Det tror jeg blir litt vel konspiratorisk. Hvem skulle tatt tapet om den stupte og de ikke klarte å hype?
tinfoil>
Siden alle premisser ser ut til å være lagt hos emisjonsdeltakerne, kan jeg tenke meg til at de får selge seg ut på fredags morgen og skape litt panikk og stop/loss hos den menige mann i gata. Deretter får noen av emisjonsdeltakerne sjansen til å kjøpe seg inn igjen til en billigere penge. Så snart de er inne igjen (kl 15?) poster Funcom videoen.
/tinfoil>
Nå skal vel videoen ut på torsdag etter hva som ble kommunisert i går??
Tre dager fra mandag… Om det blir i åpningstid eller torsdag kveld gjenstår å se.
Ok hvis det er torsdag så er jo det også en meget merkelig greie å gjøre - rett før aksjene pøses ut i markedet. Å sitte inne etter dette er jo ren gambling.
Men beholder en liten post.
Forventningene til videoen er nok allerede priset inn, og jeg har full tro på at den holder mål. FC kan å markedsføre seg, men filmen i seg selv er egentlig uvesentlig. Det sitter en haug med folk som ikke har forståelse for hva som er bra eller dårlig spillmessig. På kort sikt tror jeg forventningene til de nye aksjene er det som styrer retningen nå.
Må si det er interessant det Flameofground tar opp; Hvis nedsalget ikke kommer direkte de nærmeste dagene, men drives jevnt frem mot lansering, da kan de store ødelegge en hver rakket som begynner å ta fart. Dette er en situasjon vi ikke har sett ved tidligere hype-scenarioer. Her sitter storebror med halvparten av aksjene, og jeg ser for meg at så fort markedet gjør et byks vil de slå hardt ned igjen. Bare en tanke… På en annen side tror jeg markedspotensialet er større enn hva de klarer å holde igjen.
Ja man kan gjøre seg gode penger ved å trade i aksjen nå. Men det er svært vanskelig å spå hva som skjer framover, så dette blir ren tipping dersom man ikke kjenner til emisjonsbetingelsene osv.
På lang sikt har jeg imidlertid troa på at den vil bevege seg bra oppover.
Helt enig med deg! For min del er det avgjørende hvor fort emmisjons aksjene kommer ut. De ligger som en udetonert bombe som vil holde kursen nede frem til de er i spill.
Dette er kriminelt, også kalt manipulering av kurs. Tror vi kan utelukke det?
Du har rett. Det er sikkert ikke tilfellet, bare tilfeldigheter med trailer og PAS pump opp mot dagen da aksjene slippes løs.
hepps, har ikke kjøpt noe i dag… Laber stemning plutselig?
PAS herjer i alle aksjer. Om ledelsen i Funcom eller noen nær dem har bestilt adferd egnet til kursmanipulasjon med mål om å tjene penger, da er det kriminelt. Traileren forøvrig har lite med PAS å gjøre?
Jeg stilte spørsmålet om NOEN kan ha brukt PAS til å trigge interesse, PAS har en signaleffekt. Ledelsen skulle ikke ha noe interesse av dette. Jeg har ikke fasit, men la merke til at PAS har kjørt opp kursen for andre gang ved å gå netto lang i aksjen (som før emi). Men det kan også være ren trading opp mot forventede nyheter, bare ville høre hva dere på forumet tenkte om det.
Mine fra igår, er ute igjen idag med noen små i minus
Det er jo ingen som kan svare på et slikt spørsmål. Men når du skriver “Du har rett. Det er sikkert ikke tilfellet, bare tilfeldigheter med trailer og PAS pump opp mot dagen da aksjene slippes løs.”, så insinuerer du jo at Funcom og PAS jobber på lag. Jeg tror vi kan anta at det ikke er tilfellet.
Jeg tror heller ikke ledelsen har instruert PAS så beklager hvis det virket som om jeg insinuerte dette.
Takk for at du holder orden.
hehe, er noe med formuleringen hans som er veldig lett å kjenne igjen.
Fikk misstanke etter første posten, sterkere etter nummer to og ganske sikker etter post 3
Er bare å sjekke nye brukere, så ser du når han er tilbake igjen ;=)
Ikke de som kaller seg Bagger