Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Forskjellen på SB og Funcom:

1 Like

Hvordan ser det ut hvis du sammenligner Payday 2 med LMO ?

2 Likes

Ja jeg ser hvor du vil hen, og det ser ut som de har lært. Men i motsetning til TSW er kritikerne enige med brukerne. Men nå er jeg snill og tar ikke med exp. og de andre konsollene, som ser langt dårligere ut på user ratings.

Kan du da trekke fram de virkelige dårlige spilla som Funcom har laget, siden du mener de lager så dårlige spill? Og hvorfor trekker du fram Overkill når de kom inn i bildet først etter at Syndicate kom ut, det blir bare tull. Mulig Overkill redda SB.

1 Like

TSW er med:

"The Secret World deserves a lot more recognition than it gets—at least I think so. While certainly not perfect, it is also one of the more original MMORPGs released in the past decade. Where most MMOs tend to focus on various flavors of fantasy and science fiction, The Secret World is set in the modern era. Don’t make the mistake of thinking it’s boring, though; The Secret World uses that contemporary foundation to tell some truly unique stories. Set in a world where every conspiracy theory is true and mythologies from every corner of the planet aren’t just legends in a book, The Secret World is all about marrying the supernatural with the modern—and it works really well.

The Secret World also boasts one of the more engaging questing systems of recent memory. Instead of just killing X of Y or running off to do a handful of fetch quests, The Secret World leans on a system that often requires using the in-game browser to do research and the general use of your brain. It’s enthralling, and if you’re a sucker for mythology and the occult, there is so much detail crammed into the world that exploring it alone is a joy all in itself."

4 Likes

Se også WOW vs TSW - G4 TV som ga TSW 2.5/5 mens det var i closed beta(!) ga selvfølgelig full score her, samtidig som det ble gitt full score også til GW2. Tilfeldig? Eller kjøpt og betalt? Heller til nr. 2 for å være helt ærlig. User score er også langt dårligere enn TSW. Noe feil her en plass?

2 Likes

Hehe… du er ikke spesielt glad i MetaCritic skjønner jeg…

1 Like

Ganske sikker på at det er tilfellet ja.

Angående metacritic, så er det ikke spesielt interessant fordi antall stemmer gitt der er så lavt. Det er ganske lett å manipulere. Se heller på Steam og stemmene der. I stedet for 1000 stemmer som på metacritic, så har du 124.000 som har stemt og 93% har anbefalt spillet. Anmeldelsen fra Steam er forresten mer en value-for-money sak, og det er utrolig stor forskjell på de få prosentene fra f.eks 78% til 93%.

Tenkte jeg skulle teste issue #12 og logget inn og joinet Fusang. 35 illuminati ( -> over 100 spillere totalt ) tror jeg ikke det har vært i fusang siden beta…

4 Likes

Haha, greit skal se om jeg får gjort det etter hvert. Så jo faktisk litt interessant ut når jeg ser hva de har på tapetet framover :smile:

3 Likes

Grunnen at jeg er skeptisk til Metacritic er at Funcom ga Metacritic deler av skylden for at det gikk som det gjorde med TSW:

“Following the launch of The Secret World on the 3rd of July 2012, Funcom’s share price has decreased significantly,” the note reads. "The company attributes this mostly to the aggregate review score, the “Metascore”, for the game at Metacritic together with other public sources for tracking the performance of games. "

Og videre skrives det i artikkelen:
"There’s a funny stigma in the gaming community where if a publicly traded company complains about the failure of a game due to its MetaCritic score, a lot of gamers retort with the phrase “I guess they didn’t pay off enough gaming journalists for a better review score.”

Det blir da helt feil og rett ut latterlig at små anmeldere som Jonathan Deesing kan styre scoren ved å gi spillet en veldig lav karakter, og samtidig gi toppkarakter til spillet han er så fan av, som da var nr.1 konkurrent til TSW, Guild Wars 2. Det blir bare feil. En annen anmelder hadde spilt spillet i 3 dager. Burde jo være visse kriterier når en side er såpass utslagsgivende som Funcom påsto den var.

It’s business as usual
For folks worried that the announcement that Funcom is looking for a buyer/investors spells doom for their favorite game, the devs say don’t — the bells are not yet poised to ring in that sad song. Yes, the studio is seeking funding, but things are not as dire as that may seem. The studio’s CEO recently spoke up and proclaimed that the games will continue. That is well and good, but I wanted to hear it from those who were actually involved with TSW. Amiel and Andersen mirrored those sentiments, reiterating that The Secret World is a profitable game (as, they noted, is Age of Conan). And they also agreed it would be crazy to stop games still producing profit.

Still, how has this situation affected the team’s morale? Amiel stated that there is no change in development or in plans. “We’re not letting it affect us,” he said. “We’re still working on what we’re supposed to do.” Basically, the team is continuing with daily work with no change. Amiel has every confidence that players will see expected future issues.

3 Likes

Ser ut som det er mange som kommer tilbake til TSW for disse endringene.

7 Likes

Hyggelig at det går så bra med TSW nå… Kan godt være at det kryper popover med dem nå… Er det Nostalgien som beginner å slå inn… :slight_smile: Skal folk endelig begynne å legge igjen penger hos FUNCOM nå og la sine gamle feider begraves :smile:

Sitter - 2% nå med mine Bull derivater… Ikke så vakkert, MEN en rekyl kan fort innebære +3% på en dag så jeg tar det knusende med ro. Uansett, dette innebærer at jeg må flytte på en del midler I helgen om jeg skal ha litt mer FUNCOM neste uke… Mine andre midler sitter jo stuck I derivater. :confused:

God helg. Til de få av dere som bare ELSKER Steam og tenker det er den beste og eneste distribusjons platformen EVER!! følg med på TSW her http://steamcharts.com/app/215280

Bull derivater nå. E du helt tullete? :wink:

1 Like

Etter mange dager med fall hva pleier hende da (særlig når kvartals rapportene til selskapene renner inn med flotte bunnlinjer)…? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det må vel komme relief rally, men lurere å selge på toppene, enn å kjøpe på bunnene tror jeg