Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg tok med ettersalget på 5-6 millioner kopier også. Du vet, det som gjorde det mulig for Starbreeze å utvikle spill og gå i pluss samtidig og kunne drive med oppkjøp/stille som publisher. :wink:

Jeg siktet til dead-cat-bounce oppsiden. Det er ingen aksjer som faller rett ned til 0 uten oppturer. Den fundamentale oppsiden er svært lite sannsynlig.

18,75/1,5 = 12,5 er snittet på salget mitt. Ganske nøyaktig dagens kurs. Jeg solgte ut i fire bolker, dårligste rett over 12kr, beste på 27kr. Hadde egentlig tenkt å sitte på den siste bolken, men solgte B-aksjene fra den. Sitter på A-aksjene.

Fra pengene jeg fikk fra Starbreeze-salget, så har jeg gått pent i pluss på Kitron (rundt 50%) og såvidt i minus på PHO og TIL (rundt 2-3%). Sitter fortsatt på disse aksjene da, så papirgevinst/tap inntil videre.

Hovedgrunnen til at jeg sitter utenfor Starbreeze er at noe jeg ser på det som et risikovektet nullsumspill. Traff med Kitron, så har tjent mer på å gå ut av Starbreeze enn jeg hadde gjort ved å bare sitte på aksjene.

2 Likes

Ganske sikker på at TSW er cash-positive å drifte/gi ut DLC-er til, så ved en evt konkurs, så burde det jo bli splittet ut og driftet videre. (Muligens sammen med AO og AoC).

Planen er jo å selge ut delene først, så sikrer Jebsen seg 80% av salgssummen, og så håper de vel på å fortsette investering mot neste spill, kanskje de kan hente inn litt kapital når de presenter disse planene og gjelden samtidig er lavere

bare jeg som så at skandiabanken knuste funcom?

Noen inne her? :smile:

SBN og DNM. Alt som før :slight_smile:

inne igjen nå : ) Ble for fristende.

1 Like

hehe… vel håper ikke med for mye… La oss håpe folket blir hypet som få over neste spill prosjekt… vedr. witchingbones så ser jeg og at hun har laget noe alvelignende til Anarchy Online I 2014 og 2015… Kanskje AO2 når alt kommer til alt?

Eg tar på meg skyld for dumping idag, sov dårlig i helgen, nå benyttet eg muligheten menst det var kjøpere og sitter igjen med en post eg kan sove godt med :smile:
Jepp, gikk ut i minus

4 Likes

Oi… Shit… Men hvorfor vart du skræmt? :stuck_out_tongue: NRD og DNM mesket seg med de aksjene… :confused:

Satt med altfor mye, langt mer enn hva eg kunne risikere her.
Kjøpsknappen min hengte seg opp Før helgen, så eg fikk for mange aksjer.
Nå sitter eg tilbake med en slump eg kan klare å avse om så skulle skje.

2 Likes

Høres ut som god plan… fikk bra handel i GIG i dag :slight_smile: det var et lyspunkt… å så er jeg sånn håret positiv på FUN med noen kronestykker.

Kjøper du gjennom flere kontoer eller har du funnet en annen måte å unngå first inn first out prinsippet? Bare helt ærlig nysgjerrig altså :slight_smile:

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Tipper det er en misforståelse et sted. Har bare en konto og det er first in/out som gjelder. Jeg har bare ikke kjøpt Starbreeze for mer enn 5kr (7,5kr før splitt).

2 Likes

Åja selvfølgelig. Slik ja :slight_smile:. Huff, lang dag her.

1 Like

@Onns , hvor mye kostet SB pr aksje etter Syndicate ?

@Irathi hvordan synes du FUNCOM ser ut sånn teknisk nå… Ser at for første gang siden Juni så er momentet ikke negativt… Lurte på om jeg skulle ta 50 000 til? :confused:

EDIT: sånn bortsett fra det så har jeg begynt å spille Hayday :slight_smile: Eldgammelt komsept men fungerer som fjell og det er litt morsomt. skjønner bare ikke at FUNCOM ikke kan gå for noe slikt om de først skal lage mobil spill :)… Jeg tror deres neste spill går tilbake til røttene… Det blir nok et MMO men denne gangen og :stuck_out_tongue:

1 Like