Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg lot meg lure og har da +6% i dag… :smile:

Vi får håpe at vi får +20% til før issue #12 TSW er ute senere I uka :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg lurer virkelig på hva du mener gjør issue #12 så forskjellig fra issue #1 - #11, siden du implisitt mener det er kursdrivende. Det eneste jeg tror issue #12 vil gjøre for TSW er å holde inntektene oppe (dvs, lavt fallende som det har vært siden launch).

Å la seg rive med på hype ut fra hva Funcom gjør med AO/TSW/AOC er å ignorere virkligheten, som er at før de får fikset finansiering av sitt nesten spill, så er Funcom på vei mot konkurs/tung utvanning.

At @Gordon klarer å tjene penger på å trade Funcom synes jeg er imponerende, men jeg tror det er få her som burde prøve seg på det samme. Et firma med nedadgående kurs vil ha flere tradere som taper penger enn som tjener penger.

Blå Ball effekt på Market Cap? Du burde jo kjenne til det med tanke på StarBreeze… Kommer det ut en obskur greie om noe så peiser aksjonærene SB opp flere hundre mill I Verdi… Uten at det forandrer bunnlinja I det hele og store.

Tviler på at det skjer noe spesielt ved #12… Liker bare at de legger til raid og at den der twittergreia funker rimelig bra, får følge med om det kommer mange nye followers… Men det er ikke det som er poenget… Blir folk optimistiske igjen så blir det jo ville prosenter… 10 øre opp er +10%… Med en liten fillepost så er det lottopenger å tjene her… for spenningens skyld…

Bedre med Funcom hvertfall enn StarBreeze. De er jo bare ned hver dag.

Beklager… selvfølgelig gjør du jo ikke det… Det er bare et uttrykk jeg har funnet på for å beskrive det jeg synes er absurd I StarBreeze aksjen. Altså vises det en trailer, reklameplakat eller et salg event… Så begynner SB aksjonærene å peise kursen opp… som om at det som var publisert var nyheter som gjorde en stor forskjell med tanke på bunnlinja… Vanlig drift, salg og reklame er allerede priset inn så dette er ikke noe som skal ha noe å si… Mao. aksjonærer ser ut til å pumpe opp aksjens Verdi på de merkeligste ting, en fin poster, en fin trailer, en fin ting “whatever”, en blå ball?

Jeg tror det er likedan for FUNCOM… Hvertfall likedan for FUNCOM fordi ordreboken er så tynn og aksjene så billige. 10 øre opp er over +10% opp.

Det er godt at de nyansatte er fornøyd :+1:

4 Likes

Enda bedre er å være ute av begge, dvs, jeg sitter igjen med en liten post i Starbreeze kjøpt på 5kr (rekalkulert etter splitt). Jeg synes risikoen er for stor i begge aksjene. Funcom pga konkurs-spøkelset, Starbreeze fordi prisen pr i dag allerede priser inn at endel av de 8 spillene de har under utvikling lykkes godt, i tillegg til at TWD må selge noe i nærheten av PD2 for å kunne sies å lykkes godt.

Mao: jeg mener at sjansen for at Funcom går konkurs er svært stor, så selv om oppsiden der er større enn for Starbreeze på kort sikt, så blir det som å kjøpe seg inn i NAUR etter at kursen der falt 66% pga finansieringsproblemer etter feilvurderinger.

For Starbreeze sin del, så mener jeg at såpass mye suksess allerede er priset inn at det blir veldig vanskelig å spå om de kommer til å gå opp 100% i forbindelse med TWD-launchen eller ned 50% pga diverse utsettelser/flopper, at jeg holder meg unna.

1 Like

Samme her… å investere i disse selskapene er ren gambling nå synes jeg.

1 Like

Du må huske… Jeg har bare 50 000 FUNCOM aksjer… Det er jo fuck all :smile: Jeg har råd til å tape det… Barnemat I forhold til noen feilslåtte derivathandler jeg har gjort og tapt nesten 7 gangen av det som nå står i FUNCOM på 15 min :stuck_out_tongue: grøss

Men tilbake til FUNCOM og STARBREEZE… Jeg synes risikoen på kort sikt er høyere i Starbreeze enn i Funcom… Dette fordi SB ar mye suksess priset inn allerede… Det er høyst usannsynlig at resultatene fremover blir å støtte den veldig høye prisingen av selskapet. Funcom… Vel, de går ikke konkurs på den neste 1.5 året… og jeg tror de traff bunnen på den asset sales meldingen… De er priset som de fortjener, men for lotto med en liten post så tror jeg at jeg skal klare å hente noen 10 000 her og der.

Det var ikke mer reflektert enn som så fra min side. Tror jeg kommer til å tjene penger her om bunnen ble satt nå forrige uke.

Lurer på hva hun jobber med :smile:

Noen som har oversikt over hva hun har gjort tidligere?

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Hvis man skal tro bildene av witchingbones på nett så er dette alvesaker… Kan det tenkes FUNCOM kaster inn håndkledet og endelig går for fantasy? har de blitt desperate nok nå? :stuck_out_tongue:

witchingbones som er hennes artistnavn ? (om jeg forstår det rett…) Det trenger jo ikke ha noe å gjøre med FUNCOMs siste prosjekt… Men hvem vet? :smiley:

4 Likes

:smirk:

AE: SimCity
Grey Area: Shadow Cities, Tank Legions
Digital Chocolate: 3D Beach Minigolf Retreat, Millionaire City Japan, Zombie Lane iOS, Gangs of Boomtown

Inntrykk av at hun jobber mest med visuelle effekter, farger og generell dekorering.

Hun jobber jo som Character artist for FUNCOM !! Ok… så ingen mechwar… kanskje noe alvete… Hmmm Dette høres ut som gamle Funcom ikke Tablet FUNCOM

TSW sin skjebne er usikker:

Hun har laget en del forskjellig, men noe av det er inspirert fra TSW, som hun er fan av.

Her er noe av det hun har laget:
http://witchingbones.deviantart.com/

Men jeg liker at hun går fra EA og til det “hemmelige prosjektet” til Funcom. :slight_smile:

3 Likes