Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Riktig det, hvis emideltagerne som trolig kan faget sitt, ikke ønsker å maksimere sin profitt eller tror / er redd volum blir så lavt at de ikke kommer seg ut i tide.

Var jeg de ville jeg benyttet dager med nyheter og økt volum til å realisere litt oppover, da ville jeg fått med meg oppgangen frem mot release og tjent mer penger - men alle har hver sin taktikk og smak :wink:

3 Likes

Du glemmer at mengden aksjer som skal ut er massiv, Selv om de bare deler blir solgt ut så vil det påvirke kursen fordi antallet aksjer tilgjengelig for salg blir ekstremt mye høyere.

Det er lov å drømme å håpe de ikke selger emmi aksjer. Men pr nå ligger de ann til 250% gevinst. Og da tror jeg de tar den.

3 Likes

hvorfor ikke ta gevinst på 500%?

Fordi det er risiko, hvor ofte har du gevinst på 250% på 10 dager?

Alle som har deltatt i emmisjonen vet hvor mange emmisjonsaksjer som finnes og risikoen for nedtur. I tillegg må Jebsen selge om han skal delta i rep emmisjon sånn at han ikke får for mye aksjer.

Den risikoen gjør at 250% uten risiko nok er svært fristende. Som også er grunnen til shortsalget. For å fjerne enda mer risiko, hadde de kjørt tankegangen du håper de kjører hadde de ikke shortet bort 20% ish av aksjene.

1 Like

Det ble solgt en stort antall aksjer over en kort periode. Emisjonsdeltakerne solgte ca 25 MILL aksjer og kursen steg betydelig fra 1 kr og opp til (og over) nåværende nivå.

Og deltakerne kan ikke være blinde, som Paddy80 her indikerer så kjenner de også til kursutvikling i Funcom foran en lansering.

Videre så pleier kjøpsinteressen å øke proporsjonalt med at det nærmer seg lansering og medie omtalen.

Er ikke redd dette, når jeg så hvordan det gikk når 25 M aksjer ble solgt.

3 Likes

Dette kan diskuteres frem og tilbake. De som sitter inne vil argumentere for det ikke selges noe i morgen fordi de kan få høyere gevinst ved en senere anledning, og de som sitter utenfor vil argumentere for at det dumpes i morgen for en billigst mulig inngang.

Hvis vi tenker litt rasjonelt, så mener jeg at en viss andel høyst sannsynlig vil gevinstsikre deler av emisjonsaksjene sine ved start. Nå er det ikke snakk om 24 millioner, men opp i mot 60-70 millioner som blir tilgjengelig for salg. Alle er klar over at Funcom er høyrisiko, så at alle med emisjonsasker skal holde på aksjene fremover er for meg forunderlig. Likevel er prising av Funcom under 1.43 svært lavt, så kjøperne vil klare å ta unna store mengder om kursen skulle falle, og vi vil raskt stabilisere oss oppover igjen. Det er en stor andel som venter på ny inngang og som sitter utenfor. Det kan bli trangt når alle skal inn, men tror vi ser en dupp før det.

5 Likes

Tror stor gutta blir litt misforstått , de selger ikke i panikk når de ser kursen går ned, det er ikke ferie budsjettet deres de har satt inn på emisjon! Faller kursen så har de nok av kjente finans akrobater som kan hive ut en analyse! Derfor mener jeg at en små nervøse småaksjonærer er mye mer skadelig for intradag og kort sikt enn hva de store er! De kommer ikke til og dumpe aksjer! Men det gjør små aksjonære! De selger kun på topp! Etter dra hjelp fra en analyse!

Edit: og ikke glem at de store får mer til 0,55 den 30 juni!

5 Likes

Vel jeg tok litt Funcom som en gambling på at videoen er veldig god. Ikke mer enn jeg har råd å tape, selv om jeg tror at det langsiktig vil ta seg opp uansett. Sånn sett ser jeg ikke risikoen som stor hvis man ha muligheten til å binde opp kapitalen her. Fremdeles svært misfornøyd med emisjonen og alt det der, men kan bare ikke stå helt utenfor etter å ha ventet så lenge på det her.

2 Likes

1,93 mill rt 1,53
1,98 mill rt 1,54

Jeg tenker sånn at nedsiden i aksjen nå er 1,3 kr og oppsiden er 8-12kr på kort sikt.

2 Likes

Kan jeg få det skriftlig, garanti? :smile:

2 Likes

Hvis du trenger garanti så bør du ikke investere og spekulere. Da må pengene settes i banken i stedet. No guts, no glory vet du : )

Men det er så kjedelig! :slight_smile:
Nedsiden skal jeg stå i, oppsiden også!
Har du en analyse for litt lengre sikt også? :slight_smile:

Siden du spør så er dette min personlige spådom for kursen på litt lengre sikt:

30 juni - 3 kr
30 juli - 4 kr
15 aug.- 8 kr?
15 okt - 10 kr?
15 dec - ? (Launch CE, nytt spill og konsoll CE dato bestemmer videre utvikling)

3 Likes

Bare å legge i skuffen og låse inntil videre :slight_smile:

Når man først ser for seg en nedside/oppside i en aksje, så burde man kanskje ta høyde for f.eks at CE blir utsatt og ta med det i nedside-scenarioet?

2 Likes

Blir vel ikke noe melding om dette i nærmeste fremtid iallefall, men man må jo ta høyde for alle mulige scenarioer, ellers lurer man seg selv. Selv om jeg er uenig i nedsidediskusjonen med denslemme broren til Sigmund, så er jeg fullt klar over at jeg kan måtte være med ned en tur, men jeg ser oppsiden som større mtp videoen og potensiale for lanseringsdato da de trolig har kommet langt på spillet. Det mange måneder siden de bygget tårn på kontoret ingame!

En som kaller seg for olav1 på HO ser ut til å være interessert i å låne aksjer. Han er sikker i sin sak på at dette er bedrageri.

Innlegg av: olav1 (09.06.16 10:27 ), lest 808 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 09.06.16 11:31
— FUNCOM — Er du bull? ----
Jeg har skrevet om faren og bedrageriet i Funcom i en annen trå her på forumet.
( http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20611732 )

Tror du jeg tar feil så er jeg interessert å låne aksjene dine gjennom en avtale som ikke gir mulighet for tilbakekallelse før 28.2.2017

Jeg tilbyr 10% rente p.a. (samt at du tjener grovt på kursstigningen du selv tror på)

ta kontakt på: aksjelan@gmail.com

ps. Du tar kontakt - våre meglerhus ordner resten. Dette er en enkelt, sikker og rask prosess som ikke fører til omkostninger for deg.

1 Like

Nsg er ett eksempel på hva som skjer etter emisjon, aksjene tildeles for så å få ett salgspress.
I dagene Før dette skjedde, ble det køyrt en pump med intratopp rundt 2,70

Bare til eksempel, å ingen sammenligning

3 Likes

Oi, blir ikke god jul på han tror jeg. Virker som han ikke har forstått at Funcom nå er bygd opp på nytt med ny motor, mange nye ansatte og ny strategi, samt at de har fått sikret finansering videre til utvikling og launch av et spill som i mine øyne er ganske bankers på gode inntekter. Så kommer konsoll osv. Han står selvsagt fritt til å gamble på dette, men han hadde aldri turt å ta det bettet med tilbakekallelse før launch av CE. Så han er mao. bull på kort sikt ; )

1 Like