Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Skjønner ikke helt hva du mener med + cash og dette her. MCAP regner du kun utifra aksjepris * antall aksjer. Du drar ikke inn ting fra regnskapene.

0% at den blir 7,5 mrd i år.

2 Likes

early access

1 Like

Den er 250M NOK eller noe sånn nå. Skal den til 7,5 mrd er det 30ganger dagens pris. lol

Da velger du bare å se bort ifra cash, og tar MCAP som jeg skrev på 1.503mrd

Hvis du ikke tror meg, men har en spesiell hukommelse som husker noe helt annet, bør du sjekke dette selv.

Bro, du har misforstått hva mcap er. Det er så enkelt at det er antall aksjer ganger pris, intet mer.

Hva som helst kan være naturlig med Funcom… Tiden rundt TSW release hadde Funcom mellom 60m - 40m USD cash, firmaet lå ingen spesiell nød i vente… Nå har firmaet cash nok til å overleve 1 år, som de sier selv. Så MCAP kan diskuteres derifra… Kan også diskuteres om hvordan forventningene til CE er i forhold til TSW

1 Like

Greit, da er det bare å belyse meg om datoen hvor mcap er 3mrd…

Det var et spørsmål fra min side siden jeg hadde det for meg at mcap var en 3-3,5 MRD på den tiden. Men nå har jeg sjekket at det er feil, den var 1,3 MRD eller hva nå du skrev. 60M aksjer ca til pris 23NOK.

Det er uansett utenfor poenget, MCAP regnes ikke med pluss cash.

1 Like

Det var en dårlig formulering fra min side… Ville også opplyse om at det var en stor cash beholdning på den tiden…

Hvis jeg da skriver MCAP før TSW release var:

1.503mrd MCAP + Cash 262m NOK

God helg… ligger endel etter dere i Norge, så er på vei ut døra her

3 Likes

Du mener vel 1,5mrd, inkludert cashbeholdningen. Kursen ved release var faktisk endel lavere, 24kr kom ca 3mnd før release. Ved release stod aksjen i ca 16kr, så MCAP var mao vel på ca 1mrd.

Well for meg ser det knapt ut som 160M NOK så ser ikke helt hvor han har det fra.

"Et selskap med bra balanse og penger på bok til å gjennomføre prosjekter er langt mer verdt enn et selskap med godt kjent kapitalbehov som det har tatt mye tid å gjøre noe med. "

Re: og nettopp derfor skal verdien av Funcom nå og market cap være langt høyere enn før emisjonen. Kjøpere vil strømme raskt til og demme opp om noen av emisjonsdeltakerne skulle selge seg ut allerede nå. Nye kjøpere kan regne de også…

Skummet litt på HO i dag ! Det er veldig blandet om hvor kursen går 10 juni!
Magefølelsen sier ned til 1 kr igjen! Det vil bli ett enormt kjøpsjag når folk som ikke har hatt Funcom har sett rally effekten det var Tor/fre , de vil nok gjerne inn når/viss kursen dupper !
Og det at det kommer så mye aksjer i markedet trenger ikke nødvendigvis bli at alle skal for salg umiddelbart !? Det er to fond som er flagget, vil tro de sitter litt lenger fram til lansering ! Men de andre som har deltatt kan være de vil realisere ?

Så mitt spm er : hvor tror dere kursen legger seg den 10 juni!?
Vil det være fornuftig og ta en trade viss oppgang fortsetter mandag !?
Forsto det var hvertfall en kjøpsanbefaling utgitt til Nordnet kunder fredag !?

viss det kommer 40 mill aksjer for salg og det settes short i tillegg !? Vil i mitt hodet kursen reagere ned! Selv med rekord volumet fredag vil det ikke klare og holde mot !?
Det vil også fort vise om de som har deltatt på emisjon er kalde og venter med salg av sine 0,55kr aksjer til nærmere lansering !
Eller?

Selvfølgelig vil de fleste vente vil jeg tro.

Utenkelig at Funcom market cap nå som friskmeldt selskap igjen blir 231 mill aksjer til 0,55 øre stykket. Regn ut market cap selv, det skjer ikke…

Utenkelig ( for meg i allefall) at markedet vil prise Funcom lavere enn før emisjonen uten at det kommer en kø av nye kjøpere som demmer opp for dette (1,43). Tror vi skal videre opp mandag.

Naturligvis er det noen her inne som vil at aksjen skal ned mot emisjonskurs slik at de kan kjøpe seg inn på lavere kurs, men det er noe annet…

Mener du langsiktig fundamental verdi, eller hype verdi før lansering?

4 Likes

Enig med Holmes. Det virker som mange her blander funcoms hype-verdi, med fundamentale verdi. Om folk mister troen på CE kommer det trolig ingen videre hype, og da er det slett ikke sikkert mcap skal stort høyere enn der den var før emisjonen.

Vær forsiktig med å kjøpe på dette nivået, hvis begrunnelsen kun kommer fra “hype-toget dobler sikkert kursen de neste månedene”…

3 Likes

Hva ville du gjort. ? Jeg hadde solgt kanskje halvparten. For å redusere risiko. Nå er allerede 18 millioner solgt. Så noen dumping med til en krone nå har jeg ingen tro på. Jeg håper det. For da kjøper jeg alt jeg kan komme over. Problemet er at jeg er jo ikke den eneste. Som vil det. Ergo vil den ikke komme ned dit igjen. Markedet bestemmer. Og tenk på den kapitalen som venter på en inngang etter den 10 juni. Tiden vil visse.

All historik viser det mottsatte. Funcom går alltid høyt opp før launch. Og den høyeste var med conan.