Flere av titlene over er kanskje ikke salgbare … Men seriøst… Å legge sånt gammelt gull ut på gog.com kan for generere mye penger om rett mann tar tak i det (altså alle utenom Ellingsen)
Kan Funcom få noen kroner for andelen sin på ca 40% i Stunlock Studios, eller bør denne beholdes?
Ser at Stunlock har ett spill i closed beta nå som muligens kan bli noe: http://www.stunlockstudios.com/games/
Hadde glemt StunLock…
De kan nok selges. Spørsmålet er om de skal selge før eller etter release av Dead Island…
Her er en annen ting… Tror definitivt det er lurt at Funcom holder seg til PC,Mac som hoved platformer… Farlig bare å satse mobile …
http://nordicgamebits.com/2015/08/12/9-man-team-at-norwegian-trollpants-says-goodbye/
For en gjeng med Nerds
Åh… ja, glemte det hemlige prosjektet til Bylos. Du har helt rett. Det er heller ingen grunn til at de kan ha kansellert eller endret de planene etter at LMO gikk i dass så her er det bare å hamstre aksjer. Det her kan bare bli gull… uansett hva det nå måtte være de kanskje har i pipelinen.
I grunnen tåpelig av meg å påpeke at de ikke sa noe om nye spill. Bedre å bare ta ting ut av lufta. Enig, så enig.
Jepp, få ting tar fokus vekk fra ballen i en seriøs, saklig diskusjon i større grad enn “mensnykker”.
Jeg legger meg flat og beklager at innlegget mitt ikke holdt det forventede intellektuelle nivået.
De sa vel at pengene fra emisjonen rett før TSW lansering skulle gå til markedsføring men tipper at pengene ble brukt til det samme som cash fra YA
dead island epidemic er vel “lansert” . Det er primært fra det spillet de hadde inntekter i 2014 ?
Har ikke peiling… Trodde denne var closed Beta ennå? Står closed Beta på linken Slobo la ved…
Uansett i hvilken grad er disse småspillene salgbar? Noen som har spillt Dead Island?
Intervju med CEO:
Runde 2 av open beta startet vel i desember 2014 og da hadde de peak på 6k spillere :
Såpass… Oki… Vel er ikke så oppdatert som jeg pleide være.
Ser at Dead Island har holdt koken, er gjennom sommeren oppe på 400 til 500 simultant innloggede spillere… Blir det noe penger av dette? Er det noe som betyr noe for Q2?
Skrev ikke Funcom at de skulle skrive ned verdien av Stunlock aksjene fordi de forventet lavere inntekter der?
Det eneste jeg husker er at eierandelen var redusert til 33% .
Fant dette nå
Lastly, on the subject of the Company’s position in Stunlock Studios AB, the Company recorded an impairment charge on the entire book value of the shares amounting to USD 210 thousand based on a re-evaluation of Stunlock’s current and future revenue streams. In addition, as part of the consolidation of Funcom’s strategic areas, the Company will seek to sell its ownership in Stunlock Studios AB to interested parties.
oki 33% husker jeg.
Ser hvertfall ikke ille ut denne grafikken her
+3.3 Mill Resultat for 2014… Men gudene vet hva det vil oversette til I salgsverdi.
Var det ikke snakk om at de ville selge sin andel i stunlock? Mener jeg husker det sto i en melding for en stund siden. Husker ikke hvilken
Edit: leste det @holmes la ut, og det var den meldinga jeg husker å ha lest. Siste setningen sier jo at de vil prøve å selge
Noe verdi må jo Stunlock ha selv om inntektene for 2015 blir lavere enn i 2014.
EDIT: Ser i årsrapporten for 2013 at Stunlock mottar 1,5mill euro per år for utviklingen av dead island epidemic