Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det jeg ikke forstår er hvorfor du finner en glede i at andre taper?

• Misunnelse og skadefryd
    “- De to følelsene bunner i behovet for sosial status og for å bli akseptert, respektert, og kanskje også beundret. Mange med høye ambisjoner kombinert med et skjørt selvbilde føler misunnelse og skadefryd, sier Karlsen.”

Du har så mye bra å komme med om du er i det hjørnet, så hvorfor ikke fokusere på det fremover?

2 Likes

Haha… fantastisk…

FUNCOM er på mange måter fitten drage. 100 mill i lån og priset til 80 mill… Medmindre LMO kan selges for… tja la oss si hyggelige 6 mill USD… haha (nei det får de aldri… men la oss si de er heldige å får noe…)… Da vil de jo plutselig ha ryggen fri for neste prosjekt… Ikke vet jeg, men kan vel tenkes at aksjen bobler seg til om neste spill er skikkelig hypemat?

Cagey2 stakkars mann… Frykt ikke, denne går nok videre smått om senn. Funcom er som et virus. Selv ikke en atomkatastrofe tar knekken på optimismen i denne. :slight_smile:

Når ikke salg av asset meldingen slo inn negativt. Da kan alt skje? Har fortsatt fin pluss.

1 Like

Hva står i neste melding ?
F kjøpte egentlig ganske mye idag eg, kanskje denne hjelper til litt :

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FUNCOM.OL

3 Likes

litt usikker på om det blir yterlige endringer i låneavtalen. meldingen i går var ikke overraskende. Tror det blir fornyet drift og spill til slutt. privat håper jeg det ikke blir MMO neste gang. det kan også hende vi vil se økt salg om noen uker pga. ny serie av minifigures.

FC kan nok også dra inn litt i Asia hvis vi ser høye salgstall der, men vi får se :wink:

2 Likes

Men hvordan skal neste spill finansieres ?
Ettersom Jebsen har gitt forlenget frist på lån, kan vi tolke det som at Jebsen og Funcom tror det skal være mulig å begynne å betjene gjelda på ett tidspunkt ?

Om lmo ble markedsført, er det helt utenkelig at det skal kunne genere inntekt ?
Synst det er merkelig at det ikke gjøres mer for å få opp salget, men regner med dei synst det er lite hensiktsmessig ettersom det ikke blir gjort noe.

Det kan være at utsettelsen var mer symbolsk for at det skal virke som at Jebsen ofrer noe for å få mesteparten av det som skal selges i form av nedbetaling av gjeld. Det blir spennende å se hva de selger og hvor mye de får for dette.

2 Likes

Jeg vil jo anta at Stunlock er noe av det første som kan selges. Hvis dere ser på Dead Island Epidemic så hadde de brukbart med spillere i 2014 men ser at de har mistet det meste av spillere nå. Første kvartal i år var uansett bra.

Stunlock omsatte for 14.5mill SEK i 2014 :

http://www.proff.se/nyckeltal/stunlock-studios-ab/skövde/datautveckling-systemutveckling-programutveckling/12471236-1/

4 Likes

Den lengste reisen IP, tror jeg Ragnar i RTG gjerne vil ha tak i, men har han råd?..

3 Likes

Hva tror dere om Funcom idag da ?
Lite til salgs under krona, men ikke akkurat fet kjøperside heller

Trekker pusten på tynnt volum… Men føler liksom at aksjen er litt i bedring… Vi får se neste uke om min gambling pot går den veien høna sparker eller om vi plutselig befinner oss over 1 tallet permanent…

1 Like

Du är skyldig mig en ny sarkasm mätare <.<’

2 Likes

ned, opp og ned… er det dette dere mener med knebøy?

8 Likes

noen her som har plukket idag ?

Eg tror det kommer til å skje noe utover dagen, enten stiger den kraftig, ellers går den helt til H.

Om noen vil ut, så kan mann kvitte seg med ca 400 k over 80 øre nå, den sjansen er det ingen som har nyttet, enda vertall

Nordea på kjøperen igjen

1 Like

Noen som vet hvor det ble av BillyP? Han har jeg ikke sett noe til på en god stund og vet han hadde en solid slump med aksjer.

Billy er du der ute? :confused:

Edit: Solid slump = top 10 Funcom

1 Like

Nye figurer

Beskrivelse her

3 Likes

Issue #12 live neste uke:
http://www.thesecretworld.com/news/all_new_features_in_issue_12

7 Likes