Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Totalt volum er ikke det samme som nettokjøp. Det er veldig mange som trader Funcom, mest sannsynlig er det samme aksjer som trades om og om igjen. Bare på denne tråden er det flere som poster hyppig om at de har både solgt og kjøpt. Du kan ikke ta handelsvolum dagene etter emisjon som bevis for at det fantes vilje til å løfte emisjonen på en høyere kurs.

Når dere gjør handler regner jeg med at dere enten kjøper fordi dere mener det er billig eller selger fordi det er dyrt. Det betyr implisitt at dere mener motparten gjør en dårlig handel, altså at dere beriker dere på motpartens bekostning. Jeg har selv smertelig fått erfare at man ikke kan forvente veldedighet på børsen.

Jeg redegjorde litt for hvordan jeg tenker om aksjen fremover i innlegget ovenfor. Jeg vet ikke hva de andre sin strategi er men jeg antar at de tenker i samme baner som meg. Altså hvis deres verdsettelse av selskapets muligheter overstiger kursen vil de holde og hvis de mener kursen er for høy vil de selge, men jeg har ingen anelse om hva deres faktiske pris for å selge er, det vil tiden vise. Håper selvsagt den er høyere enn hva jeg er villig til å selge på.

7 Likes

Enig Tekhenrik, ble veldig glad når det ble kjent at Storebrand og Swedbank var med på laget. Litt usikker på hvilket Swedbank fond det er, men Lorentzen fra Storebrand vekst er i alle fall en av Norges desidert dyktigste forvaltere.

1 Like

Hva tenkte dere om Jebsen og alle lånene? Var det en sentralt for dere at Funcom måtte ha lavere lån, da ved at Jebsen omgjorde lån til aksjer? Tror du Funcom hadde klart å skaffe penger uten at noen hadde forhandlet med Jebsen slik dere nesten må ha gjort? Jeg mener om Funcom hadde fått tak i penger hvis ikke Jebsen hadde byttet lånet.

1 Like

Jeg var som sagt ikke med på å sette vilkårene eller forhandle om dem, men å få konvertert mest mulig av gjelden i bytte mot færrest mulig aksjer var defintivt et vilkår jeg la sterk vekt på i min egen vurdering.

2 Likes

Joda, jeg kunne ordlagt meg litt annerledes. Det jeg mener er at her beriket de seg på andres bekostning, i kanskje litt større grad enn hva som hadde vært nødvendig. Selskapet har jo et syltynt renommé blant småaksjonærene fra før, og kunne jo forsøkt å gjøre litt for å bedre på det.

Men for all del, jeg ville ha gjort det samme hadde jeg fått sjansen. Kritiserer ikke det, jeg kritiserer selskapets/ASC sin håndtering på forhånd.

4 Likes

Det er ikke emisjonsgruppen som har gjort noe feil, det er ledelsen som har invitert disse inn på bekostning av aksjonærene. Ingen driver veldedighet her.

4 Likes

Ja. TDoom skriver at det var gruppen som tok kontakt med selskapet.

Nei, men nå har markedet allerede kjøpt 18+ millioner av emisjonsaksjene på kurser på mellom 2 og 3 ganger emisjonskursen.

Hva er din målkurs / exit strategi for din resterende del? Hvor stor del har du solgt?

Invitert inn som eiere i selskapet ved å takke ja til tilbudet.

Jeg skal ikke være skråsikker, det kan jo være at kursen faller ned til 0.55 når disse grønne boksene kommer ut i markedet / blir mulig å handle.

3 Likes

Hvis du tror aksjen faller til under 0,7 kroner når de nye kommer, burde du ikke drive med aksjer.

Jeg har ikke sagt at jeg tror det, jeg har sagt at jeg ikke har noe syn på det. Jeg er åpen for begge mulighetene.

Kan du forklare hvorfor prisen ikke vil falle ned?

2 Likes

Gratulerer forresten med din spådom :slight_smile:

2 Likes

At kursen går ned til ca. 30 % over emisjonskurs er vel ikke det drøyeste noen har sagt om denne aksjen… Formuleringen av kommentaren for øvrig hører hjemme på HO emm, ikke her.

8 Likes

Ja beklager min formulering. Gjenstår å se hva kursen rundt 10. juni blir, men jeg tviler på at den går særlig langt under 1 kr.

6 Likes

Dette sa de skulle bli gjort under TSW ! Men alt som kom inn av konstruktiv input ble regelrett driti i!? Og de fikk som svar at de ikke hadde greie på spill utvikling!?
De har sagt denne gangen at de vil følge opp på sosiale medier at de bruker tips fra public !
Hadde jeg laget ett spill i dagens miljø , er det noe av det første jeg hadde gjort var og kontakte 5-10 av de største YouTube aktørene innen sjangeren og spurt de ,
1: hva må vi ha med
2: hva slakter dere på andre spill
3:hvor stort må spillet være
4: hva trigger dere til og spille dag ut og dag inn?
5 : her har dere 100 k aksjer hver! Takk for hjelpen!

Det er de som styrer 50% av dagens spill bransje ! Slakter de ett spill , selger det ikke !
Hadde disse folka hauset conan exciles på YouTube hadde de solgt 1 mill første uka !

Får virkelig håpe de benytter seg av noe slikt!

2 Likes

Jeg er veldig spent. Håper selvfølgelig på billig inngang, men er nok enig med deg i at vi holder oss over 1 krone.

Jeg blir aldri smart på Funcom. Jeg venter nok da jeg per nå har mer tro på selskapet enn aksjen. Liker ikke helt det.

3 Likes

Aksjen er et sirkus med deltagere som Gordon og PAS og andre.det er en grunn til at PAS kalles piratos og Gordon kan også være en uforutsigbar joker.

3 Likes

De er ikke kjent for sin langsiktighet i Funcomaksjen i hvertfall :slight_smile: Veldig stort nettokjøp på fredag (2.6 millioner aksjer).

Hvordan klarer en liten gruppe investorer å skaffe, i løpet av kort tid, nok investorer til å komme med et tilbud til Funcom, når ASC ikke klarer det i løpet av 8 måneder?

6 Likes