Totalt volum er ikke det samme som nettokjøp. Det er veldig mange som trader Funcom, mest sannsynlig er det samme aksjer som trades om og om igjen. Bare på denne tråden er det flere som poster hyppig om at de har både solgt og kjøpt. Du kan ikke ta handelsvolum dagene etter emisjon som bevis for at det fantes vilje til å løfte emisjonen på en høyere kurs.
Når dere gjør handler regner jeg med at dere enten kjøper fordi dere mener det er billig eller selger fordi det er dyrt. Det betyr implisitt at dere mener motparten gjør en dårlig handel, altså at dere beriker dere på motpartens bekostning. Jeg har selv smertelig fått erfare at man ikke kan forvente veldedighet på børsen.
Jeg redegjorde litt for hvordan jeg tenker om aksjen fremover i innlegget ovenfor. Jeg vet ikke hva de andre sin strategi er men jeg antar at de tenker i samme baner som meg. Altså hvis deres verdsettelse av selskapets muligheter overstiger kursen vil de holde og hvis de mener kursen er for høy vil de selge, men jeg har ingen anelse om hva deres faktiske pris for å selge er, det vil tiden vise. Håper selvsagt den er høyere enn hva jeg er villig til å selge på.