Når det snakkes om å dekke inn gjeld, snakker du da om hele lånet? Skal alt betales i en smell, eller skal det betales på “normal” måte med renter og avdrag på xx antall kroner? Noen som vet?
Blir de kvitt gjelden og med noen nye spennende single og multiplayer spill ser det interessant ut, men vi får se om de når dit.
The Park og Oculus Rift…nå snakker vi!
SB1M liker grøten i dag
Trodde ikke jeg skulle skrive dette noe mere: Jeg har kjøpt Funcom igjen!
Riktignok bare 30000, men synes det ser spennende nok ut til å ta ett bett
du som har vært på ferde i DNO også?
De må betale alt ved forfall.
Så er spørsmålet når forfallet blir. Det kan jo bare bli utsatt igjen, om nødvendig.
Oi nå kjøper jeg visst mer. Spennende. Bare å smelle igjen tastaturet nå også snakkes vi etter visningene i kveld. Krysse krysse
Selvfølgelig og så lenge FC viser at ting bedrer seg så tror jeg ikke det blir noe problem. Nå betaler de heller ikke renter ( iallfall på det konvertible lånet ) så de er nok uansett avhengig av at driften går såpass i pluss at de klarer å håndtere rentene også. Klarer de å håndtere drift + renter er det ikke utenkelig at de klarer å få til en ny obligasjon slik at de får betalt ned de til Jebsen.
Det ene LJ-bildet i rapporten er fra DFC er det ikke?
Litt urutinert
Sant… Men nå legger de seg på en linje med single player og multiplayer spill for å fortsette å gjøre IPene sine større… Universet større… Som du ønsket… Vi får se hvordan det går nå da.
Når jeg ser på planen til FC så betyr vel dette enten at de må ansette en del folk eller fjerne folk fra utviklingen av TSW/AO/AoC/LMO. De har ikke nok cash til å ansette alle så blir nok tatt en del folk fra eksisterende spill…
“– Minimum of one small game released per year per development studio (Funcom Oslo AS and Funcom
Inc)
• 4-6 developers, 4-6 months development time
– One larger game to be in development at all times per development studio
• 10-30 developers, 12-24 months development time
”
Nå er det helt klart ingen kjære mor lengre… Lever eller vær uten jobb… Godt at vi endelig kom dit.
Så jeg syner, eller forventer de ingen inntekter fra “The Park”? Liker isåfall om de går fram på denne måten slik at de heller kan levere over forventning.
Virker som Funcom endelig har begynt å tenke rasjonelt. “Hva gjør vi nå, og hva kan vi gjøre annerledes.”
TSW har nok 50 000 aktive spillere minst… Jeg er rimelig sikker på at alle de vil kjøpe The Park hvertfall…199 NOK * 50 000 = ~10 mill NOK omsetning… og så har de oppside da… Bunnlinja kan fort bli nok til å holde FUNCOM i livet enda litt lengre…
Ikke utenkelig at The Park kan overraske. De fleste som har spilt TSW har jo likt storydelen av det.
Timing av spillansering er utrolig viktig. Denne gangen treffer de på timingen. Sjekket spillkalenderen sist uke. Var veldig lite som interesserte meg der. Forza 6, FIFA 15 og litt anna kommer vel rundt da såvidt jeg husker. Ellers mest småspill. Ingen store PC lanseringer tror jeg. Dere kan jo sjekke hva som kommer i oktober.