Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Bra initiativ Holmes. Da er det 100% avklart.

3 Likes

Det vil si at de enda ikke er ute i markedet, og at det er Jebsen som selger? Med mindre han har lånt ut flere aksjer som nå selges?

1 Like

Dersom det er Jebsen som har solgt denne mengden aksjer så måtte han vel ha flagget det nå?

1 Like

Men hva er det som er levert tilbake til Jebsen da? Emisjonsaksjer som ikke kan selges enda?

3 Likes

Han har vel lånt ut flere etterpå? Uten at han når 3%.

2 Likes

Godt poeng! Han kan sitte på emisjonsaksjene

Gratulerer til alle som har tjent penger på Funcom de siste dagene. Jeg står fremdeles utenfor… Ser dog nå at jeg kanskje skulle fisket litt når den først var nede på 1kr og nedenfor, men jeg har troen på at vi skal ned dit igjen… jeg venter.

Sommeren er rett rundt hjørne :smiley:

1 Like

Nå tror jeg @amateurleague har funnet fasit her.

Jebsen har lånt ut aksjer til shorting, som er levert tilbake med emisjonsaksjer som ikke kan handles enda.

I følge mine beregninger er det nettosolgt 18.4 millioner aksjer og det er da ca 6 millioner igjen av de aksjene som kan handles før prospektet kommer.

Hvis og når prospektet godkjennes vil det være enda flere nye aksjer som kan selges dersom de som deltok i emisjonen ønsker det.

9 Likes

Men hvis aksjene ikke lengre er lånt ut og ble gitt tilbake i går, hvordan kan de selges da i dag/deler av dagen i går?

De som shorter har fortsatt noen gamle aksjer igjen (fra Jebsen), de aksjene som er levert tilbake er nye aksjer som ikke kan handles.

4 Likes

Ja selvfølgelig. Jebsen låner ut aksjer til diverse, som får sine “nye uomsettelige aksjer” inn på konto. De leverer dem tilbake til Jebsen, men har fortsatt til gode de aksjene som ikke ble solgt. Ja ok skjønner :slight_smile:

3 Likes

Voldsomt volatilitet i funcom om dagen 40 milioner bare i dag :top:

1 Like

for en helt genial og kynisk plan dette er!

3 Likes

Streaming på Twitch på gang:

1 Like

Kan lure på om mange selskap er til kun for å lure småtassene, med alle de styggeste triksene. Ser du på omsetning til Funcom siste dagene så hadde de klart emi på minimum 1krone, Funcom hadde hatt dobbelt så mye cash som nå, blir forbanna på ASC og den møkkajobben de har utført.

4 Likes

Ja det er helt forbanna sløkt så dårlig jobb som er gjort! Eg sitte enda og lure på om de har vært i nærheten av edru når de satt sammen emi!
Hadde de tatt med “små” sparere så kunne de lett dratt inn 10-30 mill til på en emisjon! Jeg har mine kroner og gå inn med og hadde jeg blitt spurt om emi for 2 uker siden til 1kr skulle jeg rotet i hop noen hundre k til! Og der e mange som sitter med mange kroner som lett hadde blitt med !
Noen som har spurt hvorfor de ikke kjører 30 mill i rep emisjon? De får jo inn mer kapital! Eventuelt satt prisen til 65 øre på de ekstra 15 mill!?

Fordi det var et av kravene til gruppen at repemisjonen ble liten.

2 Likes

Enig, og FC har for dårlig rykte til å fortsette i den banen. Det sagt, så tror jeg de vil gi mye tilbake framover. Men veldig synd for de som allerede har tapt mye penger.

Krona på verket nå blir at repemi gjelder for aksjer en dato etter emisjonen, da skal jeg isåfall emailvoldta Funcom :fearful:

8 Likes

Utrolig dårlig å ikke gå ut med dette

3 Likes