilsvarte 1,43 etter Emien.
Nesten ingen snakket om å selge når vi var på 2,50, nei da skulle vi opp, opp. Når vi nå er 6 øre høyere og den økonomiske fremtiden til Funcom ikke har sett lysere ut på mange år, da er det plutselig mange som får høydeskrekk på 1,49… Skulle ønske att ingamevideoen dukker opp i helga slik att vi fikk kurert høydeskrekken til noen av dere, synd for dem som ikke sitter inne men det er ett valg dere tar. Jeg tørr ikke trade denne nå fordi jeg ønsker å være inne når dette tar av for alvor. Det er jo også en mulighet att selloffen vi så etter Emien var for mye og att vi nå egentlig burde ligge enda 20-30 øre høyere når Økonomien til Funcom tross alt er totalforandret på en uke.
Helt enig Halling. Blir også selv sittende med posten min nå, langt tryggere på fremtiden enn jeg var før emisjonen. Trader ikke denne, ønsker å være på plass når “toget” snart begynner å rulle…
Den radikalt forbedrede situasjonen for selskapet nå er enda ikke reflektert fullt ut i aksjekursen nå slik jeg ser det.
Det er lite som tyder på at aksjene er ute i markedet. De er registrert, men står sperret på en annen konto inntil transaksjonen blir godkjent iht nederlandsk lov. Det er noe rart med meldingen om at aksjene er levert tilbake til Jebsen, men det kan ha blitt ordnet eller avtalt på en annen måte
Det er vel rimelig tydelig den seneste tiden “at det er ordnet på annen måte” ville jeg tro.
Tror også at de fleste emisjonsdeltakerne blir sittende gitt den sannsynlige kursutviklingen fremover.
Blir litt naivt å tro at emisjonsdeltakerne ikke skal ta gevinst på 200% på noen få uker. Tror dessverre det ble ført et urent spill i dag ledet av PAS med flere for å pumpe kurs. Hvilke grunner skulle en stor investor (gjennom PAS) ha til å gå tungt inn i funcom nå rett etter en stor emisjon der han sikkert kunne deltatt,gitt volumet, på 0.55 kroner. Hvis han av andre grunner ikke delta i emisjonen så er det videre svært merkelig å kjøpe bare dager før en dobling av aksjetilbudet, og dermed forventet dupp.
Jeg sitter selv inne i funcom, men venter med å snitte ned til etter de nye aksjene er tilgjengelig i markedet.
Noen som vet /har fått bekreftet når tr er tilgjengelig i vps?
Hadde også vært fint med en melding type den vi fikk fra AXA i dag.
AXA - Prospectus approved
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=403416
Hvor de også legger prospektet på sin hjemmeside:
“The Prospectus has been made public and may be obtained at the Company’s web-site www.axactor.com/investor-relations”
Funcom skriver i melding 31/5 at:
"Funcom N.V. has published a listing prospectus approved by the Netherlands Authority for the
Financial Markets. Following such publication, the New Shares will be tradable on the Oslo Stock Exchange. "
Likevel velger de, en dag etter at aksjene er ute i markedet, å publisere at de nye aksjene er ute i markedet. Uten noen form for prospekt. Jeg skjønner det bare ikke.
Kanskje må de leie inn ekstern hjelp til børsmeldinger, sånn som Hugo har gjort?
Nå tar du børsmeldingen helt ut av kontekst, og du får det til å høres ut som at FC skriver at de nye aksjene allerede er ute.
Meldingen lyder som følger: "The New Shares will be registered in the Norwegian
Central Securities Depository on a separate
International Securities Identification Number until
Funcom N.V. has published a listing prospectus
approved by the Netherlands Authority for the
Financial Markets. Following such publication, the New
Shares will be tradable on the Oslo Stock Exchange. "
De nye aksjene ligger på en annen “konto” som tidligere nevnt, inntil prospektet er publisert.
Ok så det at det er et nytt antall aksjer tilgjengelig 2/6 betyr ikke at de er ute i markedet?
"On 2 June 2016, being the registration date of the Annual General Meeting to be held on 30 June 2016, the total number of issued and outstanding shares in Funcom N.V. were 230,955,912"
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=403456
Jeg lurer på hvem som har skrevet børsmeldingene, for de henger ikke på greip… men,
slik jeg tolker dagens melding, så forteller den ikke at de nye aksjene er ute i markedet. Den forteller at ved general forsamlingen gir hver og en av de 230 mill aksjene en stemme.
Fikk denne på Mail
[quote]Hello,
The newly issued shares will only be tradable after the prospectus is approved.
Reagards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom[/quote]