FUNCOM har altså nedskrevet over en lav sko for å få banket kursen ned. Tøft å allerede i årsrapport skrive ned et firma som leverer utvikling som vi ser over. Men hyggelig for oss nå da… Gitt FUNCOM ikke går konkurs
PS: Har knapt sett FUNCOM handlet for mindre verdier enn i dag. Handlet for 76 000 NOK i dag. Det var et parr dager med omlag samme omsetning i dolpen før LMO oppgangen… Men lavere enn det har jeg ikke sett i de senere år. Tror som sagt at den verste skrekken og salgslysten har gitt seg. Holder dette seg videre ut uka så kan jeg være raus da vettu og kjøpe 50 000 tell
EDIT: Og jeg hadde ikke sagt det før det ble litt handel. Ser at det er de sedvanlige som akumulerer… DNM var litt tung på salgslabben i dag…
Preview issue 12:
Var mye positiv omtale der, her noen utdrag:
“Yesterday, I had the opportunity to get a sneak peek of that content, and, honestly, I came away pretty impressed.”
“Even the fundamentals of each fight were complicated and thrilling. Though we were made to be invincible in order to progress at a rapid pace (we most certainly would have wiped countless times on the first fight alone), it was easy to see that there is something really interesting going on in Issue 12’s new dungeons.”
Liker de nye metodene de benytter for å beholde spillere:
" Issue 12 will also see the release of a new Challenge Journal which, in essence, acts like daily missions. Each day, players will have four daily challenges to work through, as well as several more weekly challenges (with extra bonuses if you complete a total amount of challenges in a given week). While the system is hardly revolutionary, I can see how its inclusion will be beneficial in keeping players motivated."
" Issue 12 definitely seems to have the focus of providing even more group content for The Secret World’s hardcore elite, while making smart moves to make sure that everyone else isn’t left behind. "
“In a lot of ways, it seems like Funcom is taking a few pages from the big book of “Tried and True MMORPG Design” to help accent their already unique formula. That’s a good thing, as far as I can tell, because The Secret World seems more approachable than ever.”
“If Secret World piqued your interest at one point or another but never managed to grab it entirely, now might be a great time to give it another shot.”
Hva tror dere respons ville vært dersom TSW ble gjort F2P noen uker etter issue #12 ?
The Secret World Unchained ?
EDIT:Eller kanskje best å ikke gjøre det før et evt. salg av TSW… Å la den risikoen være del av pakka for en evt. kjøper…?
De har kjørt stunt hvor alle med konto hos Funcom har kunnet spille TSW gratis en hel uke. De så vel på hvor mye mersalg det ga og har nok derfor slått fra seg tanken med gratisuker.
Ser FUNCOM og får bank I dag…
svarte tapt 5000 nå
Bullene mine derimot… Vi får håpe det lysner utover dagen
Ja, men synes de fleste holder igjen salg av flere aksjer nå. Veldig lav omsetning på nivået 0.7-0.9.
Vel jeg stoler på at Witchingbones og andre som sier opp jobber I EA Games og andre steder for å jobbe FUNCOM ikke er er helt rape galne… FUNCOM må ha en slags tilgang på penger eller finansieringsplan på gli for å kjøre så selvsikkert på med nytt spill… Som du selv påpeker forøvrig… Dette ordner seg. Det som er viktig denne gang er bare at de velger rett spill… De kan ikke lage halvgod til heldårlige spill og overleve… This is it. De må levere… Er spillet et bra prosjekt så tar jeg noen til.
Ja bare å se på StarBreeze det… Hva betyr vel bunnlinje, la oss bare få et kult prosjekt folk tenner på ;)…
Faktisk, FUNCOM nå er mer likt det StarBreeze du investerte i etter Syndicate. Mitt forslag er… Selg litt av den store tjukke grisen og putt litt av de pengene i Bæsjen… Capish?
Irathi… Har vi ikke en dobbel bunn ned mot ATL nå? 0.72… Er det duket for å humpe seg popover igjen, eller hva er greia. Har ikke hatt tid til å følge med i dag
Blir nok volatilt ved rapporten, det blir spennende å se hva som kommer frem der.
StarBreeze etter Syndicate var emitter i hjelp og nesten konkurs… Det vet du og. Det StarBreeze du investerte i som kom ut av den smørja der er FUNCOM i dag… Oppblåste StarBreeze til 3 milliarder er hvertfall noe helt annet enn det du investerte i til å begynne med.
Omtrent sånn som Lego har det på LMO ?
Rimelig godt gjort av SB å klare å gjøre noe så bra som Syndicate, til noe så dårlig som de faktisk klarte å gjøre. Selvfølgelig med et ønske om stor profitt, og kun det, noe som ødela Syndicate fullstendig.
Hadde Funcom laget det spillet, er jeg sikker på at det hadde vært en klassiker som hadde tatt vare på originaliteten til det første spillet. SB fikk som de fortjente for å ha fucka opp Syndicate! Originalen er et av de beste spillene som noensinne er laget.
Husk også at EA var med på TSW, noe som nok lagde problemer for Funcom. Større drittselskap enn EA skal du lete lenge etter. De hjalp til med nada og ingenting når det gjaldt f.eks. promotering av spillet. Det var selvfølgelig heller ikke gunstig for selskapet at etikken til Aas og Co ikke var helt på topp. Ledelsen til Funcom på den tida var ikke bra. Litt bedre er det i dag vil jeg tørre å påstå.
Dessverre har Funcom fått særdeles dårlig betalt i forhold til hva de har produsert. Men det har mye med folka som jobber der å gjøre, som har vært dedikert til å lage spill som var originale og nyskapende, og ikke til å lage spill som tilfredstiller fjortisene. Heldigvis har Funcom også evnen til å tilfredsstille de som krever litt mer, noe som de viser med issue 12 i TSW.
Håper virkelig Funcom slipper å selge det de har bygget opp, det har de definitivt ikke fortjent. EA har ikke på noen måte gjort seg fortjent til å få kjøpe et så bra selskap så billig som mcap er nå, så det håper jeg ikke skjer.
Funcom har tatt mange dårlige valg men så lenge nåværende CEO faktisk er mann nok til å innrømme det så tror jeg det er et håp om at de kommer til å overleve. Det har kommet en del forbedringer i TSW de siste 4-6 månedene som burde ha kommet for lenge siden ( dvs før launch ) Jeg tror TSW har mistet mange spillere på halvdårlige tutorials , dårlig “dungeon finder”, animasjoner og ikke minst forskjellen på vanskelighetsgrad mellom de første zonene og Blue Mountain. Blir interessant å se hvordan aktiviteten blir i TSW med de endringene som er i issue #12 og håper også at de hiver den nye dungeon finderen inn i AoC så snart som mulig.