Nå er siden oppe og går:
Nice!
Rimelig mye buzz allerede rundt spillet. Synes dette lover ekstremt bra. Her fra Eurogamer.net -
101 delinger på FB allerede.
Edit: På 10 minutter har det blitt 60 ekstra delinger på Facebook. Det er ekstremt bra. Tidlig enda, og husk at alle som deler det på Facebook, deler det videre til deres venner som igjen deler det videre osv.
Kjøpte litt Funcom. Liker den nye strategien, og Funcom er og blir morsom å følge med på!
Jeg har råd til å tape det jeg har gått inn med. Vær forsiktig folkens
Ser ikke noe poeng i å kjøpe Funcom nå, men det er verdt å følge med på. Det pleier å være ganske greit å se hvordan f.eks google trenden er før launch for å kunne anslå om dette er noe som vil selge eller ikke. Å kjøpe nå, med den trackrecorden Funcom har på sine siste spill er ikke noe jeg vil anbefale uten noen bedre holdepunkter.
… selvfølgelig, kjøper du fordi du håper på en trade, så greit nok. Det over tar utgangspunktet i det fundamentale, ikke hvor høy hypen på dette forumet blir.
Btw, jeg er som nevnt positiv til hva Funcom har satset på her, der tror jeg de har gått i helt riktig retning. Skepsisen min kommer av spørsmålene rundt gjennomføringsevne.
Inne med 25% av tidligere max regnet i aksjer, ikke i kr! Den er jo så “billig” for tiden.
Gleder meg til Witchingbones sitt spill blir publisert… Skulle ønske de kunne delt nye prosjekt mellom rapportene…
Kanskje det er det… Men hun startet i August… Litt sent å begynne med character design da når spillet skal ut 15 Oktober synes jeg… Søren, liker at de bruker eksakt dato og sier allerede nå 15 OKTOBER… Og ikke alt dette tullet fra tidligere…
så hva nå ? kjøper dere ? har ikke lest raport, finnes det nok penger til spillet skal lanseres, og er det ventet at dette er ett spill som kan gi intekter til å holde oppe driften?
Vel, rapporten var da rimelig stygg i talla. De skrev ned LMO nesten helt og totalt nå… Derav knallrød EBIT. Men det sagt så er driften i pluss og cashburn er såvidt jeg kan se helt nede på -150 k nå. Uten YA så tror jeg de skal klare da å holde cash burn på rundt -300 k i kvartalet i fremtiden… kanskje mindre eller positivt og dersom noen av spillene plutselig skulle slå til og selge litt… Mao. de har nok penger til utvikling…
endel spill-sider som plukker opp pressemeldinga fra funcom om the park
litt presse nå fra rock paper shotgun
Så et lite tankeksperiment her:
Hvor mange av dere hadde takket ja til funcom om dere fikk hele selskapet gratis(og deretter tatt av børs)? Hele porteføljen, staben og finansene uten å betale et øre?
Jeg i hvertfall hadde ikke takket ja. Med på lasset hadde jeg fått 110 MNOK i gjeld og en bedrift som koster ca. 2.5MUSD + i kvartalet å drifte og har inntekter på ca det samme (kanskje litt over, men synkende). Derfor begriper jeg heller ikke hvorfor folk er villige til å betale 75MNOK for selskapet over børs(da ser jeg bort ifra kortsiktig spekulasjon, det blir en annen diskusjon).
På presentasjonen sa det at de ikke hadde noen eksakt dato men at halloween sannsynligvis var en bra tid å lansere det på.
Jeg hadde svart nei i dag men The Park ( og eventuelt hvis LMO får en liten boost i september ) kan endre dette til ja. Hvis The Park gjør det greit ser vi nok et nytt spill med setting fra TSW i Q2 neste år. Innsmouth Academy kan jo være en grei oppfølger ?
Det kan du si, men de har verdier i sine IPer, samt menneskene som jobber der og deres ekspertise. Funcom har kapasitet til å lage meget gode spill, det har skortet på gjennomføringsevnen. Deres gamle portefølje omsetter bra frem,deles, og Q3 er jeg sikker på leverer inntekter på over 3 MUSD.
Med noen smådrypp fra mindre prosjekter og fortsatt drift/ utvikling av de eksisterende kan de lett krype over 15 MUSD årlig. Hva en stor aktør gjennom oppkjøp kunne tilført har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om.
Jeg er enig med deg at den nye strategien gir noen spennende muligheter, eller iallefall ville gjort det om ikke finanssituasjonen så så dårlig ut.
Personlig vil jeg foretrekke (siden jeg ikke har aksjer) at de slår funcom konkurs og selger MMO teknologien/ kompetansen og TSW IPen til et nytt (og slankere) selskapsom kan starte med blanke ark (men som også satser utenfor MMO segmentet). Det ville gitt et mye mer attraktivt selskap i mine øyne. Men jeg vil ikke betale for gamle synder, det får andre gjøre
Long time, noe see! Hadde ikke trodd jeg skulle skrive i dette forumet igjen, eller vurdere Funcom, men her er jeg igjen. Kan tenke meg å satse noen småkroner på Funcom igjen, men har brent meg godt på det før, så vet ikke helt. Men synes ideen med The Park faktisk er av det smartere Funcom har kommet med de siste årene.