Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Denne er jo litt morro da:

The first game to be released under this new
strategy is “The Park” , to be released in October
FY15.

3 Likes

Jeg har alltid ment at TSW kunne bli et glimrende single player rpg og ser ut som om man prøver litt i den retningen med omarbeidete deler av TSW. Koster mindre å utvikle.

Igjen gjentar de at de skal klare å holde det gående i 12 måneder til.

3 Likes

Ellers blir det nok stygt i dag som vanlig, de hadde en “impairment charge” på noen og 20 mill ifht LMO og Dreamworld, hva er det?

Videre skal de ikke gi ut 3-4 småspill som tidligere meldt, nå er det endret til å lansere ett lite spill årlig og til enhver tid jobbe med ett større / stort - veldig vagt hvor de direkte fraskriver seg ansvar til å levere.
EDIT: Pr Studio, som Morti poengterte blir det 2 små og 2 store.

Tanken bak er smart nok, de ønsker å holde risikoen lav med kostandskontroll i tillegg til å skaffe seg smådrypp inntektsmessig fra flere titler.

Hvis vi fremdeles tar for gitt at de ikke slås konkurs, noe jeg tror er høyst usannsynlig, så kanskje vi begynner å se at Funcom bunner ut. Spillet “The Park” er sikkert en liten, grafisk lekkerbisken av en videofilm / walkthrough som lanseres på alle plattformer med hovedfokus på tablet, hva det “større” prosjektet de jobber med er vanskelig å si.

De pressiserer at de skal ta vare på sine IPs og i så måte kan det være noe basert på /spin off av noe gammel moro?

Det må da være begrenset hvor mye denne skal ned i dag, men i kjent Funcom tro så kanskjed et er lurt å legge noen kjøp på 0,6 tallet? Det skjer noe spennende saker fremover!

Så ikke presentasjonen, bare rapporten først. The park høres veldig spennende ut!

1 Like

liker litt ideen her, hvis spillerne liker the park så kanskje de har lyst å sjekke ut TSW. Lave utviklingskostnader.

1 Like

@Paddy80

Vet ikke om impairment vil gjøre mye skade utover det den allerede gjorde da det ble meldt at LMO floppet. Fallt fra 1.60 til 0.9 på det. Og videre til 0.75 når det ble sagt at de skal selge IPer.

Jeg tror og at det har noe å si at de har nytt spill i Oktober og at det kommer LEGO filmer nå de neste ukene faktisk.

For å summere litt så er det altså ny runde minifig bags, nytt spill og Issue 12 innenfor neste 2-3 mnd? Må vel kjøpe litt i dag eller hva tenker dere?
'
Cash har de også “nok” av foreløpig?

Skjønner ikke hvorfor de er så jekla ivrige på å skrive ned LMO…

Men ellers er det ENDELIG litt news! :slight_smile:

Issue #12 kom ut for en uke siden…

Stemmer, ikke være så mye blest utover bla twitter?

Bra at det endelig kommer noe nytt nå. Får håpe de får til den nye strategien. Planene ser lovende ut.

Når det gjelder LMO så skriver de at den lave interessen skyldes at spille hadde vært tilgjengelig på PC ett år allerede, og at det hadde vært gratis før. Det er synd å si det,men det er sånn det er når man går halvhjertet inn for noe og endrer kurs underveis. LMO kunne blitt OK hvis de hadde lansert på tablet med en gang.

Edit: og så liker jeg at de integrerer seg med tredjeparts motorer som unreal. Det et bra å ikke lage alt selv.

2 Likes

Åh, Funcom-rapport på morgenkvisten er som å lese VG, fullt av dårlig kvalitet, men god underholdning.

Det meste går dårlig. Har ikke selvtillit til å sette igang større prosjekter for å tjene penger. Prøver nå å koke spiker på det lille de har av IPs og midler, sannsynligvis for å showcase kompetanse ovenfor mulige beilere. Deeesperat.

2 Likes

Jeg stilte 3 spørsmål på presentasjonen :

Er The Park Laget med Unreal engine ?
Svar: Ja

Vil The Park bli lansert på iOS/Android ?
Svar: Nei

Kommer AO på Steam ?
Svar: Sannsynligvis

EDIT: Da vet vi iallfall at det hemmelige prosjektet Joel begynte på var en test av Unreal Engine som til slutt endte opp som The Park med release rundt halloween…

11 Likes

Jaja, veldig morsomt AllsangHosSvensken…

Er ikke enig i at “det meste går dårlig”. At AO, AoC og TSW fortsatt holder koken og generer penger for Funcom er jo knallbra! LMO går dårlig, men det var jo alt meldt. Og dommen er fortsatt oppe når det gjelder LMO på iOS sa de på presentasjonen.

Ikke selvtillitt er også idiotisk å si. Funcom har vel heller tidligerer hatt litt vel stor selvtillitt. Nå er det mye mer realisme invovert og de kan jo ikke gå i gang med nye monsterprosjekter ala TSW uten skikkelig funding.

Neste kvartal kommer til å gå fint i pluss! Og endel spennende ting som skjer fremover :slight_smile:

Her er forresten teaseren til The Park : https://www.youtube.com/watch?v=U1laEiebQ_E

4 Likes

hentet rett fra en cutscene av et mission i TSW. Med noen ekstra lys-effekter. Billig å lage.

2 Likes

Hvem stiller først i køen når smulene etter eventuelt oppgjør utdeles?

A. Småaksjonærene
B. Økokrim som kommer med en bot
C. Jebsen som har et gigalån

Dagens spill er ikke i nærheten av å betale ned på gjelda, og slik rapporten fremstiller det så har ikke Funcom noen plan for om å få inntekter fra nye spill heller. 1-2 = -1 Blir ikke store aksjonærverdier av sånt.

2 Likes

AllsangHosSvensken: Gjeeeeesp… kom med noe nytt da, ellers kan du la være å post sånn gammelt oppgulp som det der…

Det er slike emperimentelle spill jeg vil se fra Funcom. Det har alltid
vært den siden av de jeg liker best. At de ikke forventer så mye
inntekter fra en ukjent IP like etter floppen av det kjente
merkevarenavnet Minifigures er ikke overraskende. Likevel kan spillet
innfri bedre enn forventet. Noe jeg tror sjangsen er større for om de
henvender seg mot en

• voksen spillegruppe
  • godt passelig til Steam konseptet
  • gir folket det de vil ha
  • B2P

Mange som har ønsket seg et single-player spill basert på TSW. Nå får de det.

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor de er så jekla ivrige på å skrive ned LMO…

Du er ikke den eneste her inne som ikke skjønner hva av og nedksrivininger er.