Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

5 Likes

etter å ha lest en del kommentarer på tsw-forumet og massivelyop virker det som om funcom har kommet opp med en genial ide. Hvorfor har de ikke gjort dette før?nå klarer man å mobilisere tswfansen og muligens få grandmastere f.eks til å betale mer samtidig som man lokker endel spillere til tsw.

6 Likes

20k har sett videoen på Youtube. Og det tallet stiger raskt.

Edit: I løpet av 2 timer har 10k til sett teaseren. Antall views nå 31390.

8 Likes

De kan definitivt leke seg mye her… Håper de kjører lanseringene i Steam. De trenger å dra på det gigantiske communitiet der og… gog.com bør og være involvert.

Det geniale her er at alle mmorpg gaming presse bør/må og skrive om dette siden det er i TSW… Ble pitte litt mer optimistisk for mine 50 000 FUNCOM aksjer. Kanskje det ikke blir fullt havari likevel… vertfall ikke riktig ennå :stuck_out_tongue:

Ser media ser på dette med interesse… Stortsett alle med positive vinkling…

Pressfire: http://www.pressfire.no/nyheter/PC/9949/funcom-tilbake-til-rttene-med-nytt-spill

Gamer: http://www.gamer.no/artikler/funcom-lager-sitt-forste-soloeventyr-siden-drommefall/192277

IGN: http://www.ign.com/articles/2015/08/26/funcom-announces-new-horror-game-the-park

2 Likes

Om de får til bruk av VR så kan disse stemningsspillene bli jævlig bra…

Det er forskjell på å bruke noe allerede på markedet enn å skal liksom gå fra 0 kompetanse til å utkonkurere Facebook. Det var det der med å være stormannsgal. Det sagt så har jeg tro på at VR kan bli bra for et atmosfære rikt spill som The Park. FPS med VR tror jeg er fuck up…

Synes det virker som Funcom har truffet bra med The Park med tanke på antall views på videon osv. Crappy kvalitet sammenlignet med f.eks Payday 2-videoene, men omtrent like mange views, noe som er ganske crazy.

Det neste de må lykkes med er å sette riktig pris på spillet og få til en skikkelig hype rundt launchen. Jeg mener riktig pris burde være billig nok til at det føles som en god deal og får inn mange nye spillere. Av sistnevnte grunn mener jeg spillet også kun burde slippes på Steam, også kan de dra nytte av den gratis markedsføringen det er å være høyt på salgslistene på Steam.

Det beste jeg tror Funcom kan oppnå med The Park er at de kan kjøre en emisjon på f.eks 10 øre og få inn penger til å dekke såpass med gjeld at de kan kjøre videre med sin nye strategi med to spill i produksjon av gangen: Ett lite og ett middels stort. Det hadde vært veldig morsomt hvis Funcom kunne klart å snu skuta.

(Jeg mener fortsatt at 80øre for Funcom pr dags dato er blodpris)

2 Likes

Håper de åpner for preorder snart, og collector’s edition eller lignende.

Her er hun som synger i videoen:

3 Likes

Den der youtube vidden har over 65000 views allerede … det er ikke værst… Markedet er der. Nå trenger de bare lage et veldig bra spill. :stuck_out_tongue:

4 Likes

nærmer seg 70 k views nå. Vi skal ikke glemme at det var joel bylos som designa noen av de mest skremmende missionene i TSW f.eks. spøkelsene i bil-garasjen. Ragnar var tvilende i starten, men ble overbevist på et senere tidspunkt. Jeg er veldig spent på hva joel kan finne på her.

lovende twitter-meldinger fra skuespilleren i traileren:
https://twitter.com/frydawolff

5 Likes

Itillegg har over 7k sett IGN sin :

og over 3k på denne :

1 Like

Det er vel nesten så enkelt som at i utgangspunktet vil “alle” som spiller og liker spesielt TSW og kanskje de gamle spillene vil kjøpe dette så lenge prisen er god. Hvor mye lå telltales walking dead til da det kom, under 200 iallefall. Kanskje de kan selge 50k spill uten problem og omsette 10 mill på det? Spennede å se iallefall

Tror Funcom aksjen vil styrke seg litt frem mot oktober bare av den grunn at investorer nå i alle fall kan øyne håp i stedet for å stirre konkursen rett inn i hvitøyet.

1 Like

Men hva kan vi håpe på av inntekter fra The Park ? Det skal jo selge mye for å ha noen innvirkninger på økonomien til FC og når man ser planen deres så må jo dette gå ut over livespillene (DVS mindre nytt innhold til de ).

Det kan være en tilfeldighet med raiderne og dungeons -folket i TSW har fått sitt i dette issuet.
Neste issue blir for tsw-pvp-fansen og så kan de som er interessert i adventure og story spille the park i mellomtiden mens de venter på at TSW sin hovedstory skal fortsette.

the park kan være starten på tales from the secret world.

2 Likes