Kan dette stemme? Bare 27 TUSD i juli
Klart det stemmer… Har jo sagt det hele tiden… LMO er flopp… Om du legger til UK og andre markeder som Asia så gjør LMO nok maks 0.2 mill USD i kvartalet hvilket er fantastisk dårlig. Håper bare de får solgt LMO til noen mill… Hadde vært fantastisk…
Dette issuet er rimelig heftig… 2 nye raids? Er vi heldig kan det bli litt ekstra aktivitet her nå?
Tipper tallene ikke inkludert asia
MMO communitiene støtter FUNCOM. En god del nostalgia ute og går. Nostalgia selger som pokker.
Oppdatering kom til LMO i dag på min Android.
“Made things that were crashing stop crashing”
Går det an å spille mer enn piratverdenen på Android nå?
Over 23000 followers nå… imponerende
Hva tror dere om q2 da?
Selv om Funcom så vidt har hode over vannet, så vil dei likevel levere bedre res enn på mangen kvartal ?
Tenker da på at det var jo noen som kjøpte lmo, pluss at Tsw salget så ut til å være høyt, vertfall på steam.
Så var det en ( siste) ya, i kvartalet, er jo ikke driftsinntekter men likevel vil det komme som inntekt.
Er eg helt på villspor eller ?
Økte utgifter med lansering vil trekke i motsatt retning. Tipper kvartalet blir dårligere enn sist.
Hvordan skal eg bli kvitt aksjene mine nå da ?
Såvidt jeg ser er det to hovedscenarioer: De klarer å selge unna assets og betale ned mesteparten av gjelden… da er det sikkert lettere å få nye lån på lån som kan finansiere neste spill (eller overtale en større investor, siden selskapet ser appetittelig ut uten den høye gjelden. Så kommer sikkert kursen til å stige frem mot neste lansering som vanlig (men det kan kreve stor tålmodighet før kursen begynner å stige).
På nedsiden har du scenarioet at de ikke får solgt noen assets og at de heller ikke klarer å hente inn frisk kapital (dvs konkurs), eller henter det inn med enorm utvanning på bekostning av eksisterende aksjonærer.
Et oppkjøp av hele selskapet er også mulig, selv om jeg tror de heller prøve å selge noen deler for seg i hvert fall i første omgang slik at Jebsen kan få ut pengene han har lånt ut.
sitter med samme spørsmål her og
Funcom lotteriet er i gang… Et kjøp av noen lodd er morsomt/spennende… Kjøp av noe mer nesten like risikabelt og galskap som StarBreeze
Holmes: Husker jeg riktig så har tradisjonelt selskaper i snitt klart å dra ut mellom 10-30 % ved at assetsene selges ved konkurs. Og dette er selskaper som har hard assets som faktisk kan brukes til noe. Funcom har stort sett bare intangibles, disse tviler jeg sterkt på at de får noe som helst utav. Ofte når man regner ut net asset value for selskaper setter man bare strek over alt som heter intangible fordi det er verdiøst. Funcom har over 100mill Nok i gjeld så det scenariet der tror jeg er mer enn uaktuelt.
Det som kan være aktuelt er drift av spill som har inntekt, der all utvikling og andre utgifter er fjernet. Da kan man over tid tjene inn noe av pengene slik at gjelden kan betales. IMO
Godt mulig… Tross alt LMO solgte dårlig etter bare 2 uker. De første 2 ukene var tålig bra… Likevel, Ser få lyspunkt i rapporten bortsett fra nyheter om hva de har fått solgt av assets og til hvilken pris… Nyheter om Anarchy Online, TSW #12 og twitter kampanjen deres kommer vel om de er litt ok. Er vi heldige kommer kanskje en avsløring om hva deres neste prosjekt er … det ville jo ha vært veldig interessant?
Lmo på veg oppover igjen :
https://www.appannie.com/apps/ios/app/904929604/app-ranking/#device=ipad&daily=2015-08-15&type=ranks
Nåja… Kommer så vidt litt opp, men man kan vel trygt si at det ennå ikke noe å rive av seg håret for
Men dersom LMO nå plutselig skulle øke på likevel. Så hadde dette blitt tidenes kule … Hvis man hadde turt å ha litt flere aksjer da.
Jeg har kjøpt en bæsj… Funcom er en bæsj priset som en bæsj… Om sjebnen bare kunne kaste noen lyspunkt vår vei så blir det fort mange prosenter på dette.
Skjer vel ikke noe særlig med LMO før de nye minifigurene er ute og det burde jo trigge noen kjøp på nettbrett. Lurer også på om FC kommer med noe annet innhold til LMO samtidig med minifigurene.