Jeg tok med ettersalget på 5-6 millioner kopier også. Du vet, det som gjorde det mulig for Starbreeze å utvikle spill og gå i pluss samtidig og kunne drive med oppkjøp/stille som publisher.
Jeg siktet til dead-cat-bounce oppsiden. Det er ingen aksjer som faller rett ned til 0 uten oppturer. Den fundamentale oppsiden er svært lite sannsynlig.
18,75/1,5 = 12,5 er snittet på salget mitt. Ganske nøyaktig dagens kurs. Jeg solgte ut i fire bolker, dårligste rett over 12kr, beste på 27kr. Hadde egentlig tenkt å sitte på den siste bolken, men solgte B-aksjene fra den. Sitter på A-aksjene.
Fra pengene jeg fikk fra Starbreeze-salget, så har jeg gått pent i pluss på Kitron (rundt 50%) og såvidt i minus på PHO og TIL (rundt 2-3%). Sitter fortsatt på disse aksjene da, så papirgevinst/tap inntil videre.
Hovedgrunnen til at jeg sitter utenfor Starbreeze er at noe jeg ser på det som et risikovektet nullsumspill. Traff med Kitron, så har tjent mer på å gå ut av Starbreeze enn jeg hadde gjort ved å bare sitte på aksjene.