Skal ikke si at det ikke stemmer men hvis man ser på steam tallene etter release av issue #12 så viser de en liten økning mens aktiviteten i f.eks fusang har økt mye. Tror det er flere med abonnement + GMs som kjører uten steam enn som kjører det via steam.
Hvis TSW har solgt 300K via steam , hvor mange kopier tror du FC har solgt direkte ?
300K er hvor mange som har som registrert spillet sitt i steam. Ikke hvor mange TSW kopier steam har solgt. Det er sikkert mange som spiller TSW uten å launche via steam, men som likevel har det registrert i steam.
Om jeg skal tippe tror jeg 500K har kjøpt, TSW ogg 300K har det i steamdatabasen, men det er bare gjetting uansett.
Poenget mitt er at steamtallene er en veldig god indikator på trend og sammenligning med andre PC spill. Det er dumt å ignorere steam når en skal evaluere suksessen til et pc spill.
DGM, Digital Rights Management… Det er nettop den rollen Steam fyller. Steam forhindrer piratkopiering… Nedsiden dessverre for dette faller rett I fanget til forbrukeren. Kjøper de et spill I Steam, da kan det for alltid kunn spilles via Steam… Haug med folk som hater det, og grunnen til at mange ikke broker Steam, men heller digger salgsboder som FUNCOM sin, gog.com osv osv…
Sa du, jeg ba deg lese deg opp. Svaret ditt ble…
Du svarer ting helt ut av sammenheng… Det går ikke gjennomføre en samtale da… Men who cares fortsett å lage morroposter på impuls uten rot I virkelighet… Blir bra det
Du påstod jo tidligere at “de fleste som eier tsw” kjører det via steam og at de som mente noe annet trengte en “virkelighetsoppdatering”. Har “virkeligheten blitt oppdatert” mellom de 2 postene dine ?
Ikke akkurat, men jeg burde skrevet at de" har TSW registrert i steam" i stedet for “kjører det via steam” for å være presis da det siste høres ut som de gjør det hver gang noe jeg ikke mener.
Om 300 k har TSW på steam, hvor mange tror du selv har TSW totalt da? Og hvorfor synes ikke disse spillerene på inntektene?
Edit: virkelighetsoppdatering jeg anbefaler folk her inne å ta til seg er at steam tallene er veldig godt korrelerte til performancen til TSW. Så selv om det jeg tror (altså at majoriteten av TSW spillere har spillet registrert i steam) skulle være feil, så vil en økning i aktiviteten i TSW gjennspeile seg ganske godt i steamstatistikken.
Jeg tror de har solgt alt for lite og tror ikke ditt forslag på 500k er veldig langt unna…
Fordi veldig mange av de har sluttet å spille
Jeg tror du har feil når du antar at del fleste som har kjøpt TSW registrerer det i steam men er selvfølgelig enig i at en økning i aktiviteten vil vise igjen på steamcharts. Jeg tror alikevel at de som kjøper TSW på steamsalg generelt spiller tsw mindre enn de som har kjøpt det direkte av FC.
Det nya social fönstret för TSW buggar ur lite ibland och rapporterar att 20000-40000 spelare letar efter grupper, vi funderar på om det kan visa alla som är online…
Har ikke hatt tid… Sitter opp til ørene BULL… mye penger å hente der nå. Futurene I USA er og veldig opp… Nesten +3% Futurene nå.
Skal inn I FUN mot slutten av dag, men det blir etter at OSE får seg skikkelig turboboost fra NY. Tror det kan være positive drypp I morgen og da tar jo ting vanligvis av.
Det som er så moro nå er at OSE har tjuvstartet ifht feks Asia og USA, slik at når USA smeller opp i aften, og slutter opp noen prosenter, så fortsetter moroa på OSE i morgen
Kanskje det… Men jeg skal nedriske litt… Fikk en kjempeinngang på rekylrallyet i går. Dessuten så skal jeg ha litt FUN (uten at det er noe mengder å snake om)
Enig…Men 75% av LMO er nedskrevet allerede, dersom det ikke blir ytterligere nedskrivning eller at det har kommet noen kroner fra LMO likevel… Da blir nok tallene lett litt bedre enn det du foreslår.
Men sånn ellers… grunnen til jeg har kjøpt noen lodd er at jeg tror nyheter om salg av noen av FUNs spill/IPer lett kan være positive triggere. Om de får bevist at det er verdier i sin portefølge av spill så vil investorer like det. Også enhver flux av kapital inn i selskapet som kan betale lane avdrag vil og være ekstremt positivt. Til sist, så kan vi være heldige og at FUNCOMs neste prosjekt blir vist, er virkelig sexy og med en god partner på laget… Investorsaftene fort flyte litt for å få være med på dette om neste spill er kult…