Jeg vil se tall før jeg kjøper Shorthausernes tirade…
utløst et kraftig teknisk salgssignal for S&P500-indeksen i USA, og som nå også har brutt ned gjennom det viktige 200-dagers glidende gjennomsnitt.
http://aksjeanalyser.blogg.no/1440168117_frykten_herjer_p_brse.html
TSW issue #12 tror jeg spilles av mange… Her fra forumet bare på de siste 2.5 dagene
10547 stykker som har vært innom Update 12 tråden: https://forums.thesecretworld.com/forumdisplay.php?7-General
Det er I aller høyeste grad ikke alle som er innom Update 12 tråden I et forum, så jeg vil tro at det fortsatt er en god del folk som spiller TSW… Mellom 11 000 og 100 000?
Får håpe det er nok til å holde inntektene fra TSW tilsvarende det de har vært de siste kvartalene.
Gjør nok det. Testet det og den teller hver IP en gang… De fleste er nok inne på tråden fra PCen de spiller TSW på…
Forresten… Noen som tror de gir ut TSW for Mac?
FUNCOM satser ikke på steam som distribusjonsplatform… Den er vi vel rimelig ferdig med. Derfor adskillig mer interessant å se at over 11000 har vært innom update 12 tråden på forumet i løpet av helga. Tviler på at man henger der medmindre man spiller. Videre er nok antallet og bare en fraksjon av alle som spiller.
Det er kun abbonenter som fikk tilgang til issue 12 før helgen. Andre får tilgang først i morgen. Med tanke på det er det en bra økning så langt.
Her var det et par kjente rakkere jo Long time no see!
Skal lese meg opp litt for å se om jeg kan få et bilde av hva folket driver med om dagen.
Onns… At du og den kjøpergruppen du tilhører elsker det faktum at du ikke kan spille et spill du har kjøpt medmindre du launcher spillet gjennom Steams Platform betyr ikke at alle andre gjør det. Faktisk så trodde jeg det var vel etablert at de fleste liker å kjøpe et spill og så kan de spille når de vil med eller uten tjenesten de lastet ned spillet fra I etterkant… DRM er noe dritt, det har jeg fortalt deg i lengre tid nå… Og fortsatt gnåler du om Steam. FUNCOM har mellom 5 og 10 milioner klienter lastet ned gjennom sin DRM frie platform. Problemet er at kunn 100 000 eller så er jevnlige brukere og legger igjen penger på regulær basis der. Du kan ikke fortsette gnåle om Steam hver gang man skal diskutere populasjon I FUNCOMs spill… Dette fordi Steam er liten fraksjon av FUNCOMs populasjon og satsning. 95% av satsningen går på deres egen platform.
tråden for currency skiftet I TSW har nå nylig harr 55 000 views… Jeg tror vi har et sted mellom 50 k og 100 k spillere. Er dog usiker på hvor mange som legger gjen penger i spillet.
Lol… Les deg opp…
Jeg tror det ville vært smart av Funcom å gi ut tsw på mac, men det er nok en stund til det skjer, dessverre. Det er ikke noe spor av andre klienter i patchfila.
http://update.secretworld.com/tswupm/tsw_testlive/PatchInfoClient.txt
RootHash=1713da6280bfc33b77636205955ca287
PatchVersion=xcee9e3959af4d5e907af1c44d42ff8cb
PatcherSetupHash=c5f9d351dda4e213abd785d2fb445814
RDBHash=35ab756d8c8e27fb04541731c4f5a7cd
RDBHash-5=7e0f829b6ef6a404346bd17f500678dd
RDBHash-6=d78d03349836ff0366f9b071b9bfe3a4
RDBHash-7=c19d4b05cfb1c9129930a4266699188f
hehe… ja tenkte ikke de hadde noe nå på gang, men nå siden Dreamworld er satt opp for flere platformer simultant… Så ville det jo så definitivt gi mening å få spillet ut til mac’erne og.
At du og den kjøpergruppen du tilhører elsker det faktum at du ikke kan
spille et spill du har kjøpt medmindre du launcher spillet gjennom
Steams Platform betyr ikke at alle andre gjør det. Faktisk så trodde jeg
det var vel etablert at de fleste liker å kjøpe et spill og så kan de
spille når de vil med eller uten tjenesten de lastet ned spillet fra I
etterkant… DRM er noe dritt, det har jeg fortalt deg i lengre tid nå…
Og fortsatt gnåler du om Steam. FUNCOM har mellom 5 og 10 milioner
klienter lastet ned gjennom sin DRM frie platform. Problemet er at kunn
100 000 eller så er jevnlige brukere og legger igjen penger på regulær
basis der. Du kan ikke fortsette gnåle om Steam hver gang man skal
diskutere populasjon I FUNCOMs spill… Dette fordi Steam er liten
fraksjon av FUNCOMs populasjon og satsning. 95% av satsningen går på
deres egen platform.
Her er du på bærtur tror jeg. Et av de største spillene som er gitt ut i år - Witcher 3 - er jo DRM fritt og bruker steam som hoveplatform til PC.
Om det stemmer som steamspy anslår at nesten 300 000 steam brukere eier TSW vil det i realiteten bety at de aller fleste som eier TSW kjører det via steam. På tide men en virkelighetsoppdatering?
Drar fram denne en gang til siden diskusjonen er i gang igjen
"
Har brukt dette eksemplet før så kan jo gjenta det her.
Se f.eks. Eve Online:
Steam sier et snitt på ca 1000 - 1200 spillere pr. dag.
http://steamcharts.com/app/8500
Her kan man se at server Tranquility + Serenity (kinesisk server) til sammen har ca 33000 spillere.
http://eve-offline.net/
Steam viser oss altså bare 3-4% av den totale spillermassen. Nå vet jeg ikke hvor mange kinesere som bruker Steam, men hvis vi trekker dem ut fra eksemplet, ender vi opp med 4-5%.
"
Hvis vi da tar for oss 4-500 TSW-spillere i snitt gir dette oss ca. 10-13000 spillere online til en hver tid, Eve Online er i samme sjanger og selger også spillet gjennom hjemmesiden sin, så bør være sammenlignbart.