Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

LMO ble jo markedsført på førstesiden av lego.com uten at det hjalp stort. Du må ha et bra spill også.

1 Like

Spoler litt …

Jeg lurer også på hvorfor det ikke gikk.

Ser også han bruker en annen formulering lenger ned:

– Vi hadde et ønske om at de eksisterende aksjonærene skulle komme fra dette på en minst mulig dårlig måte, og er fullstendig klar over at det er stor utvanning. Selskapet søkte løsninger, med dette var dessverre ikke mulig av diverse årsaker som delvis er utenfor vår kontroll.

Hva var i tilfelle under deres kontroll og hva skjedde med det?

Ref http://e24.no/boers-og-finans/funcom/funcom-aksjonaerer-ble-utvannet-kan-gaa-paa-ny-smell-i-runde-to/23707480

1 Like

Forskjellen slik jeg ser det er at de som navigerer seg innpå CE sin EA på steam ift de som ender opp på lego er vell at sistnevnte mest sannsynlig ikke har bankkort :wink:

Men for all del, jeg kan ta skammelig feil.
Men vet i hvertfall for min del og sikkert flertallet født på -95 så sier det seg selv at det er mer suksess i alle aldersgrupper med CE kontra Lego…

Beklager, da kan jeg ikke bruke det som argument :slight_smile:

1 Like

LMO var F2P til å begynne med. :wink:

1 Like

Tør ikke Funcom legge traileren ut på You Tube kontoen sin av frykt for å miste fans? Var traileren kun ment for aksjonærer?

Heller ingen video på CE sin hjemme side.

eller her

3 Likes
2 Likes

Jeg er sikker på at om et par måneder begynner den virkelig hypen, og får man aksjer til under en krone nå skal fortsatt kursen stå i over 3 kroner innen release.

Euforien rår på HO :stuck_out_tongue:

1 Like

Synes ikke det ser så ille ut jeg.

Det er viktig å huske på hva som blir prioritert i de ulike utviklingsfasene. Jeg synes også det blir feil å se på ting som grafikk, textures, modeller og innhold når spillet er i pre alpha. Fokus må være på å lage et spill som kjører bra med et godt gameplay, og om de klarer det til Early Access ligger de et hestehode foran det store flertallet i sjangeren ved det samme stadiet i utviklingen (inkludert ARK/DayZ). Man pynter ikke juletreet før det er satt opp i stuen.

Med det sagt synes jeg også at traileren er elendig, åpenbart forhastet og en stor tabbe å slippe nå.
Man kan stille spørsmål ved strategien her…

2 Likes

Jeg synes ikke traileren var så ille jeg. Nei, den var ikke bra, men helt ok. Byggingen virker lovende, litt som minecraft uten alle firkantene. Grafikken gjenstår det en del på.

Men jeg er helt enig i at de burde ha ventet litt med dette. De hadde vært mye mer tjent med å kjøre denne i en ukentlig developer diary.

Husk at dette har de fått til uten penger. Tenk hva de kan få til nå som de har 6MUSD :wink:

Blir spennende å se hva emisjonsgjengen gjør nå. Videoen ble ikke den hypen de håpet, så da må noen av de kanskje være mer langsiktige enn de hadde tenkt for å få den avkastningen de ønsker.

Jeg solgte litt i dag, siden alle var så negative her. Har fortsatt 100000 aksjer

3 Likes

Uanset så har “emisjonsgjengen” ett ess i erme, Myrseth tar den inn i kommende ukes portefølje ?

2 Likes

Det er nok mange som har forhastet seg i konklusjon om hvordan traileren var! Det kommer mye mer, det vil bli endret på mye og det de endrer på viser de fram i form av små Developer diary!
Husk på at dette er det aller første som vises! Mange gamere referer til bygging til ark og conan tema blir magisk!
Jeg tenker og handle små poster frem til 30 juni og se hvordan det utvikler seg :slight_smile:

2 Likes

Det vi nå kan håpe på er at siden de nå har et “dårlig” utgangspunkt så kommer de til å høre på hva spillerne sier.

Ja men er utganspunktet så dårlig ?? Ser du det i forhold til andre pre-alpha i samme sjanger så vil jeg ikke si de har sett mer fristende ut! Combat her ser mye bedre ut en ark! De har mye som skal igjennom grafikk tweak og de kan skape mye ved og høre på spillerene !
Det er bygd opp så mye spenning at det virker som at folk forventet real life conan scener med arnold som rolle figur! Ser der er slakt på HO , men dette kommer fra troll og mest sannsynlig noen som forventet ett ferdig produkt !!

Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen , det skal ansettes programmerings folk, producere, animasjons folk !
Greit det river ikke skinnet av pølsa men pre-alpha er pre-alpha!

4 Likes
  • The CGI trailer is still being worked on, as is the dev diary. :slight_smile:

^Hilsen Conan Exiles :slight_smile:

4 Likes

Hoho, ler så hele tangarden klirer når eg leser dette intervjuet i e24.
Bare ta den her f.eks :

“Nå nekter imidlertid selskapet for at det i det hele tatt er snakk om en reparasjonsemisjon, men kaller det en «etteremisjon» eller «påfølgende emisjon».”

Hihi, i det Funcom etter mitt begrep har gjort svært mye rett siste halvåret og vel så det, så er tilliten ut i markedet på svært kort tid strøket bort med ett pennestrøk

Eg har sagt i lang tid at eg er positiv til Funcom som selskap, men det er i ferd med å endre seg, sorry Mack

6 Likes

Hvorfor er folk så opphengt i CGI trailer? Det er ikke den som skal få folk til å kjøpe spillet, det er gameplayet.

1 Like

– Det var selskapets ønske at etteremisjonen skulle skje på et tidligere tidspunkt, men av grunner utenfor vår kontroll skjedde ikke det. Vi har vært kontakt med Oslo Børs og søkt om å få eks.-datoen satt til den 26. mai, men det var dessverre ikke mulig, sier Schreiner.

Så hvorffor var ikke dette mulig da ???

De publiserte meldingen for sent på dagen

1 Like

Jaja, hver vår mening :wink:
Jeg er nok ikke eneste som har kjøp grunnet fet CGI trailer. :upside_down:

Er som regel CGI traileren som får folk gira, tror ikke BF hadde solgt like mye uten :wink:
Men om du mener at om de slapp gameplay trailer istedet for CGI så hadde di fortsatt akkumulert 40m views og 2m thumb up, så okei :smiley:

1 Like