Her er du på villspor. Se bare . http://www.eurogamer.net/articles/2015-08-26-funcom-unveils-the-park-a-single-player-horror-set-in-an-abandoned-theme-park hvor artikkelen faktisk er delt 1310 ganger på Facebook. Jeg så selv hvor raskt dette spredde seg så det du skriver er bare tull og vås og jeg skjønner ikke din agenda.
Skal vi begynne med konspirasjonsteorier? Funcom lager stemning og har god grafikk, de har mange fans fra tidligere. Hva med at disse fans er nysgjerrig på hva neste er, de samme som synes lmo var noe herk og vil ha tilbake noe som de liker og kjenner fra feks tsw?
Eller hva med at spillet spres i ørten forskjellige artikler på diverse spillmedier? Samt Twitter og FB. Teller inn det og.
Jeg tror spillet blir lite og det er jo begrenset hva man får til på 6 måneder med en håndfull mennesker(selv om man kan låne mye fra TSW). Uansett størrelse på spillet så håper jeg at FC klarer å prise det rikitig.
Av alle grunnene du kan mislike FUNCOM for… Så misliker du dem fordi de har fått mange views på The Park ?
Nei, jeg misliker ikke Funcom for views. Jeg oppfordrer folk til å være obs på manipulasjon mot en The Park hype. Det er ingenting ved teaseren som tilsier at den skal gå viralt, dårlig video, 0 gameplay… epilepsitriggeren er det eneste tingen idiotisk nok til at den kan bli delt en del.
Når du refererer til en PewDiePie-video for å vise hvor bra horrorspill kan gjøre det… det viser hvor lite kunnskap du sitter på angående spill og internettkultur.
Anbefaler folk å sjekke ut fakta selv istedenfor å stole blindt på haussing. Det Funcom trenger er større inntekter, noe de sier klart ifra om i Q2 at ikke vil komme fra The Park.
Fra Bagger sin post i The Park media:
“Alt i alt, føler plutselig at de kan få solgt kanskje 100 000 av denne før salg og annet… Det alene blir 2 mill USD ekstra omsetning”
Stemmer ikke med “the Company does not expect this game togenerate significant revenues” fra rapporten.
Jepp, det virker som rimelig bullshit ut fra hva Funcom mener The Park kan dra inn. Når var sist gang Funcom undervurderte hvor mye et spill kunne dra inn?
100 000 solgte må da være et mål som er oppnåelig. Det er ingen her som påstår at The Park kommer til å redde Funcom. Men det kan bli nok til at optimismen snur. Så får de flere sjanser jo bedre de klarer seg med hvert nye spill og oppdateringer av gamle, i mens. Spillet har fått vanvittig mye oppmerksomhet til å være et lite spill. Det er nesten ikke en online spillside som ikke har dekket det.
Vel, 20$ i inntekt til Funcom er jo ganske far-fetched i seg selv. For alt vi vet, så kan Funcom planlegge å selge spillet for 5$ stk, noe som gjør at de ender opp med 5*0,7(steam)*0,8(VAT) = 2,8$ pr spill.
Spillet blir tross alt laget av et bittelite team i løpet av ganske kort tid. Jeg tror Funcom vil være interessert i å gjøre spillet til en god deal, noe 20$ neppe kommer til å være.
Hvis FC setter prisen til $20 så blir det bråk. Jeg håper at prisen vil ligge rundt $9 og tror The Park vil selge 50k+++ hvis det ikke er et ræva spill og/eller har mye bugs. Hvis prisen er “riktig” og de får det ut til halloween tror jeg Funcom kan si at de har nok cash til 12 måneders drift på Q3 presentasjon også.
Ja de kan ikke legge seg for høyt… Men det som alltid resonerer bra er typ -50% til 85% rabatt i Steam store… Og da må de ha et bra utgangspunt. Håper de legger seg et sted mellom 12 og 19 USD og at de heller knaller til med gode salg…
Det de sier er at de ikke forventer at det skal generere “significant revenues” . Spørsmålet er jo hva FC definerer som “significant” i dette tilfellet. Husk dette er et selskap som trodde AoC skulle bli en wowkiller og at TSW lå ann til å gjøre det bedre enn AoC Jeg tror at The Park kan generere brukbare inntekter i 2015/2016( $500K til $1mill ) men det blir selvfølgelig ikke nok til å kunne håndtere lånene.
Jeg tror ikke spillet kommer til å ha nok innhold til å forsvare en pris på $19 og i den situasjonen FC er i nå er det viktig at lanseringen av The Park blir oppfattet som positiv av spillerene. Har The Park en fornuftig pris og lite bugs vil det gjøre det mye enklere å få folk til å kjøpe neste spill som sannsynligvis vil ha mer innhold.
Dette er en såkalt teaser og den fungerer nøyaktig som den skal. Ser ut som du ikke har forstått forskjellen på en trailer/gameplayvideo og en teaser. Denne videoen får folk til å ønske å vite mer om spillet, og gjør at de kommer til å følge med på det senere, samt snakke om det/dele det med andre. Nøyaktig hva en “teaser” er ment å gjøre, og jeg synes Funcom treffer veldig bra. Folk ønsker mer og har mange spørsmål om spillet, som gjenspeiler seg i kommentarer rundt omkring. Det har ingenting med de blinkende lysene i videoen å gjøre. Her mener jeg det er du som er uviten om “spill og internettkultur” som du så fint skriver i ditt innlegg.
Dette spillet tror jeg kan overraske, men vi vet for lite om det enda.
Klart… Vi vet jo ikke hva innhold der er. For alt vi vet så kan 6 USD og være dyrt. MEN, jeg håper de har nok innhold til å få til noe av substans… Også lettere å kjøre salg i etterkant da.
De som tror at dette spillet skal gjøre noe spesielt i forbindelse med betalingen av lånene tror jeg er altfor optimistisk. Jeg tror imidlertid at de kanskje kan få nok igjen i bunnlinja til å sette i gang/finansiere neste småspill… Og så er det jo oppside scenarioene som kanskje kan gi noe ekstra.
-
Mersalg av TSW… The Park er jo definitivt god reklame for TSW (dersom spillet holder samme atmosfære, god kvalitet og ellers er et godt produkt)
-
En liten sannsynlighet (som der alltid er) at spillet kan treffe en nerve og få kjempesalg. (1 til 5% sjans)
Helt enig ja. En teaser er en stemningsformidling… Ikke noe mer… Denne var bra. De blinkende lysene er et velkjent gammelt trikst for å få nakkhårene til å reise seg… Og det fikk de så til gangs til… Her syns jeg FUNCOM traff med sine triks og knep