Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hva med å lese rapporten, det står svart på hvitt at The Park blir en showcase for Funcom:

“The Park is an experimental project meant to gauge the market and to develop the team’s ability
to create different types of games, and as such the Company does not expect this game to
generate significant revenues.”

Dette er ikke et nytt spill eller satsing for Funcom, det Funcom trenger er større inntekter og da virker det ekstremt stusselig å gå for noe som dette her. Forskjellen denne gangen er at Funcom sier klart ifra at dette de skal bruke tid og penger på ikke kommer til å lønne seg økonomisk, potensialet er ikke der. Hvordan dere klarer å tolke dette positivt skjønner jeg ikke et snev av.

Funcom har i flere omganger prøvd å snuble seg til suksess i modne markeder, først med MMOs som AoC og TSW, så nå med LMO rettet mot barn på tablets. Den klare trenden er at Funcom overvurderer kompetansen og produktet sitt, undervurderer konkurransen i markedet og svir av uhorvelig mye penger som aksjonærene aldri kommer til å se igjen. Nå er det visst slutt, det viktigste er ikke kjempe i konkurransen om inntekter, nå holder det med å delta ved å lage et lite spill.

1 Like

Tror du de skal gi bort spillet gratis? Selv om spillet er enkelt og selges billig, kan det, om historien er god, selge i høye volum.

Noen her inne som spilte The Stanley Parable? De tjente nok ganske fett med penger.

Funcom lager ikke The Park for moro skyld.

1 Like

Jaja, hvis dere synes svart på hvitt fra Funcom sin egen rapport er litt vanskelig å forstå…

the Company does not expect this game to
generate significant revenues

does not expect this game to
generate significant revenues

does not expect

significant revenues

Man kan like gjerne kjøpe lottokuponger hvis man ikke forstår dette her.

1 Like

Det er akkurat det jeg har gjort. I Funcom :smile:

1 Like

I lotto så skal man tape 50% i det lange løp, ikke 90-100% som her.

Bamm tsh

Pr nå har nyheten om “The Park” blitt del 556 ganger på Facebook fra Eurogamer.net sine sider.
http://www.eurogamer.net/articles/2015-08-26-funcom-unveils-the-park-a-single-player-horror-set-in-an-abandoned-theme-park

Til sammenligning har nyheter fra i går om Metal Gear Solid 5 og WRC5 blitt delt 278 og 123 ganger.

4 Likes

Konge!

Hmm, i dag kjøpte jeg en liten post Funcom, bare 10000 aksjer. Jeg trodde ikke jeg skulle gjøre det, men ble påvirket av stemningen her på forrumet. Får se om det blir noe av det. Spennende med ny strategi, selv om vi har hørt det før

3 Likes

Og hva er “significant revenues” ? $0.1 mill, $1 mill , $10mill ?

Når Funcom først skal lage noe nytt så synes jeg et single player med setting fra TSW er et bra valg. Selv om du synes dette er “stusselig” så synes jeg det er rett å lage et lite spill som de kan få ut kjapt for å se om det fungerer. Tror jeg dette spillet redder FC ? Nei men det kan være starten på den. Er iallfall glad de ikke annonserte at de skulle lage et spill med release i 2017 for da er jeg redd vi aldri hadde fått sett spillet…

Hvis de itillegg begynner å snuse på VR kan det jo hende de snakker med StarBreeze som gjerne skulle betalt mindre skatt når de selger 5mill kopier av TWD :wink:

4 Likes

Hyggelig det, men ikke sats for mye er mitt råd. Risiko er høy nå.Jeg f.eks.er inne med ca. 3% av tilgjengelig kapital, mulig det er litt høyt faktisk.

2 Likes

Skal man først tenke i de banene der, så synes jeg man skal ta med det fremførbare underskuddet til funcom.Det må være enormt nå etter fiasko på fiasko og kan være verdt en del for en eventuell kjøper.

edit eksempel fra clavis pharma om lur bruk av dette fremførbare underskuddet:

2 Likes

Pilgrimsferd fra HO forumet :)…

Hva er det med dere og FUNCOM…?

Underskuddet er nær en milliard, men jeg tror endel av dette går ut nå/veldig snart, så kanskje bare 4-500 millinoer igjen med framførbart underskudd. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ja, det er litt vel høy risiko, men det er nå høy risiko med det meste om dagen. Jeg hadde ikke tenkt til å gå inn i funcom før det så bedre ut. Jeg tror nok ikke dette blir en langsiktig plassering, jeg hopper nok av hvis det ikke ser så bra ut. Har tapt nok på Funcom egentlig :wink: men nå er det ikke så stor sum som står på spill denne gangen.

Vi får håpe det går bra :slight_smile:

Spettet gjorde samme med weifa…

Kommentarene på THE PARK begynner å bombe inn

Looking awesome!! Definitely keeping an eye on it.
I really hope they’ll spend a lot on advertising this game, and I hope they’ll release it on Steam.

Oh yeah! That looks really good. I can’t wait to play it.

Some of the best games I’ve played in the last few years were low
budget indie games. Her Story, The Stanley Parable and Braid in
particular wrere fun and very innovative. I love that there’s a
resurgence of the “bedroom coder” scene. It’s like being back in the 80s
again when there was so much innovation in the ZX Spectrum scene.

To hell with Steam. If it’s on there, it better have a straight release or on GOG as well. :@Onns :wink:

Anyway, if this idea for smaller projects connected to Funcom’s existing
IPs will work out I would love to to think that we will be able to
explore some other TSW’s story/lore parts :>

So happy!
I love the idea of expanding the TSW Universe on other genres. And love Salomon Island so much. I guess that’s Joel’s (secret) project? What do you think?
Regarding marketing: Love it or not, if The Park is featured by
Pewdiepie (or equivalent), it will be a success. It’s an horror game,
I’m sure he would be interested.

TAKE MY MONEY!!!
I mean umm… Wait, no. That’s EXACTLY what I meant!

I will definitely be forking over monies to play this game. I would
also be interested in seeing other areas from TSW get similar treatment.

etc etc… Folk er jæææævlig glad for retningen FUN tar nå… jajajaja… kanskje de/dere er inne på noe her.

2 Likes

Is it october yet?

hehe… søren, blir spennende å se hvordan denne selger på Steam og hvordan mersalget til TSW blir…

5 Likes

Lets not get carried away, or,
uhm… LETS :grinning:

2 Likes

Nei måtte reise ut i dag så fikk ikke gjort annet enn å selge FRO på 21,40 foreløpig var det ok.

1 Like