Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Håper det, jeg lengter etter å se faktisk gameplay for å kunne gjøre meg opp en mening om hvor langt unna de er et funksjonibelt spill.

2 Likes

Denne traileren var under produksjon i februar.
Det er CGI iaf det så jeg på bilder. Men får håpe det også er gameplay i tillegg.

Mye aksje bytting på 1,60 da

DNM pøser ut, 1.58 nå

Har solgt meg ut i dag, så får vi se om det var lurt. Var med på “krakket”, men fikk snittet meg ned til 1,51. Glad jeg kom ut litt i pluss. Ser for meg at kursen synker litt neste par dagene. Satser på og få en lavere inngang enn 1.51. Så blir det spennende med ny trailer og hvordan det slår ut med emi aksjer.
edit: kan legge til salgs pris: 1.62

1 Like

Jeg hørte med noen som kan dette og de var ganske sikre på at så lenge Funcom ikke har meldt at aksjen er notert eksklusive tegningsretter så får de som nå kjøper retter. Mens de som selger eller har solgt ikke får. Funcom må melde til børs når aksjen går uten.

1 Like

Utfordringen til Funcom er jo at de ikke har fullmakt til å trykke opp mer aksjer, så det må en Genfors til først.

1,55 RT nå. Har vi vært på minus intradag før denne uken?

Det er jo snakk om en rep. emi… Hvis de gir aksjer til de som har kjøpt nå etter utvanning er kjent så er det jo helt meningsløst…

9 Likes

Etter den sterke oppgangen den senere tiden så er det bare naturlig at det flater litt ut, faller litt tilbake.

Har ingen tro på at det står 95 Mill aksjer til salgs i fra mandag av.

Mange har solgt allerede via teknikker beskrevet i denne tråden, mange avventer i og med sannsynlig videre oppgang (gitt selskapets nøkterne verdi i forhold til inntjeningspotensialet i Conan Exiles).

Og skulle aksjen komme under noe press så vil de samme antakelser rundt selskaps verdi i forhold til potensiell fremtidig inntjening gjøre seg gjeldende ved at nye kjøpere kommer på banen.

Forventet positiv omtale av presentasjons video vil også kunne dra kursen bra oppover.

Reperasjonsemisjon vil kun omfatte dem som var i papiret på torsdag da emisjon ble kunngjort og de vil motta melding om dette i sin VPS konto.

5 Likes

Blir ikke dette bare litt sånn turets-prat. Å nærmest på utbrudd utbryte 90 mill aksjer. Har lest i denne tråden en del og det er vel rimelig klart at antall frie aksjer potensielt sett i bevegelse på fredag er langt mindre enn dette (kanskje 25 mill?). Fint ganske presist forum dette, synes dere skal strebe etter å fortsatt holde det slik.

2 Likes

forumet er noe av det bedre jeg har sett og vært i!
og forstår det slik at ved urimeligheter og ufin holdning blir en ganske fort fjernet :slight_smile:
så tror stemningen kan vedvare jeg :wink:

4 Likes

Enig med deg.
Profesjonelle aktører skal kvitte seg med alt av aksjer i FUNCOM, selv om de skal selge til 70 øre??? Hallo? Må isåfall være verdens mest udugelige investorer med 0 forståelse av hvordan denne aksjen fungerer.

Det blir vel endel mer? 95+15m nye aksjer, 25m aksjer var lånt bort til shorting og man kan spekulere i at Storebrand-fondet er en mer langsiktig investor. Det blir nok neppe 90m aksjer, men 25m høres litt lite ut.

Eller 1,40, 1,30, 1,20, 1,10 og en krone går vel fint det også. Med tanke på når Funcom slipper nyheten sin, så blir det vel neppe 70øre.

EDIT: jeg som rører angående datoen på de 15m reparasjonsemisjonsaksjene.

3 Likes

95 + 15 m aksjer på førstkomende fredag nå skriver du? Hvor kommer 15 m fra?

1 Like

Hype er det nok, men han er mer spesifikk i sin tweet når han sier “looks in motion”. Så noe gameplay kommer nok. Ikke bare “Gameplay Images” som Facebook siden har skrevet

Reparasjonsemisjonen? Men de kommer kanskje senere?

Er vel etter GF 30. juni

2 Likes

kanskje senere? :slight_smile: det er vel rimelig åpenbart.

Edited posten for å reflektere det. :wink:

1 Like

Noen som virkelig tror at markedet vil la selskaps verdien til Funcom synke ned mot krona nå få måneder før release av nytt spill uten at kjøpere strømmer til (verdi ved en krone er 231 MNOK ca og lavere enn før emisjonen) ?

1 Like