Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

er ikke råvarer I en nedadgående konjunktur?

Tror du at dette nødvendigvis trenger å bedre seg om verden går inn I resesjon som jeg og ser at folk poster :slight_smile:

Hadde jeg hatt “fette mye cash” til disp så ville jeg kjørt 80% i utbyttemaskiner, 15% i DNO og resten i Funcom :wink:

Bare gull, ikke andre

Hvor står det noe om nye spill?
“Nye ideer for å bli ett lønnsomt firma” kan jo bety alt fra work-for-hire, via fokus på lisensiering (og support) av DreamWorld, til å selge vafler på togstasjonen.

3 Likes

Tipper det blir MMO vafler!

BTW, siden du nevner togstasjon… tror du neste mmo blir basert på Lokomotivet Thomas og vennene hans ?

4 Likes

Nå var det mye tøys på deg. Så du tror altså at Bylos&co har pisket på vaffelrøre det siste halve året? Er det det som av Bylos selv og en del spill medier etterhvert refereres til som “a new secret project” ?.. Det er jo Funcom så hvem vet, men det blir litt drøyt. Ikke engang Funcom bruker 6 mnd på vaffelrøre.

Forresten, burde ikke du skifte gravatar :slight_smile: den minifigen der er cool men nå etter LMO gir den meg dårlige vibber :slight_smile:

3 Likes

Det er på tide at de kommer med innrømmelser om dårlige valg. Litt vel seint. Om ledelsen hadde holdt seg helt borte og ikke blandet seg inn i de opprinnelige idéene så hadde alle spillene gått mye bedre. Tenk deg tsw med combatsystemet fra AoC! Herregud!

3 Likes

Ja det er mye idioti… Men kan og være bakenforliggende tekniske valg som presser frem noe slikt som at TSW ikke fikk same mengde animasjoner og type animasjoner som Age of Conan. Spillet ville jo blitt et vanvittig beist i størrelse… Og spørs om det ville vært forenlig med store soner, noninstancing og loadtimes… Noe som jeg følte FUNCOM virkelig ville riste av seg etter AoC var instancing og teknisk ustabilitet. Instancing drepte AoC vil nok mange påstå… Derfor kan jeg tenke meg at de ville sørge for at de fikk dette med soner rett med TSW. Hvor dum ville man ikke sett ut om man gjorde samme feilen to ganger… Men i den prosessen så tok de altså ombord et annet problem… dårligere animasjoner og combat feel. Husk antall bein i AoC character kroppen er avsindige 168 om jeg husker rett. TSW har 72. TSW ville lagget som et villt helvette mens nye soner loader eller om mange folk hadde vært i samme sone og bevegd seg hurtig samtidig. Tenker bare høyt her… Men ting kan være ganske komplekst selv om det ikke ser slik ut for utenforstående. Men hadde de spurt meg og om jeg hadde vært CEO under TSW utviklingen så hadde jeg gått for alt.

Utsatt spillet 1 år for å vente på bedre hardware i markedet samtidig som jeg hadde nådeløst skrudd opp minimum req for spillet. 1 år ekstra utviklingstid ville og hjulpet på mengden innhold i spillet. Crafting for eksempel, er notorisk overset i det siste tiårs MMO unntatt WOW… Og man hører folk si det er ikke viktig… Men i min mening er det råviktig. For crafting og “HayDay” aspektet støtter hele økonomien og incentivene til å gjøre noe som helst i spillet. Spillet må ha en velfungerende børs som alle andre verdner ;)… Er kanskje dette årsaken til at WOW klarer seg så bra?.. Så ville jeg gjennomført en vond emisjon på 8 kroner aksjen (og gjort det same på 15 kroner aksjen igjen)… Sparket en del folk… og lansert TSW i 2013 Oktober som guds gave til MMOerne… Store soner, stabilitet og fantastisk combat som ville blitt så mye morsommere… Spillet ville og hatt en økonomi minst like velfungerende som i WOW. Spillere kunne logget på bare for å sysle med trading og få sine “achievements” gjennom det.

Etter at vi hadde rundet 15 mill USD omsetning i kvartalet ville jeg effektivisert driften og økt bunnlinja noe vannvittig slik at man kunne ha videreutviklet 2 MMO tidligfase samtidig uten at man måtte brenne av cash på continuerlig basis. Jeg ville og satset på alternative prosjekt, men som lowcost initiativ. Sondert muligheter for lavthengende frukt man kunne økt videre på.

Det sagt, jeg synes det er rart at de ikke sparker mer i toppen. Han Ellingsen der er jo udugelig. Samme med Mortensen…? Burde egentlig vært et krav at deres stillinger avsluttes før man investerer :stuck_out_tongue:

6 Likes

Der er jeg uenig. Å gjøre den genistreken å lansere et MMO i same år som tre andre store MMO er uklokt. Å lansere et MMO i et år som eneste MMO og heller intet annet stort er på horisonten er konge

Man må tilby noe spesielt til markedet. Nå har det seg slik at FUNCOMs spesialitet er MMO (multiplatform om du vil), og nå samtidig ser det ut til å bli mindre tilbud i MMO genren… Dette er en mulighet… Altså det motsatte av det du sier. Du er jo den store advokat for at man ikke skal gjøre det same som alle andre. Dette bør du se.

2 Likes

Det må ikke være mmo, men det må være online spill med pvp. Grensene begynner å flyte litt. Er far cry 3 mmo? Eller destiny? Så lenge vi snakker character customization, progression med skilltree, crafting og en kan spille med andre og mot andre så er jeg fornøyd. Mmo eller ikke.

2 Likes

Enig!

Det jeg håper de unngår er et nytt MMO uten PvP eller noen andre sosiale elementer.

2 Likes

@holmes pga. tid?

1 Like

Gammelt MMO er gammelt MMO. Å lansere et nytt som det eneste i et år vet du utmerket godt vil dra på horder av spillere… såfremst produktet er godt… Er det skikkelig bra så vil mange av spillerne bli… til evig tid.

Det holmes sier om sosiale elementer er råviktig. Jeg mener den viktigste formen er en velfungerende økonomi og følelsen av at man har fått til noe i spillet gjennom crafting handel og politisk status… Denne drepingen er pålangt nær alt som skal til… PvP er i andre rekke i motsetning til hva mange med stor munn skriker om. :slight_smile:

Co-op online er en miniversjon av hva et MMO er designet til å få til. Den ultimate løsningen er jo MMO… haug med folk på en gang… Saken er bare at det må ikke gå for mye utover opplevelsen gjennom grafikk animasjoner og sonens oppsett… Quests, puzzels osv synes jeg Funcom håndterer så bra at det er kunn et pluss.

4 Likes

Det tar tid og koster mye å lage et bra MMO og begge deler er noe FC ikke har for mye av…

2 Likes

Jeg håper de unngår å lage et spill for barn under 12 år…

4 Likes

Selg:

Pets vs Monsters
Midgard
Drømmefall
The Longest Journey
NBA Hangtime
Speed Freaks
Impact Racing
Dragonheart
Casper
LEGO Minifigures Online

Dreamworld platformen (uten lisens avtaler)
Anarchy Online eller Age of Conan ?

Ta knekken på halve lånet og få emitert inn nye kroner på høyere kurser. Bare det at de får ordnet lånet og har et nytt prosjekt bør alene tripple eller dobble aksjen fra nå… Så en emisjon der oppe på 1.80 (lol… Hard to believe) tror jeg er det siste folk har insigelser mot.

Tror ikke midgard er salgbart men hadde FC hatt tid/penger så tror jeg Midgard kunne vært et bra valg hvis de skulle laget et nytt MMO.

2 Likes