Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Only two days left :

8 Likes

En liten påminnelse, vi skal fortsatt ned til nærmere 0.80 i løpet av sommeren :wink:

1 Like

Nå er det vel mer som en ønsketenkning enn noe annet kan jeg tenke meg :slight_smile: . Hvem frisk investor ønsker kursen så lavt? Da tjener de nesten ikke kroner?

Mitt tips er aldri under 1.40 ved børsslutt.

1 Like

Denne gangen har vi fått varsel om når traileren kommer. Fett. Det vil si at jeg får være inne når den kommer. Det er mye kjekkere. Har ingen tro på at noen som helst skal pøse ut alle aksjene sine rett etter at de har fått sett traileren. Det er garantert at den traileren vil slå an. Har aldri sett en dårlig Funcom trailer. Det er ikke en trailer som er laget for aksjonærene. Den er laget for alle potensielle spillere/kunder der ute. Og egnet til å dra oppmerksomhet mot nettopp dette spillet i jungelen av spill der ute. I tillegg så vet vi jo at de største spillmagasinene der ute liker å dekke Funcom sine spill så denne vil få stor oppmerksomhet. Har veldig trua på den tanken om at deltakerne i emisjonen vil sikre gevinst litt og litt frem mot launch. De fleste vil nok ha med seg litt av hypen. Ikke selge akkurat når hypen skal til å begynne. Det har jo vært null info frem til nå så en kan ikke si at hypen har begynt selv om kursen tok seg opp fra alltime low til her vi er nå før noe info kom.

Jeg valgte å gå inn i dag, men var ikke heldig med timingen siden jeg kjøpte i åpningen. Grunnen til at jeg valgte å kjøpe er jo at jeg vil “ta sjangsen på” at traileren er sinnsykt bra. Der er jeg nokså trygg. I går var jeg bare redd for emisjonsaksjene, men nå er jeg ikke så redd det lengre og velger å heller tro at traileren vil overbevise mer. 10 000 småaksjonærer kjøper 50 000 aksjer hver. Hvor mye blir det?

Edit: Det blir 500 millioner aksjer. Det holder vel at disse 10 000 småaksjonærene kjøper 5000 aksjer hver da. For da er vi oppe i 50 millioner aksjer bare der. I følge Myrseth er det nærmere 10 000 småaksjonærer i Funcom allerede nå før vi fikk traileren :wink:

6 Likes

Hvor mange småaksjonærer tror du er forbannet pga emmisjonstuntet :wink:

Hva med de som tenker “sell on news”?

Her er min (kanskje litt fantasifulle) forestilling om hva slutten av uka kan by på:

Si traileren kommer torsdag ettermiddag (etter stenging).

La oss si at trailere viser seg å være veldig bra. (som forventet)

Kl 9:00 Fredag

-Børsen åpner, funcom åpner opp 10-20% på traileren. Nedsalget lar vente på seg.

Litt ut på formiddagen stagnerer den… nedsalg og gevinststikring tar overhånd

Kl 12:00

Kursen nærmer seg 1.20

Nettosalg på millioner av aksjer fra store hus.

Panikken begynner å bre seg på HO, bagger har solgt og roper nå om dommedag for å få billigere inngang.

Kl 16:00

Kursen vaker rundt 1 krone

Kl 16.20

Stenger rundt 90 øre.

Mandag åpner vi opp igjen, og oppgangen kan starte forsiktig igjen :wink:
Kurs 1. juli kr 2.40

3 Likes

4890 31.des 2015

http://aksjeeiere.no/sok-2015?utf8=✓&q[fullname_cont]=&q[zip_place_cont]=&q[company_cont]=Funcom&button=

2 Likes

Det ene scenarioer er like godt som det neste :slight_smile:

Vi fikk imidlertid en smakebit på hvordan emisjonsgjengen oppfører seg på dagen og dagene etter emisjonen som er den eneste referansen vi kan ha - IKKE avskrekkende, kursen steg til topp 1.80. Er de andre mye slemmere og ønsker å minimere sin gevinst? Eller velger de samme taktikk? Umulig å vite.

Hvorvidt noen er forbannet er vel rimelig å anta at de er, men da mere litt større aktører som Ole Peder vil jeg tro - alle vil imidlertid ta muligheten til å tjene penger hvis den byr seg. Like mange kjøpere i dag ser mulighet til å tjene penger fra dagens kurs som selgerne - slik er børs.

Som jeg har sagt så tror jeg Funcom er kommet mye lengre enn hva markedet tror, de har mye klart fra AoC som har gjort overgangen lettere og raskere, dette kommer trolig til å overraske markedet mest. Kan de lansere i august så gjør de trolig det hvis produktet er godt nok, desto før desto bedre.

Holmes: Nerd - and I love it :grinning:

1 Like

da selger jeg ved halv 11 tiden da eller? :wink:

2 Likes

Jeg er en av dem. Og kjøper likevel. Kan ikke gå rundt å være forbannet. Hvor mye tjener de på det da?

Snu på det, av 200 000 vps kontoer er kun 10 000 i Funcom nå. Hva om det kommer 10 000 nye småaksjonærer inn i Funcom på fredag? Som ingen har noe å være sure over? Da svelger de unna 100 millioner aksjer om de kun kjøper 5k hver. 200 000 000 om de kjøper 10k hver…

4 Likes

Holmes, det stemmer sikkert bra det Myrseth sier da. For det ville vært merkelig om alle dagens småaksjonærer var inne på bunn og før stigningen tok til. Det er vel ikke akkurat det vi forbinder med småaksjonærer?

Det vil da si at antall småaksjonærer har doblet seg fra nyttår og frem til nå, med lite annet nytt enn en liten teaser. Og en varslet emisjon i vente. Og en elendig økonomi og reell konkursfare.

Jeg tror vi trygt kan si at Funcom vil ha minst 15k småaksjonærer før juni er over. Og da tar jeg ikke i engang. Syns jeg da. Jeg har ikke fasit.

1 Like

For så vidt har du rett i det, men samtidig mener jeg man bør og skal reagere på måten Funcom har håndtert denne emisjonen. At man tenker som deg er deler av årsaken til at de faktisk kan gjennomføre det på denne måten, og komme unna med det.

2 Likes

Aldri under 1.40? Jo det tror jeg nå i hvertfall :wink:

1 Like

Vi ser 1,4 før børsen stenger torsdag

2 Likes

Det er sant det Koe. Hvis målet mitt var å redde verden så hadde jeg gått til jobb, spist økologisk vegetarmat og kun kjøpt aksjer som var snille mot sine ansatte, miljøet og staten. Men jeg er på børs for å tjene penger. Ikke endre systemet. Det har jeg ikke energi til :wink:

1 Like

Og da blir du gjerne dørmatta til Funcom (eller emisjonsdeltakere for den saks skyld), for det er greit at de kjører over deg, sant? Skjønner ikke helt hvor du vil med det ressonementet der, og jeg mener absolutt ikke at man skal være bare snill og grei og dikkedikk på børs.

Men her mener jeg at Funcom, og kanskje spesielt ASC, ikke har gjort det beste for firmaet. De har gjort det beste for noen få utvalgte.

Jeg er fortsatt i aksjen, men mener det var svært unødvendig med denne type utvanning uten å først ha forsøkt andre metoder.

Det jeg synes er litt interessant er at så mye som folk hopper inn/ut av aksjen, så er langsiktigheten så-som-så, dvs virker det som de fleste her ønsker å være ute av aksjen før launch. For meg, så høres det ut som det kan bli trangt i døra på et eller annet tidspunkt.

… Det kan jo være at jeg tar feil, og at folk er langsiktige, men når utgangspunktet for oppgangen er at Stig Myrseth sier at Funcom blir sommerens trading-aksje, så tviler jeg.

5 Likes

Selv om det spiller liten rolle, så har jeg faktisk øket min Funcom beholdning i dag til all inn, (igjen).

Har lagt emi tullet bak meg og ser litt lysere på fremtiden.

Att noen kan skrive att 90mill aksjer skal ut på fredag høres bare alt for dumt ut, tror folk virkelig disse menneskene som fikk aksjer til o,55 er helt på jordet, er fult ut enig med teorien/e til Morti.

Det er jo nettopp denne CE gameplay videoen jeg har ventet mest på nå siden 10 Mars.

2 Likes

Alle ventet på video, men de valgte å utsette den til etter emisjonen.

Men greit, jeg skal gi meg. Skjønner tegninga :wink:

Foreløpig er det jo ikke så mye å være langsiktig i. Alt avhenger jo av produktet som vi knapt vet hva går ut på engang. Når vi vet mer og har sett mer av produktet som Funcom skal levere så er det kanskje lettere å gjøre seg opp en mening om det.