De trenger strengt tatt ikke penger til dette Det de trenger er nok inntekter til å håndtere drift + rentene på lånene. Det gjør de jo ikke med dagens spill og tror ikke The Park endrer noe på dette heller…
Hvis The Park selger litt blir det jo også litt markedsføring av TSW.
Og hvor kom det fra delkop?
er jeg den eneste som syntes “The Park” så ytterst dull ut?
Ser jo kliss likt ut på TSW.
Men Unreal Engine? - hvorfor kaste vekk Dreamworld?
Risk factors
For information regarding risk factors for the
Company and its games, please refer to note 27 in
the 2014 annual report.
For evaluations of the risks related to LEGO
Minifigures Online, The Secret World and other
Funcom games, Funcom encourages investors to
seek information about the industry in general and
Funcom in specific from analyst reports, industry
reports, game reviews etc.
Several different financial scenarios should be
evaluated when analyzing the potential of any
existing or future games. The financial performance
of new games and refined business models is
uncertain.
Pokker, måtte kjøpe en liten post igjen på 25k, ser an dagen før jeg kjøper mer.
Nytt innhold i LMO samt minifigure bags, kampanje på LMO mot PC, Linux og Mac, nytt spill i oktober og utbombet kurs må gi en liten oppgang fremover?!
Cash har de ok med foreløpig.
Hva tenker dere?
Jeg tenker at det blir et vanskelig marked å hente penger i…
Hæ?
De må vel ha vurdert de opp mot hverandre og kommet fram til at Unreal Engine er bedre/billigere å utvikle spill som The Park i.
Onns var inne på dette tidligere og jeg merker meg at de nå legger en modell opp mot de ønsker han hadde… Kanskje han ikke er så dum likevel. Kan bli jævlig billig å lage ting som dette med kilde i MMOene de allerede har på plass…
Kan være greit å prøve noe nytt. Gleder meg til å se forskjellen…
Sjekk rapport. De brenner nesten ikke cash lengre og de har over 2 mill USD i reserve…
Med hjelp fra YA
Nei… bare 400 k kommer fra YA… Q3 vil de brenne kanskje 200 k uten YA drawdown. De skal lett holde stand en stund nå.
The next upgrade for the DreamWorld technology,
and to better fit the needs of the new strategy, is to
take advantage of the strengths of 3rd party
engines, integrating these technologies with the
existing modules and systems of DreamWorld
De vil nok prøve å bruke mindre ressurser på å vedlikeholde og utvikle Dreamworld på områder hvor de fint kan benytte Unreal Engine eller annet 3rd party. Det gjør vel at de da lettere kan lage små forskjellige typer spill samtidig som de kan integrere funskjonalitet fra Dreamworld.
Unreal engine er jo kjempebra og anvendelig så det tenker jeg er veldig positivt. Det betyr også at man kan ansette folk som er “ferdig utlært” på engine når de starter.
https://www.unrealengine.com/what-is-unreal-engine-4
Det blir også lettere for noen andre å overta og vedlikeholde spillene
Denne nye strategien er jo veldig spennende!
– Funcom Oslo AS: One small project in development, larger project to start in Q1 16
– Funcom Inc: One small project starting in Q4 15, larger project to start in Q2 16
The PARK i oktober og så får vi nyhet om nye spill før jul eller Q1 2016 : ) Dette tror jeg passer veldig bra!
Synes de er på rett vei med The Park: de gjenbruker assets fra TSW, de bruker en ferdigutviklet grafikkmotor designet for frittstående spill, de gjenbruker det av TSW som har fått skryt: storyen.
Jeg tror fortsatt Funcom er bra overpriset. Vil de klare å dekke inn gjelden ved å selge AO/AoC/TSW/LMO? Jeg er skeptisk. Selv om de gjør det, så vil hele prisingen av Funcom være basert på nye titler…
Hvem kjøpte 30k?